0

Г ерманският автомобилен производител Mercedes-Benz продължава електрическата си офанзива и вече има в гамата си четири модела, задвижвани изцяло на ток – EQC, EQV, EQA и EQS. Сега в електрическото семейство идва нов член и това е новият компактен кросоувър EQB, построен на базата на 7-местния Mercedes-Benz GLB.

Германският автомобилен производител Mercedes-Benz продължава електрическата си офанзива и вече има в гамата си четири модела, задвижвани изцяло на ток – EQC, EQV, EQA и EQS. Сега в електрическото семейство идва нов член и това е новият компактен кросоувър EQB, построен на базата на 7-местния Mercedes-Benz GLB.

Новият Mercedes EQB интерпретира прогресивния лукс на марката по характерен начин. Той включва типичната черна панелна решетка с централна звезда, като специален акцент в дизайна е непрекъснатата светлинна лента отпред и отзад.

Благодарение на дългото междуосие от 2829 мм, новият Mercedes EQB е компактен отвън и просторен отвътре. Автомобилът предлага пространство за 7 човека, което му отрежда специално място сред семейните електромобили. Двете седалки на третия ред могат да се използват от хора с височина до 1,65 метра, като там могат да се монтират и детски седалки.

Гамата на новия електрически Mercedes EQB ще включва няколко модела с предно предаване и задвижване на всички колела, с различни мощности, някои от които ще надхвърлят 200 кВт плюс батерии с използваем капацитет от 66,5 кВтч за Европа.

Комбинираното електрическо потребление на EQB 350 4Matic в Европа е 16,2 кВтч на 100 км, а максималният пробег на ток според тестовия цикъл NEDC ще бъде 478 километра. По новия цикъл на измерване WLTP, комбинираният разход на електрическа енергия е 19,2 кВтч на 100 км, а максималният автономен пробег е 419 километра. В бъдеще се планира и версия с особено голям обсег.

Новият електрически кросоувър EQB може да се зарежда удобно вкъщи или на обществени зарядни станции до 11 кВт с променлив ток AC с помощта на вграденото зарядно устройство. Времето за пълно зареждане зависи от инфраструктурата и специфичното за страната оборудване на автомобила. Зареждането с Wallbox е значително по-бързо, отколкото в контакт от битовата мрежа.

Зареждането става дори още по-бързо на станции за бързо зареждане с постоянна електроенергия DC. На зарядна станция с максимална мощност до 100 кВт, високоволтовата батерия на EQB се нуждае от малко над 30 минути за зареждането от 10% до 80%.

Новият Mercedes EQB ще се произвежда най-напред в Пекин и ще излезе на пазара в Китай по-късно тази година. Европейската версия също ще бъде пусната през 2021 г., а в САЩ моделът ще пристигне през 2022 г. Новият Mercedes EQB ще бъде първият електрически автомобил, произведен в завода на марката в Кечкемет, Унгария.