Учени откриха микроби, живеещи при 89 градуса Целзий в силно киселинна среда на етиопски вулкан, съобщи в. "Индипендънт".

Пробите са взети от вулкана Далол, който е едно от най-горещите и негостоприемни за живот места на Земята. Откритието може да помогне в търсенето на живот на Марс и други планети.

В района около вулкана Далол има много соли, включително сребърен хлорид, цинков и железен сулфид, каменна сол. Учените от испанския Център по асторбиология са взели проби от тях и са ги транспортирали до лабораторията си в стерилни запечатани стъкленици. След това са ги изследвали с електронна микроскопия, направили са им химически и ДНК анализ. Така открили малки сферични структури, които се оказали микроби Nanohaloarchehaeles, живеещи в компактни колонии. Всеки микроб е 20 пъти по-малък от обичайното.

Вулканът Далол е на 125 м под морското ниво. Хидротермалната активност се подхранва от вода, загрявана от плитък магмен резервоар под него.

"Това е екзотична, мултиекстремна среда, с организми, които обичат високите температури, солта и много ниското рН" - каза ръководителят на екипа д-р Фелипе Гомес.

Заради необичайните си геохимически характеристики районът е подобен на хидротермалната среда, която би трябвало да е съществувала на Марс, включително и на мястото на кратера Гусев, където кацна роувърът "Спирит".

Макар и Марс сега да е пустинен, много данни насочват, че вероятно там е имало големи водни басейни преди три-четири милиарда години.

Отвлякоха майка-пинчер и новородените й

На 17 септември 45-годишна жителка на село Баячево, подала сигнал за откраднато женско куче- порода пинчер и новоредните и кученца до РУ-Търговище, съобщиха от МВР.

Чешки играчки на гости на музея в Русе

Чешки играчки, с които децата са се забавлявали през последните 100 години, показва изложба в Регионалния исторически музей в Русе. Най старият експонат е от 1920 г. и представлява дървено цветно дяволче с подвижно капаче и тайник, в който малчуганите криели бонбонките си. Най-новите са създадени от съвременни автори през последните няколко години.

Британец похарчи 30 000 лири да обжалва глоба от 100 лири

Британец похарчи почти 30 000 лири (33 500 евро) спестявания, предназначени за наследство на сина му, за да обжалва неуспешно глоба от 100 лири (112 евро) за превишена скорост, съобщи АФП цитирана от БТА.
Ричард Кидуел, 71-годишен инженер в пенсия, не бил съгласен с наложената му през 2016 г. глоба за скорост от 56 км/ч в зона в Устър, където имало ограничение за 48 км/ч.