Миглена Манчева, начален учител 119-о СУ: Училището е социалният свят на децата

Миглена Манчева, начален учител 119-о СУ: Училището е социалният свят на децата

Уикендите родители и малчугани могат да играят настолни игри и да четат заедно, предложи в интервю за "Монитор" началният учител в 119-о СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ Миглена Манчева.

- Г- жо Манчева, как се отрази дистанционното обучение на най- малките ученици, какви са наблюденията ви над вашите ученици?

- За разлика от първия път, когато се наложи да излезем в дистанционна форма на обучение, сега учениците бяха по-спокойни и по-уверени, защото училището, в което работя, изключително бързо и организирано премина в този вид обучение. Натрупаният опит през предходните месеци ни позволи да не губим темпа си на работа. Децата имаха нужда да продължат да работят по начина, по който бяха го правили и преди.

- Какво ги затрудни най- много?

- По детски за тях най-трудна се оказа невъзможността да общуват, да празнуват заедно, защото учебната работа е само едната страна от учебно- възпитателния процес. В училище децата изграждат приятелства, училището е техният социален свят.

- Има ли деца, които не успяха да се справят добре с онлайн уроците и имат пропуски в изучения материал?

- Разбира се, децата са различни и сред тях има и такива, които трудно се концентрират и не могат да привикнат към този начин на преподаване. За тях присъствието на учителя, класната стая и правилата, установени в нея, изграждани няколко учебни години, са изключително важни за мотивирано учене.

- Какво бихте посъветвали родителите, които се притесняват, че децата им могат да натрупат пропуски в знанията и уменията си?

- Много е важна връзката между родител и учител. Затова бих ги посъветвала да се обърнат към учителя. Той е този, който познава своите ученици, наясно е какви знания и умения трябва да са усвоили. Според мен той най- бързо и точно би дал съвет на родителя не само какви са пропуските в знанията на детето, но и как могат да бъдат преодолени.

- Какви допълнителни упражнения могат да правят родителите с децата си през уикенда?

- Бих насочила родителите към използването на онлайн платформите, които се предлагат. Те съдържат интересни ресурси - задачи, тестове, кратки уроци, както и уроци с учител. Почти всички големи издателства имат такива. Аз самата съм записала онлайн уроци, които съчетават в себе си не само традиционния начин на преподаване, но и всички предимства, които дават новите технологии, за да направят един урок вълнуващ и интересен за децата. Наред с това четенето е също изключително важно за децата. Личният пример е този, който вдъхновява. Четенето учи на разбиране - на думите, на другите, на света, който ни заобикаля.

- Бихте ли препоръчали образователни игри, с които децата могат едновременно да учат и да се забавляват?

- В онлайн пространството има много образователни платформи, които предлагат на децата интересни образователни игри и със сигурност родителите лесно могат да ги открият и предложат на децата си. Аз по- скоро бих ги насочила към такива игри, които развиват фината моторика и са свързани с изработването на предмети. Това е прекрасна възможност на родителя да участва, като акцентът не в направата, а в споделянето. Има настолни игри, които са свързани с историята на България, континентите, Космоса. Споделеното време и на онези неща, които ни правят щастливи, е важно в този труден и тревожен за всички нас свят. Прекараното време заедно успокоява и родителите, и детето.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.