0

Н а открилия се вчера автомобилен салон в София, Mazda представя изцяло новия си компактен кросоувър CX-30. Японската компания позиционира новия модел между двата успешни кросоувъра CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че CX-30 е построен на базата на четвъртото поколение на Mazda 3. Новата Mazda CX-30 е насочена към младата аудитория и се очаква да привлече клиентите, които искат да купят красив и стилен автомобил. Mazda CX-30 е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид.

На открилия се вчера автомобилен салон в София, Mazda представя изцяло новия си компактен кросоувър CX-30. Японската компания позиционира новия модел между двата успешни кросоувъра CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че CX-30 е построен на базата на четвъртото поколение на Mazda 3. Новата Mazda CX-30 е насочена към младата аудитория и се очаква да привлече клиентите, които искат да купят красив и стилен автомобил. Mazda CX-30 е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид.

По отношение на екстериора, новата Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър, предлаган на пазара. С просвет от 175 мм, новият модел изглежда много хармонично. За очарователния външен вид голяма заслуга имат новите изцяло LED светлини. В по-високите версии фаровете са с адаптивни светлини, но дори и стандартните са много красиви, като за този клас.

В профила правят впечатление масивните защитни пластмасови панели на каросерията и калниците, които подчертават потенциала на модела извън пътя. Новият кросоувър стъпва стандартно на 16-инчови колела, но изглежда най-добре с опционалните 18-инчови колела с нископрофилни гуми.

В салона са използвани разпознаваеми елегантни линии, нов трилъчев волан и голям 8,8-инчов екран на мултимедийната система с графика с висока разделителна способност и поддържа стандартно функциите Apple CarPlay и Android Auto. Интериорът е много качествен и красив, използвана е мека пластмаса, а таблото е облицовано с висококачествена кожа.

Новата Mazda CX-30 се предлага с новия бензинов двигател SkyActiv-X, съчетан с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият бензинов двигател е наличен както във версиите със задвижване само на предните колела, така и с двойно предаване 4х4.

Новият революционен бензинов двигател Skyactiv-X е с работен обем от 2 литра, но не използва турбокомпресор, а комбинира предимствата на традиционния бензинов двигател с отзивчивостта и ефективността на дизеловия агрегат. Новата Mazda CX-30 ще се предлага у нас с богата гама от комбинации – с два бензинови двигателя и един дизелов, както във версии със задвижване на предните колела, така и със задвижване 4х4, в комбинация с 6-степенна ръчна или автоматична скоростна кутия. Базовото ниво на оборудване е доста богато, а цените започват от 45 980 лева.

Със същия революционен двигател SkyActiv-X, който съчетава силата на бензиновия мотор и ефективността и ниския разход на съвременен дизелов агрегат, дебютира и новата Mazda 3 във варианти хечбек с 5 врати и седан. Още на пръв поглед Mazda 3 пленява с агресивния си дизайн и страстния червен цвят на хечбека, а седанът се отличава с елегантни линии, хармонични пропорции и престижно излъчване.

Първоначално новата Mazda 3 се предлага с познатите бензинови двигатели Skyactiv-G с обем 1,5 и 2,0 литра. За Европа се предлага и новият турбодизелов агрегат Skyactiv-D с обем 1,8 литра. Скоростните кутии са 6-степенна механична или 6-степенна автоматична.

На автосалона новата Mazda 3 дебютира с изцяло новия бензинов двигател, наречен Skyactiv-X, без запалителна свещ, работещ на принципа на дизелов агрегат. През следващите години японците ще използват новия двигател в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен. Новата Mazda 3 може да се поръча с нова система за задвижване на четирите колела 4х4, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент. Системата прецизно дозира тягата към предните и задните колела, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя колела се подпомага по-прецизното следване на кривата.

Най-вълнуващата премиера на щанда на Mazda на автосалона е легендарният роудстър MX-5 в своята лимитирана версия, наречена 30th Anniversary Edition, посветена на 30-ата годишнина от появата на модела. Юбилейната версия е направена на базата на най-богато оборудвания модел и разполага с всички екстри, които се предлагат за четвъртото поколение на MX-5.

На външен вид моделът се отличава по уникалния оранжев цвят на каросерията Racing Orange и черните алуминиеви джанти Rays. Същият оранжев цвят се използва за спирачните апарати, които на предната ос са Brembo, а на задната Nissin, както и за декорация на интериора.

Специалната версия е оборудвана със спортни седалки Recaro с тапицерия Алкантара и озвучителна система Bose. Юбилейната Mazda MX-5 30th Anniversary Edition се предлага като роудстър с текстилен гюрук, така и с твърд сгъваем покрив RF, само във версията с 2,0-литров атмосферен двигател Skyactiv-G с мощност 184 к.с.

За Европа специалната версия се предлага само в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, която е с пренастроено окачване с амортисьори Bilstein. Всеки автомобил има метална табелка с пореден номер на серията. Общият брой на юбилейната MX-5 е 3000 екземпляра, от които три бройки са за България.

Освен новите модели, на щанда на Mazda посетителите ще могат да видят най-големият SUV на японската марка за Европа - Mazda CX-5, в лимитирана серия с богато оборудване Takumi Exclusive Limited Edition, както и най-успешният модел на марката у нас - Mazda 6, също в специалната серия Takumi Exclusive Limited Edition.