В страната имаме около 4 000 язовира, които се нуждаят от специалисти по поддръжката им, а на практика единици искат да учат за хидроинженери. Масово се записват за психология, плащат да се дипломират, а къде отиват после – никой не може да каже. В същото време ние даваме по две, предстои да дадем трета стипендия за желаещите да изучават математика, но желаещи няма!“, заяви в Стара Загора министърът на образованието Красимир Вълчев, който взе участие в организиран от общината дебат по проблемите на образованието и подготовката на кадри.

Според него държавата и институциите продължават да бъдат недостатъчно реактивни на промените. И ако в сферата на училищното образование имало известен напредък, не така стояли нещата във висшето.Там продължавало да властва крайно затвореният модел на академичната автономия, който преди 30 години е имал задачата да предпази висшите училища от „лошата държава“, но сега вече се превръща в пречка.“

„ Голямата част от ВУЗ-овете живеят в условията на самодостатъчност и на недостатъчна реактивност на промените в външната среда.Затова сме предложили на обществено обсъждане и на законопроект за промени и допълнения  в закона за висшето образование.Висшите училища трябва да бъдат по-свързани с местния бизнес, с другите университети, те трябва да влязат в европейските образователни мрежи, за да бъдат разпознаваеми!“, подчерта той . Вълчев поясни, че желанието на община Стара Загора да привлече инвеститори в областта на високите технологии и с висока добавена стойност може да стане само ако междувременно бъдат подготвени и кадри като се използва съществуващият училищен потенциал и той бъде награждан.

“Не само няма да намаляме приема в природоматематическите гимназии, но и ще го увеличава като стимулираме въвеждането на обучение по информационни технологии.За това може и трябва да съдейства и Тракийският университет, където е необходимо да се създаде катедра по информационни технологии, след което да се акредитира и съответното професионално направление.Необходима е промяна в класификатора на професионалните направления, които в голяма степен не са свързани и често работят сами за себе си.“, допълни просветният министър и за пореден път напомни ,че не може само неговото ведомство да бъде инициатор за промените.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След мъглата - пак мъгла

Днес в равнинната част от страната, по поречията и в котловините ще се задържи с мъгла или ниска облачност.

Малчуганите пренасят отговорите на бланки като зрелостниците

Камери и аудиодиктовка на изпита в четвърти клас

Малчуганите пренасят отговорите на бланки като зрелостниците

Видеонаблюдение в класните стаи и диктовка от аудиозапис са сред новостите, които очакват четвъртокласниците на тазгодишното национално външно оценяване. Идеята на аудиозаписите е всички ученици да бъдат поставени на равни условия, обясни пред „Монитор“ зам. образователният министър Таня Михайлова.