Ако ви харесва новото MINI, но често ви се налага да возите пътници на задните седалки, най-добре ще ви пасне модификацията с 5 врати. За всички, които не обичат да местят предните седалки при влизане и излизане на пасажерите отзад, британската луксозна марка разшири гамата си с нов вариант на каросерията. Новото MINI с 5 врати комбинира неподражаемото излъчване и типичната радост от шофирането с допълнителни възможности, които са резултат от предлагането на повече място.

Характерният външен дизайн на оригинала се подчертава от специфичните пропорции на допълнителните две задни врати. Удължената каросерия достига дължина 4 метра при широчина 1,73 метра, а височината е нараснала незначително до 1,43 метра. По-дългата с 16 см каросерия и увеличеното със 7 см междуосие спрямо стандартното MINI, осигуряват повече комфорт за пътниците от втория ред и създават допълнителен простор в интериора.

На задната седалка на MINI с 5 врати има три места, като пътниците се наслаждават на увеличено с 15 мм пространство над главите и по-голяма с 61 мм широчина на нивото на лактите. Обемът на багажника е нараснал до 278 литра. За по-практично товарене допринася гъвкавият под и сгъваемата облегалка на задната седалка, благодарение на което обемът за товари се увеличава до 941 литра.

Новото MINI с 5 врати е получило светодиодни фарове с матрични светлини. Новото поколение на модулите за къси и дълги светлини осигурява увеличена сила на светлината. Светодиодните дневни светлини, както и мигачите са оформени като светлинен пръстен, който напълно обгръща контурите на фаровете. Задните светлини също са с нов дизайн, като в тях се откроява впечатляващият мотив на британския флаг. Мигачите са хоризонтални, а спирачните светлини са вертикални, докато габаритните светлини са под формата на диагоналните линии на британския флаг. Новото лого на MINI стои гордо върху предния капак, капака на багажника, както и върху волана, дисплея на централния уред и върху дистанционното управление на автомобила. Новият модел с 5 врати се предлага с три нови лакови покрития на каросерията, както и с нови 17-инчови алуминиеви джанти с оригинална визия.

За интериора на новото MINI с 5 врати има голям избор от кожени тапицерии на седалките, интериорни повърхности и цветови гами. Освен лакираните в черен пиано лак повърхности в областта на вратите и средната конзола, тя включва и осветена декоративна лайсна на арматурното табло от страната на пътника до водача. Тя е украсена със стилизиран мотив на британския флаг. Пред водача на кормилната колона има кръгъл комбиниран уред със скоростомер и оборотомер с цветен дисплей, както и индикация за нивото на горивото в резервоара. Стартирането на двигателя се осъществява с бутон на средната конзола. Серийното оборудване на MINI с 5 врати включва аудиосистема с 6,5-инчов цветен сензорен дисплей на централния уред и Bluetooth свързаност с мобилни телефони. Като опция се предлага 8,8-инчов цветен дисплей, а управлението на навигацията, развлекателната система, телефона и всички функции се осъществява чрез въртящ се контролер на средната конзола. Зад него има отделения за дребни предмети и отварящ се подлакътник.

За задвижването на новото MINI с 5 врати се предлагат нови агрегати и трансмисии, които доставят по-голяма радост от шофирането и по-висока ефективност, както и допринасят за по-ниското тегло. Новото MINI с 5 врати в модификацията Cooper S се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото с мощност от 192 к.с. Максималният въртящ момент от 280 Нм осигурява мощна тяга и пъргаво ускорение още от 1350 об/мин чак до 4600 об/мин. За по-голямо удобство в града новото MINI Cooper S с 5 врати е оборудвано със 7-степенна автоматична спортна скоростна кутия с два съединителя Steptronic, която има и лостчета за превключване на волана за спонтанни намеси в избора на предавка.

Новата автоматична трансмисия се отличава с особено бързи реакции и позволява екстремно ускорение без прекъсване на тягата. При отворен прозорец по-изразително се чува силният пукот от предпазния клапан на 2,0-литровия мотор. Рязкото натискане на газта е съпроводено с бърза реакция, защото няма турбодупка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6,8 секунди. С увеличаването на оборотите се усеща прилив на тяга, като в същото време приятно се засилва дрезгавият звук на мотора. На пътя MINI Cooper S с 5 врати е истински спортист, благодарение на ниския център на тежестта и директното управление, което може да се сравни с това на картинг. Отличното управление изпъква в острите завои или при смяна на лентата. При умерено темпо на шофиране, средният разход на гориво е 5,8 л/100 км, а в града достига 7,3 л/100 км.

Технически характеристики

MINI Cooper S 5 врати

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя Steptronic

192 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

280 Нм максимален въртящ момент при 1350-4600 об/мин

6,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2

53 850 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.