Метрото с половин милион пътници през пролетта

С пускането на спирките до Горна баня подземната железница става 52 км

Метрото с половин милион пътници през пролетта

София тегли до 60 млн. евро от ЕИБ за израждане и ремонти на основни пътни артерии в града

Над 500 хиляди пътници дневно ще обслужва метрото през пролетта. Това ще стане с пускането на втория етап от третия лъч на метрото от „Красно село“ до Горна баня, където ще се прави връзка и с влаковете по линията София - Перник. По последни заявки от страна на „Метрополитен“ и управляващите града подземната железница в „Овча купел“ трябва да заработи до края на март. 

Данните са от доклад на зам.-кметовете по финанси и строителство – Дончо Барбалов и Ангел Джоргов, с който общината заявява намерение да тегли заем до 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), а решението ще бъде гласувано от Столичния общински съвет в четвъртък.

Новите спирки, който ще бъдат пуснати са „Овча купел“, „Мизия“, „Овча Купел II“ и Горна баня. С тях дължината на подземната железница ще достигне 52 км с 47 метростанции. „Очакванията са делът на метрото в градския транспорт да достигне до 40%, а намалението на вредните газове – 90 000 т годишно“. Цялата трета линия ще има 21 км трасе с 21 станции. Тази година трябва да започне и работата по участъка от „Хаджи Димитър“ до “Левски Г“.

Относно заема от ЕИБ, общината има намерение да изтегли парите за 20 години, които да изплаща с бъдещи приходи на кметството. Идеята е проектите да започнат да се реализират следващите 5 години, а лихвата ще бъде 0,35%. Общината е разработила два списъка с ремонти – основен и резервен. В основния влизат изграждането на т.н. „Зелен ринг“ за колоездачи и пешеходци между гара „Пионер“ и квартал „Слатина“, разширяването на бул. „Тодор Каблешков“ от ул. „Луи Айер“ до бул. „Черни връх“, ремонта на бул. „Копенхаген“, с който ще се направи връзка с "Цариградско шосе" и метрото в „Младост 3“. С европарите може да се разшири и бул. „Ломско шосе“ от кръговото кръстовище при едноименната станция на метрото до Околовръстния път.

Предвижда се също ремонт на тунела при НДК и трамвайното трасе с цел идващите от бул. Скобелев" при Петте кьошета ще се качват на рампа и така да ще минават по покрива на тунела. Рехабилитация на тунела в „Люлин“ също е в основния списък на кметсотво. В резервния списък остават изграждането на Западна тангента, реконструкциите на булевардите „Джеймс Баучер“ и „Рожен“ и др.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.