Милано диктува тенденциите в дамското „прет-а-порте“ с онлайн дефилета
10

Милано диктува тенденциите в дамското „прет-а-порте“ с онлайн дефилета

Италианските стилисти с удивителни колекции за следващите есен и зима

Как да бъде не само запазено, но и непрекъснато обновявано и увеличавано, дори в условията на пълен локдаун, едно от най-големите богатства на Италия – модата? На този въпрос отговориха безпардонно и нахакано между 23 февруари и 2 март италианските стилисти, които представиха в Милано колекциите си от дамски облекла за следващите есен и зима.

С тоалетите, показани в 61 ревюта онлайн и в още толкова дигитални и на живо презентации, Джорджо Армани и компания направо надминаха себе си. За колекциите може да се каже всичко хубаво - те бяха красиви, елегантни, изискани, оригинални, удивителни, уникални, фантастични, мечта за всяка жена. Такива, каквито италианските майстори на „прет-а-порте“ може би не са създавали дори в щастливите безметежни години от преди коронавирусното нашествие!

А „лайв стрийминг“


ревюто на първата линия на Джорджо Армани

премина под знака на една зелена горила, с която кралят на модата сякаш искаше да подчертае убеждението си, че светът и човечеството могат да имат бъдеще само ако бъде спасена природата. Разбира се, че става дума за скулптура, която е дело на артвеличието Маркантонио Раймонди Малерба и която Армани държи на видно място в хола на жилището си в Милано. Но горилата на име Ури сякаш „освети“ представените тоалети в нежно зелено с тюркоазени отенъци, във водни багри, в приказно виолетово и ненатрапчиво розово, с мотиви като звездни сияния, реализирани с кристали, щампи или везмо. Профилите на палтата бяха издължени чак до глезените, често с реглан ръкави, както и саката, а роклите – дълги, в черно или тъмносиньо гладко и лъскаво кадифе, подчертавайки дамските прелести в горната част на тялото с изтънчени шивашки трикове и орнаменти. Както винаги в началото на седмицата за дамската мода през студените месеци догодина неуморимият 86-годишен „гуру“ на италианското „прет-а-порте“ представи с отделно дигитално дефиле младежката си линия „Емпорио Армани“. И тук ясно личеше


стремежът дамският силует да бъде удължен


да бъде омекотен и изваян флуиден, пак с фино кадифе, а макси палтата да „открехват“ сякаш „без да искат“ елегантните секси шорти под тях. Безспорно интересни бяха блейзърите с широки рамене и сякаш „осветени“ от копчета – истински бижута, бродериите, графическите знаци и патчуърк ефектите, които индивидуализираха като истинска творба на изкуството всяка показана дреха.

Не, не става дума за каране „по ред на номера на величие“, но определено след крал Джорджо, в една дописка за изтеклата седмица на дамската мода в Милано идва ред на прочутата поне колкото него Миуча Прада. Тя и нейният топстилист Раф Саймънс пренебрегнаха коронавирусната инфекция, като впериха поглед в едно бъдеще без пандемия чрез проектирана във времето колекция. Защото тя бе предпазливо позитивна и измислена сякаш, за да обедини крайностите – минимализъм и прекаленост, женственост и мъжественост, голямо и малко, прекарани обаче през призмата на интелигентността, на културата и на изтънчеността. На обратния полюс сякаш бяха


Доменико Долче и Стефано Габана

които довериха на компютри пресъздаването на формите и обемите на показаните тоалети. Разбира се, работата е съвсем сериозна, а не поредна прищявка на обичащия ексцесиите звезден стилистичен дует, защото става въпрос за съвсем целенасочено сътрудничество с Италианския национален институт за нови технологии. Така благодарение на тази симбиоза се е родила любопитна, развлекателна и перфектна за младото поколение колекция, онова, към което се стремят всички стилисти. Като с нея Долче и Габана така дадоха положителен отговор на зададения от самите тях преди виртуалното им дефиле въпрос: „Защо пък компютрите да не бъдат използвани в модата, след като отдавна са овластени в медицината, екологията и социалната сфера?“

