С всеки нов модел Mazda се приближава все повече към премиум сегмента. При дебютиралата неотдавна Mazda CX-30 това се забелязва не само в дизайна, но и се вижда и усеща в интериора. Тук има елегантни и дискретни линии, скъпи материали и висококачествени облицовки. А под капака е поставен новият революционен бензинов двигател, наречен Skyactiv-X, който се комбинира както с 6-степенна механична, така и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият кросоувърът се предлага във версии с предно предаване и със задвижване на всички колела 4х4.

Новата Mazda CX-30 е с дължина 4395 мм, широчина 1795 мм, височина 1540 мм и междуосие 2655 мм. С тези размери новият кросоувър застава между CX-3 и CX-5, като е с 12 см по-дълъг от по-малкия модел и с цели 16 см по-къс от по-големия. За разлика от хечбека Mazda 3, критикуваната задна колона вече не е толкова масивна.

На външен вид новата Mazda CX-30 много прилича на другите модели на марката, но в същото време наподобява на повдигната версия на новия хечбек Mazda 3. Въпреки, че просветът е 175 мм, кросоувърът не е твърде висок и изглежда много хармонично. Още базовият модел на Mazda CX-30 серийно е оборудван с изцяло LED светлини. В по-високите версии фаровете са с адаптивни светлини, но дори и стандартните са много красиви, като за този клас. В профила правят впечатление масивните защитни пластмасови панели на каросерията и калниците, които трябва да подчертават за потенциала извън пътя. Новият кросоувър стъпва стандартно на 16-инчови колела, но изглежда най-добре с опционалните 18-инчови колела с нископрофилни гуми.

Интериорът на новата Mazda CX-30 много наподобява на последната Mazda 3, но все пак има дребни разлики. Оформлението, линиите, бутоните, материалите и седалките не са различни, но усещането е, че стоите по-високо, като в кросоувър. На предните седалки има достатъчно място, а настройките на волана и седалката позволяват на човек с всякаква височина да намери удобна позиция и да се чувства комфортно. В новия японски кросоувър CX-30 ще се насладите на може би най-качествените материи в сегмента. Всеки малък детайл е изработен с най-голямо внимание, така че пътниците наистина да се почувстват в скъпа кола.

Приборите изглеждат страхотно, а мултимедийната система работи бързо и показва всички функции на 8,8-инчовия сензорен екран. Има удобна навигация, проекционен дисплей, Android Auto и Apple CarPlay, както и поддръжка на всички музикални формати. Мултимедийната система има разширени настройки и предлага два режима. Опционалната акустика на Bose звучи наистина страхотно и може да превърне салона на CX-30 в концертна зала на колела. На задния ред седалки в Mazda CX-30 мястото е повече, отколкото в CX-3, но ако искате да пътуват трима човека, заложете на CX-5.

Хубавото е, че има достатъчно пространство за високи пътници, макар и само двама. На пръв поглед изглежда, че багажникът в CX-30 е доста малък, но в действителност това не е така. Обемът от 430 литра е доста приличен и в него без проблеми влизат четири куфара или се събират три куфара и сгъната детска количка, както и малък багаж. Под пода има място за резервна гума, въпреки че в тествания модел това пространство беше заето от субуфер Bose. Облегалките на седалките от втория ред могат да бъдат сгънати в съотношение 60/40 и да получите почти равен под.

Новата Mazda CX-30 е оборудвана с много системи за асистенция на водача. Сред най-полезните са системата за задържане в платното на движение, системата за аварийно екстремно спиране, система за следене на слепите зони с индикация в страничните огледала и звуков сигнал при опасност, система за проследяване на трафика, пресичащ вашия маршрут, система за наблюдение на водача с модерна инфрачервена камера, както и въздушна възглавница за коленете на водача.

За новата Mazda CX-30 се предлага пълната гама от съвременни двигатели, която включва два бензинови мотора и един дизелов агрегат. Базовият вариант е оборудван с 2,0-литров бензинов двигател с мощност 122 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Този 4-цилиндров мотор е снабден с мека хибридна технология, наречена M Hybrid. При него има стартер-генератор с ремък, който преобразува кинетичната енергия в електрическа по време на спиране и запазва заряда в 24-волтова батерия. Ако е необходимо, този стартер-генератор ви помага да потеглите и дори ви позволява да се движите с изключен двигател за кратко.

Двигателят се стартира с бутон моментално и неусетно. При това Mazda CX-30 е в състояние да изключи два от четирите цилиндъра при движение с постоянна скорост. Всичко това работи чудесно и реакцията при натискане на педала на газта е още по-бърза. Изключването на мотора и неговото стартиране са неусетни. Въпреки, че според техническите характеристики този двигател е с мощност само 122 к.с., на пътя реално се усеща зареден с много повече тяга и върви като мотор със 150 к.с. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11,2 секунди във варианта само с предно предаване, което не е много пъргаво, но по принцип тази динамика е напълно достатъчна както за придвижването в града, така и за движение по магистралата. При спокойно темпо комбинираният разход е 5,6 л/100 км, а в града достига 7,5 л/100 км.

Революционният 2,0-литров бензинов двигател Skyactiv-X е икономичен като дизелов мотор

Чувствително по-пъргава и жизнена е Mazda CX-30 с новия 2,0-литров бензинов двигател Skyactiv-X с мощност 180 к.с. Още от първите километри се усеща, че колата е по-динамична и по-страстна, със спортни настройки на шасито, заедно със системата G-Vectoring Control, която помага за по-прецизното вземане на завоите. Новият революционен бензинов двигател е симбиоза от бензиновите и дизелови технологии, съчетавайки техните предимства с висока съотношение на сгъстяване, високо налягане на впръскване на горивото, оригинална система за впръскване и запалване чрез компресия, контролирано чрез запалване. С новия мотор разходът на гориво е по-нисък отколкото при агрегата със 122 к.с. и апетитът може да бъде укротен до 4,6 л/100 км, което е отлично постижение на фона на конкурентите.

За почитателите на дизеловите двигатели, които правят голям годишен пробег, най-подходящ е новият 1,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат Skyactiv-D с мощност 116 к.с., който също се предлага с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. Също така и двете трансмисии могат да се комбинират с предно предаване или със задвижване на четирите колела. Минималният разход на гориво с турбодизеловия агрегат е 4,1 л/100 км при извънградски цикъл на шофиране.

Управлението на Mazda CX-30 до голяма степен е сходно с усещането при хечбека Mazda 3. Воланът е приятен и умерено остър, а позицията на седене и видимостта са добри. Теглото е разпределено оптимално, което е допринесло за балансираните реакции и стабилното пътно поведение. В базовата си версия кросоувърът CX-30 се предлага със задвижване на предните колела, а като опция колата може да се поръча и със задвижване на четирите колела AWD. Системата работи заедно с технологията G-Vectoring Control Plus за контрол на разпределението на въртящия момент между предните и задните колела, подобрявайки сцеплението на колелата с пътната настилка, което е от голяма полза на черен път или на заснежен участък през зимата.

Новата Mazda CX-30 е с базова цена от 45 980 лева и логично тя по-скъпа от хечбека Mazda 3, но дори и версията с новия бензинов двигател Skyactiv-X и задвижване 4х4 на цена, започваща от 59 980 лева, е много по-изгодна от Audi Q3 и BMW X2.

Технически характеристики

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180 AWD

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

224 Нм макс. въртящ момент при 3000 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

204 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

111 г/км емисии на СО2

59 980 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.