Третото поколение на Mercedes-Benz B-клас не е типичният семеен миниван с формата на кашон. Новият модел не само е практичен, но и доста хармоничен. Компактният миниван изненадва с изобилието от електронни системи, сред които полуавтономни системи за шофиране и асистенти за активна безопасност, взети от флагмана S-клас. Всичко това превръща новата В-класа в перфектна семейна кола, която може да бъде гъвкава за ежедневните градски нужди, но в същото време да бъде и достатъчно просторна за дългите пътешествия през уикендите и ваканцията.

Новият Mercedes-Benz B-клас изпъква с емоционален и същевременно пуристичен дизайн, който се отличава визуално от предлаганите миниванове. Динамичните пропорции на колата се отличават с дълго междуосие от 2,73 метра и къси надвеси, леко снижена линия на покрива и по-големи джанти с размер от 16 до 19 цола. Предницата е устремена напред с плавен преход от капака към предните колони и челното стъкло. Мускулестите форми под линията на страничните прозорци подсилват спортното излъчване. В прецизната конструкция на фаровете се открояват двойните прожекторни дневни светлини.

Отзад светлините са разделени в две секции, в бронята са интегрирани рефлекторите, а в черната долна част изпъква хромирана лайстна и двата накрайника на ауспуховата система. Над задното стъкло има голям покривен спойлер, а от двете му страни се спускат черни спойлери със силен гланцов ефект. Коефициентът на аеродинамично съпротивление достига 0,24.

Интериорът на Mercedes-Benz B-клас е авангарден, но в същото време просторен и удобен. Видимостта е значително подобрена, благодарение на повдигнатата позиция на седалката на шофьора и оптимизирания профил на страничните колони, които закриват по-малка част от полезрението на водача. В пространството пред шофьора е разположен самостоятелно позиционираният екран, който в най-високото ниво на оборудване се състои от два 10,25-инчови дисплея. Като опция се предлага и проекционен дисплей. Петте кръгли вентилационни отвора са с визия на турбини. Централната конзола със сензорно управление и въвеждане на данни е с черен панел, подобно на E-класата.

Седалките предлагат по-равна и по-комфортна позиция за тялото, както и възможности за регулиране в широки диапазони, благодарение на които може да се повиши и разстоянието между долната възглавница на седалката и тавана на купето. Широчината на нивото на лактите за предните седалки вече е като при автомобилите от среден клас. Новата B-класа е оборудвана със седалки с функция за масаж, а освен това има и нова система, която помага да се постигне ортопедично благоприятна промяна на позицията на тялото чрез периодични малки промени на ъгъла на облегалката и долната възглавница на седалката. Нововъведението се предлага за предните седалки в комбинация с изцяло електрическо регулиране и функция за запаметяване на настройките.

Пространството на задните седалки е оптимизирано и позволява там да седнат удобно до трима човека или двама и детско столче между тях. Облегалката на задната седалка стандартно се дели в съотношение 40:20:40. Задните седалки могат да се преместват напред-назад до 14 см, а облегалката може да се наклонява, при което обемът на товарното отделение зад задната седалка може да се променя между 455 и 705 литра. При сгъната задна облегалка, обемът на багажника достига 1540 литра, а подът се регулира и може да стане равен. Сгъващата се облегалка на предната седалка увеличава още повече дължината на товарното пространство. Като опция се предлага и капак на багажника с отваряне и затваряне с натискане на бутон и дори автоматично с рязко движение с крак под бронята.

Новият Mercedes-Benz B-клас е оборудван с модерни асистиращи системи, които ефективно помагат на шофьора и осигуряват по-високо ниво на активна безопасност в този сегмент с помощта на функции, заимствани от S-класата. Колата може да се движи полуавтономно при определени условия, да поддържа зададената скорост, да спира аварийно при опасност или при пресичащи пешеходци и велосипедисти, да не напуска лентата за движение и да сигнализира водача за автомобили в слепите зони. Новата B-класа е вторият модел след A-класата, оборудван с мултимедийна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience) с изкуствен интелект. Той се активира с бутон или с естествен говор с ключовата дума Hey Mercedes и улеснява водача при работата с органите за управление.

B 200 d - икономичен и динамичен с 2,0-литров дизелов двигател и 8-степенен автоматик

Новият Mercedes-Benz B-клас се задвижва от нови ефективни двигатели, отговарящи на изискванията на Euro 6d-TEMP. Предлагат се два 4-цилиндрови бензинови двигателя с работен обем 1,33 литра и мощност 136 и 163 к.с. Стандартно те се комбинират със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител 7G-DCT. Дизеловите мотори са три с мощност 116, 150 и 190 к.с. Като най-удачен избор изпъква версията B 200 d. В нея новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател развива мощност от 150 к.с. и произвежда въртящ момент от 320 Нм, налични в широкия интервал от 1400 до 3200 об/мин. Благодарение на приличната тяга, новият миниван тегли бодро както при старт от място, така и при изпреварване. Натоварен с почти пълния си капацитет, новият Mercedes-Benz В 200 d уверено изпреварва по магистралата и се изкачва по планински пътища с остри завои.

Новият агрегат е комбиниран с нова 8-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител 8G-DCT, която превключва неусетно предавките, а при рязко ускорение сваля от осма до трета скорост. Този турбодизелов двигател смайва със своята ефективност и икономичност. Агрегатът поддържа висока скорост при ниски обороти, така че на междуселищен път с 90 км/ч разходът е под 4 литра/100 км, а на магистралата консумацията е около 5 л/100 км. В града семейната кола също постига достоен за отбелязване резултат – 5,5 л/100 км. Дори със стандартния 43-литров резервоар за гориво, автономният пробег на В-класата може да надхвърли 1000 км.

На пътя новият Mercedes-Benz B-клас вози комфортно, благодарение на новото адаптивно окачване, което позволяваща на шофьора да променя настройката по време на шофиране с помощта на бутона Dynamic Select. По този начин се подобрява пътното поведение на автомобила и се повишава комфорта на возене по неравности.

Цените за новия Mercedes-Benz B-клас у нас започват от 58 350 лева и са с до 15% по-ниски в сравнение с тези в Германия. Допълнителното стандартно оборудване за българския пазар включва парктроник, велурени стелки, 10,25-инчов мултимедиен екран и отопляеми предни седалки.

Технически характеристики

Mercedes-Benz B 200 d 8G-DCT

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

150 к.с. максимална мощност при 3400 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1400-3200 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

219 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на дизел

112 г/км емисии на СО2

64 780 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.