Що се отнася до другите авторитетни имена на италианското „прет-а-порте“, то не може да не бъде споменат брендът „Етро“, чиято колекция бе вдъхновена от „инди стил“, с добавена пищност от сценичните облекла в руския балет – изкусни бродерии, апликации със скъпоценни камъни, красиви „патчуорк“ - греещи по анцузи, суичъри, джинси, бомбер якета, пухенки, легинси и още много други облекла, които определено ще се харесат на младите. В същата „ниша“ се вписаха и тоалетите на набиращата скорост модна къща GCDS, чийто пръв стилист Джулиано Калца е измислил „симфония в техниколор“, тоест колекция, с която предлага изход от „тъмното време на пандемията“ със „смяна на кожата“, изразяваща се с обличането на дамите през студените месеци догодина в развлечени пуловери, сексапилни мини рокли и поли, палта и наметала, персонализирани с метални ресни, верижки, пайети и други твърди аксесоари. Виж, царицата на класиката „МаксМара“ също възвелича бомбер якетата, но не пренебрегна и елегантните сака от обемна мека алпака вълна, дългите рокли пак от пухкави платове, като цветово преобладаваше камилско – бежовото, тоест баграта на градската изисканост, която се харесва от жените на всякаква възраст. А колекцията на легендата „Блумарин“ бе своеобразен стилов меланж от романтика, чувственост и отговорност пред трудното време, в което живеем, като изключително изискани бяха късите рокли от шифон на щампи с рози и пеперуди, със съблазняващи мъжкото око топсутиени с кристали „Сваровски“, с водопад от дантели, които са типични за бренда. А Пол Ендрю – стилистът на „Ферагамо“, сътвори тоалетите на метрополията на бъдещето, но със „зеленото“ или иначе казано „природосъобразно верую“ на модната къща, използвайки за целта биоразградими изкуствени материали и обувки, чиито токове са направени от дървета, повалени от бурите през миналата година в Северна Италия.

Определено не може да бъде подмината колекцията на „Валентино“, която бе представена в прочутия театър на Милано „Джорджо Стрелер“ и която бе изцяло в бяло и черно, багрите – символ на решимостта, на точния избор, на съпротивата и на неистовото желание за победа на всяка цена.

Италианските фешън гении сложиха ударението на следните облекла и аксесоари: вълнени пуловери и жилетки, огромни по размери, с падащи свободно рамене и дълги ръкави, понякога къси, понякога дълги, но винаги удобни.

Наметала и пелерини от скъпа кожа или фин вълнен трикотаж, които вървят еднакво добре както на спортни и всекидневни облекла, така и на вечерни тоалети.
Бюстиета и „декоративни сутиени“, богато украсени най-вече с дантели, везба и скъпоценни камъни, които се навличат под жилетки, сака и дори палта.
Шорти навсякъде и по всяко време, прилепнали по тялото и широки, от качествени вълнени платове, но и трикотажни, оставящи бедрата да греят винаги като ценен атрибут на женската красота.
Ботушите като ударение, с всевъзможна дължина, понякога доста над коляното от кожа, но и от жакардови платове, остават също така актуални ботите с големи и дебели платформи, обувките са с дебели високи токове, с опростен елегантен дизайн и носени препоръчително с шарени чорапи, къси, но и три-четвърти, до коляното.
Цветове – пастелните тонове са за предпочитане, но младите хора могат да се доверят и на крещящи, технологични цветове, които да подчертават тяхната жадна за живот индивидуалност.
Грим – завръща се черната очна линия, т.нар. cat eye или „котешкото око“, яркото червено червило и блясъкът за устни, фон-дьо-тенът в никакъв случай не трябва да се набива на очи.
Плитките са определено на мода, често са завъртени на кок или са изплетени само с част от косата, често „гарнирани“ или „укрепени“ с големи фиби и даже с кордели, интересно решение са „полу-бретоните“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.