0

П рез 2004 година Mercedes-Benz създаде нов автомобилен сегмент, представяйки модела CLS, който за първи път комбинира елегантността и динамиката на купе с комфорта и функционалността на лимузина с 4 врати. Второто поколение на модела запази силните черти на първообраза и ще се запомни със стремителен дизайн с прави линии и остри ръбове, съчетан с просторен салон и обемен багажник. Третото поколение на CLS затвърждава аурата и характера на модела, който задава стандартите в този сегмент.

През 2004 година Mercedes-Benz създаде нов автомобилен сегмент, представяйки модела CLS, който за първи път комбинира елегантността и динамиката на купе с комфорта и функционалността на лимузина с 4 врати. Второто поколение на модела запази силните черти на първообраза и ще се запомни със стремителен дизайн с прави линии и остри ръбове, съчетан с просторен салон и обемен багажник. Третото поколение на CLS затвърждава аурата и характера на модела, който задава стандартите в този сегмент.

Новият Mercedes-Benz CLS носи гените на своите предшественици с издължена и наклонена предница, скосени странични прозорци и ниска каросерия. В същото време той е още един пример за новия дизайн, при който изострените линии са значително заоблени. Моделът безпогрешно се вписва в настоящето семейство на купетата на Mercedes-Benz с отличителните си дизайнерски елементи. Безупречната аеродинамика е подплатена с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26.

В основата на новия CLS стои новата модулна платформа MRA, която се използва и от седаните E-клас и S-клас. С дължина от почти 5 метра, широчина 1,89 метра и междуосие 2,94 метра, новият CLS е малко по-голям от предшественика си. Предният капак, калниците и капакът на багажника са направени от леки алуминиеви сплави, но въпреки това колата със задно задвижване тежи минимум 1775 кг.

Новият Mercedes-Benz CLS запазва основните фамилни черти, които не са се променили от 2004 г. насам, а в профил много наподобява на първото поколение. Дългият капак, сводестият покрив и високата линия на прозорците го правят да изглежда като туристическо купе. Традиционно вратите са без рамки на прозорците. В същото време дизайнът е станал по-елегантен. Във външния вид сега има повече плавни линии. Освен това CLS е първият модел в новия корпоративен стил на Mercedes-Benz.

Широката трапецовидна решетка и наклонените LED светлини скоро ще станат отличителен белег на всички модели на германската марка. Като опция фаровете могат да се допълнят с активни матрици, които контролират светлината. Профилните стени са по-гладки, а задните калници не са толкова изразени, както при предходния модел. Стреловидните задни светлини подчертават широчината на задната част, а изпускателната система завършва с два хромирани накрайника.

В луксозния салон на Mercedes-Benz CLS са използвани фина кожа, дърво и полиран алуминий, а като опция се предлагат и карбонови апликации. Предният панел е оформен като морски вълни. Воланът с три спици е с плоско дъно. Освен бутоните на волана има и малки сензорни панели, които улесняват работата с менюто на мултимедийната система. Селекторът на автоматичната скоростна кутия традиционно е изведен на кормилна колона. Интериорното осветление се извършва чрез светодиоди, а с натискане на бутон можете да изберете един от 64 цвята. Осветени са дори вентилационните дефлектори.

Показанията на приборите са изведени на 12,3-инчов LCD дисплей. Водачът може да го конфигурира, като изображенията на скоростомера и оборотомера остават постоянни. Отдясно се намира същият 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Предлага се и система за проектиране на данните на предното стъкло. Наклонената централна конзола е украсена с часовник с циферблат. За управление на менюто на мултимедийната система е инсталиран още един сензорен панел, има и джойстик.

Предните седалки в Mercedes-Benz CLS са доста удобни, но не бива да пестите от електрическото регулиране, отоплението и вентилацията. Страничните опори на седалката са малки, а на облегалката са по-изразителни, за да придържат добре тялото на водача в завоите. Позицията на седене е ниска, заради което малко страда видимостта. Във високия тунел на трансмисията е интегриран подлакътник, който се отваря и разкрива място за безжично зареждане за смартфон.

На втория ред седалки има обособени две отделни места, но при необходимост отзад могат да седнат и трима, като средният пътник ще бъде ограничен. На задните седалки има повече място за краката, но пространството над главата все още е малко. Обемът на багажника е 520 литра, а капакът се затваря и отваря с бутон.

Базовото оборудване включва система за достъп без ключ, двузонов автоматичен климатик, електрически пакет, камера за обратно виждане, сензори за светлина и дъжд, Wi-Fi, Bluetooth връзка, круиз контрол с технология за автоматично спиране. Предлагат се също така 9 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система и мониторинг на налягането в гумите, технология за активно поддържане на лентата, разпознаване на пътни знаци и определяне на умората на водача. Опциите включват панорамен покрив, автопилот за паркиране с дистанционно управление, камери за кръгов обзор, вентилация и масаж на предните седалки, парфюм с дозатор в салона. Има и технологии за предотвратяване на сблъсъци отзад и полуавтономно движение.

Най-мощният дизелов Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic е оборудван с 3,0-литров 6-цилиндров редови двигател с два турбокомпресора. Максималната мощност на този мотор е 340 к.с. Огромният въртящ момент от 700 Нм е на разположение още от 1200 об/мин и остава постоянен до 3200 оборота. Тягата е в изобилие и моторът е много отзивчив. Задвижващият агрегат е много тих и ако не го пришпорвате, трудно ще разберете, че е дизелов, тъй като работи изненадващо тихо и гладко. Динамиката е на нивото на спортен автомобил, като спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч на четвърта предавка става за феноменалните 3,6 секунди.

Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Двигателят е съчетан с 9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic, която превключва предавките много гладко и в същото време работи достатъчно бързо, като има и ръчен режим на превключване. Консумацията на гориво в града е 8 л/100 км, а на извънградски път - 5,5 л/100 км. Версията CLS 400d е оборудвана със задвижване на всички колела 4Matic, което подобрява сцеплението на мокри и хлъзгави настилки, а на сух асфалт помага за динамичното и прецизно управление.

Марката Mercedes-Benz традиционно набляга върху комфорта на шофиране и спортният CLS не прави изключение в това отношение. Окачването е много меко и само 19-инчовите нископрофилни гуми с размер 245/40 R19 могат да направят возията по-твърда. За комфортното возене допринася адаптивното окачване с понижен пътен просвет. Благодарение на него наклоняванията на каросерията са много малки. Кормилното управление е много точно и прогресивно се втвърдява с увеличаването на скоростта, въпреки че не е особено информативно. Отличната шумоизолация не допуска в салона шума от гумите и насрещния вятър.

Новият Mercedes-Benz CLS може да се види и тества в продажбените центрове на „Силвър Стар” у нас. Цената на автомобила започва от 126 738 лева, а версията CLS 400d 4Matic струва минимум 150 208 лева.

Технически характеристики

Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic

3,0-литров 6-цилиндров битурбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

340 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

700 Нм въртящ момент при 1200-3200 об/мин

5,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на дизел

156 г/км емисии на СО2

150 208 лева цена на модела