Учени откриха микроби, живеещи при 89 градуса Целзий в силно киселинна среда на етиопски вулкан, съобщи в. "Индипендънт".

Пробите са взети от вулкана Далол, който е едно от най-горещите и негостоприемни за живот места на Земята. Откритието може да помогне в търсенето на живот на Марс и други планети.

В района около вулкана Далол има много соли, включително сребърен хлорид, цинков и железен сулфид, каменна сол. Учените от испанския Център по асторбиология са взели проби от тях и са ги транспортирали до лабораторията си в стерилни запечатани стъкленици. След това са ги изследвали с електронна микроскопия, направили са им химически и ДНК анализ. Така открили малки сферични структури, които се оказали микроби Nanohaloarchehaeles, живеещи в компактни колонии. Всеки микроб е 20 пъти по-малък от обичайното.

Вулканът Далол е на 125 м под морското ниво. Хидротермалната активност се подхранва от вода, загрявана от плитък магмен резервоар под него.

"Това е екзотична, мултиекстремна среда, с организми, които обичат високите температури, солта и много ниското рН" - каза ръководителят на екипа д-р Фелипе Гомес.

Заради необичайните си геохимически характеристики районът е подобен на хидротермалната среда, която би трябвало да е съществувала на Марс, включително и на мястото на кратера Гусев, където кацна роувърът "Спирит".

Макар и Марс сега да е пустинен, много данни насочват, че вероятно там е имало големи водни басейни преди три-четири милиарда години.

Кръстиха охлюв на Грета Тунберг

Миниатюрен кафяв охлюв беше наречен на активистката в борбата срещу климатичните промени Грета Тунберг, защото той трудно се адаптира към горещините, съобщи в. "Дейли мейл".

Рекордно 128 "Да"-та ще се кажат днес в София

Абсолютен рекорд на бракосъчетания в София бе отбелязан на 20. 02. 2020 г.! На датата с четири двойки в столицата заветното “Да” днес ще си кажат 128 двойки, пише "24 часа".

Как си отмъщават зодиите

Зодиакалните знаци отвръщат на ударите срещу себе си и по особени за тях начини. Едни успяват да запазят самообладание и да не реагират на провокациите, други избухват като вулкан, трети пък кроят пъклени планове с дни как да си върнат на виновника за страданието им.