С всеки нов модел Mazda се приближава все повече към премиум сегмента. При дебютиралата неотдавна Mazda CX-30 това се забелязва не само в дизайна, но и се вижда и усеща в интериора. Тук има елегантни и дискретни линии, скъпи материали и висококачествени облицовки. А под капака е поставен новият революционен бензинов двигател, наречен Skyactiv-X, който се комбинира както с 6-степенна механична, така и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият кросоувърът се предлага във версии с предно предаване и със задвижване на всички колела 4х4.

Новата Mazda CX-30 е с дължина 4395 мм, широчина 1795 мм, височина 1540 мм и междуосие 2655 мм. С тези размери новият кросоувър застава между CX-3 и CX-5, като е с 12 см по-дълъг от по-малкия модел и с цели 16 см по-къс от по-големия. За разлика от хечбека Mazda 3, критикуваната задна колона вече не е толкова масивна.

На външен вид новата Mazda CX-30 много прилича на другите модели на марката, но в същото време наподобява на повдигната версия на новия хечбек Mazda 3. Въпреки, че просветът е 175 мм, кросоувърът не е твърде висок и изглежда много хармонично. Още базовият модел на Mazda CX-30 серийно е оборудван с изцяло LED светлини. В по-високите версии фаровете са с адаптивни светлини, но дори и стандартните са много красиви, като за този клас. В профила правят впечатление масивните защитни пластмасови панели на каросерията и калниците, които трябва да подчертават за потенциала извън пътя. Новият кросоувър стъпва стандартно на 16-инчови колела, но изглежда най-добре с опционалните 18-инчови колела с нископрофилни гуми.

Интериорът на новата Mazda CX-30 много наподобява на последната Mazda 3, но все пак има дребни разлики. Оформлението, линиите, бутоните, материалите и седалките не са различни, но усещането е, че стоите по-високо, като в кросоувър. На предните седалки има достатъчно място, а настройките на волана и седалката позволяват на човек с всякаква височина да намери удобна позиция и да се чувства комфортно. В новия японски кросоувър CX-30 ще се насладите на може би най-качествените материи в сегмента. Всеки малък детайл е изработен с най-голямо внимание, така че пътниците наистина да се почувстват в скъпа кола.

Приборите изглеждат страхотно, а мултимедийната система работи бързо и показва всички функции на 8,8-инчовия сензорен екран. Има удобна навигация, проекционен дисплей, Android Auto и Apple CarPlay, както и поддръжка на всички музикални формати. Мултимедийната система има разширени настройки и предлага два режима. Опционалната акустика на Bose звучи наистина страхотно и може да превърне салона на CX-30 в концертна зала на колела. На задния ред седалки в Mazda CX-30 мястото е повече, отколкото в CX-3, но ако искате да пътуват трима човека, заложете на CX-5.

Хубавото е, че има достатъчно пространство за високи пътници, макар и само двама. На пръв поглед изглежда, че багажникът в CX-30 е доста малък, но в действителност това не е така. Обемът от 430 литра е доста приличен и в него без проблеми влизат четири куфара или се събират три куфара и сгъната детска количка, както и малък багаж. Под пода има място за резервна гума, въпреки че в тествания модел това пространство беше заето от субуфер Bose. Облегалките на седалките от втория ред могат да бъдат сгънати в съотношение 60/40 и да получите почти равен под.

Новата Mazda CX-30 е оборудвана с много системи за асистенция на водача. Сред най-полезните са системата за задържане в платното на движение, системата за аварийно екстремно спиране, система за следене на слепите зони с индикация в страничните огледала и звуков сигнал при опасност, система за проследяване на трафика, пресичащ вашия маршрут, система за наблюдение на водача с модерна инфрачервена камера, както и въздушна възглавница за коленете на водача.

