Mercedes-Benz EQB тръгна изцяло на ток
7

Mercedes-Benz EQB тръгна изцяло на ток

Новият електрически кросоувър, построен на базата на 7-местния GLB, изминава до 478 км и се зарежда за 30 минути

Германският автомобилен производител Mercedes-Benz продължава електрическата си офанзива и вече има в гамата си четири модела, задвижвани изцяло на ток – EQC, EQV, EQA и EQS. Сега в електрическото семейство идва нов член и това е новият компактен кросоувър EQB, построен на базата на 7-местния Mercedes-Benz GLB.

Новият Mercedes EQB интерпретира прогресивния лукс на марката по характерен начин. Той включва типичната черна панелна решетка с централна звезда, като специален акцент в дизайна е непрекъснатата светлинна лента отпред и отзад.

Благодарение на дългото междуосие от 2829 мм, новият Mercedes EQB е компактен отвън и просторен отвътре. Автомобилът предлага пространство за 7 човека, което му отрежда специално място сред семейните електромобили. Двете седалки на третия ред могат да се използват от хора с височина до 1,65 метра, като там могат да се монтират и детски седалки.

Гамата на новия електрически Mercedes EQB ще включва няколко модела с предно предаване и задвижване на всички колела, с различни мощности, някои от които ще надхвърлят 200 кВт плюс батерии с използваем капацитет от 66,5 кВтч за Европа.

Комбинираното електрическо потребление на EQB 350 4Matic в Европа е 16,2 кВтч на 100 км, а максималният пробег на ток според тестовия цикъл NEDC ще бъде 478 километра. По новия цикъл на измерване WLTP, комбинираният разход на електрическа енергия е 19,2 кВтч на 100 км, а максималният автономен пробег е 419 километра. В бъдеще се планира и версия с особено голям обсег.

Новият електрически кросоувър EQB може да се зарежда удобно вкъщи или на обществени зарядни станции до 11 кВт с променлив ток AC с помощта на вграденото зарядно устройство. Времето за пълно зареждане зависи от инфраструктурата и специфичното за страната оборудване на автомобила. Зареждането с Wallbox е значително по-бързо, отколкото в контакт от битовата мрежа.

Зареждането става дори още по-бързо на станции за бързо зареждане с постоянна електроенергия DC. На зарядна станция с максимална мощност до 100 кВт, високоволтовата батерия на EQB се нуждае от малко над 30 минути за зареждането от 10% до 80%.

Новият Mercedes EQB ще се произвежда най-напред в Пекин и ще излезе на пазара в Китай по-късно тази година. Европейската версия също ще бъде пусната през 2021 г., а в САЩ моделът ще пристигне през 2022 г. Новият Mercedes EQB ще бъде първият електрически автомобил, произведен в завода на марката в Кечкемет, Унгария.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.