Продуценти, режисьори, асистенти, технически персонал, сексбомби, звезди и най-вече статисти, статисти, статисти... – цялата суматоха и навалица на снимачната площадка на голяма филмова продукция, пресъздадена само от двама актьори!

Така е в „Камъни в джобовете“, спектакъл на Нов театър – НДК, в който Венцислав Асенов чрез младите Александър Хаджиангелов и Юлиян Петров фактически режисира двайсетина герои от кинаджийския бизнес, без нито за миг да ни доскучае и без да се объркваме във фабулата. Неслучайно с него Асенов бе номиниран за най-добра режисура на комедиен спектакъл в набора за тазгодишните награди на Сатирата „Златен кукерикон“.

Всъщност спектакълът далеч не е просто комедия: макар да е смешен с нелепите приключения на двама статисти, Джейк и Чарли, той прониква и в дълбоките пластове на драмата – за безсмисления живот на болтчетата във филмовата машина, провален преди истински да е започнал, за напразните надежди за творческа реализация и известност, за глобалния крах на прословутата американска мечта, на мечтата за успех въобще. Авторката на пиесата Мари Джоунс е ирландка и в творбата става дума за щатска продукция, която се снима на Зеления остров. Но щом чуем сентецията „Хубава работа, ама ирландска...“, пък и в преживелиците на персонажите, ще провидим и себе си. Джейк (Хаджиангелов) се е върнал безславно от САЩ, без да пробие в тамошната киноиндустрия и без да забогатее, а Чарли (Петров) е написал сценарий, който се надява в подходящ момент да успее да представи на някой от авторитетите в бранша. Но във филмовия Вавилон има касти, чиито граници простосмъртният не може да пристъпи, дори понякога става жертва на бруталността и лицемерието на силните. И когато в снимачния екип се стига до истинска трагедия, двамата приятели решават, че ще правят свое изкуство – не по законите на кинобизнеса, а по мерките на собствения си живот. Защото точно тогава в джобовете, пълни с камъни, които дърпат към дъното, може да се открие дупчица, през която нахлува светлина...

Сценографията е само закачалка за костюмите, които героите сменят с шеметна бързина, но при нужда се превръща и в бар. Неин автор е Росица Грънчарова.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Майли Сайръс не бърза с развода

Американската певица Майли Сайръс не бърза да предприема юридически стъпки по развода с австралийския актьор Лиам Хемсуърт, съобщи сп. People.

Стефан Данаилов и Аня Пенчева закриват „Сцена на кръстопът”

Основателят и арт директор на международния театрален фестивал „Сцена на кръстопът” Стефан Данаилов и колежката му Аня Пенчева ще закрият десетдневката на Мелпомена в Пловдив със спектакъла „Актрисата”, съобщиха от пресцентъра на феста.

Калин Сърменов за трети път стана женски татко

Директорът на Сатиричния театър Калин Сърменов в сряда за трети път стана женски татко. Боряна - съпругата на известния актьор, прочул се като мафиота Милото от сериала "Седем часа разлика", го дари с чудесно момиченце, проплакало в апогея на зодията Лъв.