За новата Mazda CX-30 се предлага пълната гама от съвременни двигатели, която включва два бензинови мотора и един дизелов агрегат. Базовият вариант е оборудван с 2,0-литров бензинов двигател с мощност 122 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Този 4-цилиндров мотор е снабден с мека хибридна технология, наречена M Hybrid. При него има стартер-генератор с ремък, който преобразува кинетичната енергия в електрическа по време на спиране и запазва заряда в 24-волтова батерия. Ако е необходимо, този стартер-генератор ви помага да потеглите и дори ви позволява да се движите с изключен двигател за кратко.

Двигателят се стартира с бутон моментално и неусетно. При това Mazda CX-30 е в състояние да изключи два от четирите цилиндъра при движение с постоянна скорост. Всичко това работи чудесно и реакцията при натискане на педала на газта е още по-бърза. Изключването на мотора и неговото стартиране са неусетни. Въпреки, че според техническите характеристики този двигател е с мощност само 122 к.с., на пътя реално се усеща зареден с много повече тяга и върви като мотор със 150 к.с. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11,2 секунди във варианта само с предно предаване, което не е много пъргаво, но по принцип тази динамика е напълно достатъчна както за придвижването в града, така и за движение по магистралата. При спокойно темпо комбинираният разход е 5,6 л/100 км, а в града достига 7,5 л/100 км.

Революционният 2,0-литров бензинов двигател Skyactiv-X е икономичен като дизелов мотор

Чувствително по-пъргава и жизнена е Mazda CX-30 с новия 2,0-литров бензинов двигател Skyactiv-X с мощност 180 к.с. Още от първите километри се усеща, че колата е по-динамична и по-страстна, със спортни настройки на шасито, заедно със системата G-Vectoring Control, която помага за по-прецизното вземане на завоите. Новият революционен бензинов двигател е симбиоза от бензиновите и дизелови технологии, съчетавайки техните предимства с висока съотношение на сгъстяване, високо налягане на впръскване на горивото, оригинална система за впръскване и запалване чрез компресия, контролирано чрез запалване. С новия мотор разходът на гориво е по-нисък отколкото при агрегата със 122 к.с. и апетитът може да бъде укротен до 4,6 л/100 км, което е отлично постижение на фона на конкурентите.

За почитателите на дизеловите двигатели, които правят голям годишен пробег, най-подходящ е новият 1,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат Skyactiv-D с мощност 116 к.с., който също се предлага с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. Също така и двете трансмисии могат да се комбинират с предно предаване или със задвижване на четирите колела. Минималният разход на гориво с турбодизеловия агрегат е 4,1 л/100 км при извънградски цикъл на шофиране.

Управлението на Mazda CX-30 до голяма степен е сходно с усещането при хечбека Mazda 3. Воланът е приятен и умерено остър, а позицията на седене и видимостта са добри. Теглото е разпределено оптимално, което е допринесло за балансираните реакции и стабилното пътно поведение. В базовата си версия кросоувърът CX-30 се предлага със задвижване на предните колела, а като опция колата може да се поръча и със задвижване на четирите колела AWD. Системата работи заедно с технологията G-Vectoring Control Plus за контрол на разпределението на въртящия момент между предните и задните колела, подобрявайки сцеплението на колелата с пътната настилка, което е от голяма полза на черен път или на заснежен участък през зимата.

Новата Mazda CX-30 е с базова цена от 45 980 лева и логично тя по-скъпа от хечбека Mazda 3, но дори и версията с новия бензинов двигател Skyactiv-X и задвижване 4х4 на цена, започваща от 59 980 лева, е много по-изгодна от Audi Q3 и BMW X2.

Технически характеристики

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 180 AWD

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

224 Нм макс. въртящ момент при 3000 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

204 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

111 г/км емисии на СО2

59 980 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

Ексклузивен модел по случай 60-годишнината

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

За 60 години от появата си, британската марка MINI популяризира по целия свят усещането за управление на картинг и практичното оползотворяване на пространството. За юбилея MINI преоткрива себе си, като преплита здравите традиции на оригинала и представя дизайнерски модел, който подчертава както британския произход, така и пъргавия характер на MINI. По случай 60-годишнината от създаването си, британската марка MINI пусна ексклузивен дизайнерски модел.