Министър Росен Желязков : Влаковете от Пловдив за морето от догодина ще пътуват със 160 км /час
2

Министър Росен Желязков : Влаковете от Пловдив за морето от догодина ще пътуват със 160 км /час

„През следващата година влаковете от Пловдив за Бургас ще пътуват със скорост от 160 км /час, а до края на 2023 година ще трябва да сме завършили окончателно обновяването на  линиите от София до морето. Ще бъдат премахнати около 80 конфликтни точки по трасето, които създават условия за произшествия!“, заяви в Стара Загора министърът на транспорта, технологиите и съобщенията  Росен Желязков. Той участва в церемонията по даване старт на проекта  „Реконструкция на гаров комплекс Стара Загора – проектиране, строителство и авторски надзор" на стойност 9,7 млн лв без ДДС.

Обществената поръчка е възложена на  ДЗЗД "Европейска гара – Стара Загора", което включва фирмите "Парсек Груп" ЕООД, "Престиж бизнес-93" ООД, "Бигла – III" OOД и "АТМ" ЕООД. Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г..

Ще се подобри организацията на обслужване в гарата и ще бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътниците. Предвидени са  мерки за енергийна ефективност, ще се подменят всички инсталации, стенни, подови и таванни покрития, нови фасади и ще бъде изградена нова климатизация. Гарата ще разполага с четири асансьора, за да бъде осигурен достъп до всички нива на хора с намалена подвижност. Сегашната сграда е проектирана през 70-те години и оттогава не е извършван основен ремонт. Историческата справка показва, че проектът за сградата е изготвен от проектантски колектив на „Транспроект”, с ръководител арх. Милко Бечев, който е и архитект на Централна гара „София“. Изграждането тогава е започнало на 24 юни 1977 година и е приключило на 16 юни 1982 година, припомни тогавашният началник – гара Господин Щерев. По негов спомен първият етап от онова строителство е струвал около 1 780 000 лв.

Новият проект е на студио "АТМ" с основател и управител арх. Ивайло Мишев. Техни са проектите на фонтаните пред народния театър "Иван Вазов" и в Южния парк, летищата в Бургас и Варна, спортна зала в Нова Загора и др.

На финала на основния ремонт, извън европроекта от НКЖИ възнамеряват да реставрират поставения преди около 40 години на постамент пред гарата  локомотив с регистрационен № 555, произведен преди 98 години в хамбургския завод Hanomag. Машината е била използвана от въстаниците през 1923 година за изтегляне в посока гара Нова Загора.

Министърът на транспорта Росен Желязков обеща в Стара Загора да се завърне и откарания към София преди 3 години уж за ремонт вагон от т.нар. Царски влак, ползван някога от принц Кирил, по-големият син на цар Фердинанд Сакскобурготски.

"Царският вагон, локомотивът на септемврийци и локомотивче за теснолинейка от 1905 година, съхранявано в местното депо ще бъдат основа за една нова музейна сбирка, която да привлича допълнително туристи в Града на липите", коментира и кметът на Стара Загора Живко Тодоров.

До 4 месеца трябва да бъде готов и проектът за новата гара в Нова Загора, която предстои да бъде изградена по същия проект за около 6 млн лв без ДДС, договорът със спечелилата поръчката фирма е бил подписан на 24 юли, уточни генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.