Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър на автосалона
8

Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър на автосалона

Изцяло новият модел застава между CX-3 и CX-5, и тръгва с революционен бензинов двигател

На открилия се вчера автомобилен салон в София, Mazda представя изцяло новия си компактен кросоувър CX-30. Японската компания позиционира новия модел между двата успешни кросоувъра CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че CX-30 е построен на базата на четвъртото поколение на Mazda 3. Новата Mazda CX-30 е насочена към младата аудитория и се очаква да привлече клиентите, които искат да купят красив и стилен автомобил. Mazda CX-30 е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид.

По отношение на екстериора, новата Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър, предлаган на пазара. С просвет от 175 мм, новият модел изглежда много хармонично. За очарователния външен вид голяма заслуга имат новите изцяло LED светлини. В по-високите версии фаровете са с адаптивни светлини, но дори и стандартните са много красиви, като за този клас. В профила правят впечатление масивните защитни пластмасови панели на каросерията и калниците, които подчертават потенциала на модела извън пътя. Новият кросоувър стъпва стандартно на 16-инчови колела, но изглежда най-добре с опционалните 18-инчови колела с нископрофилни гуми.

В интериора са използвани разпознаваеми елегантни линии, нов трилъчев волан и голям 8,8-инчов екран на мултимедийната система с графика с висока разделителна способност и поддържа стандартно функциите Apple CarPlay и Android Auto. Салонът е много качествен и красив, използвана е мека материя, а таблото е облицовано с висококачествена кожа. Mazda CX-30 се предлага с новия бензинов двигател SkyActiv-X, съчетан с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият бензинов двигател е наличен както във версиите със задвижване само на предните колела, така и с двойно предаване 4х4.

Новият революционен бензинов двигател Skyactiv-X е с работен обем от 2 литра, но не използва турбокомпресор, а комбинира предимствата на традиционния бензинов двигател с отзивчивостта и ефективността на дизеловия агрегат. Новата Mazda CX-30 ще се предлага у нас с богата гама от комбинации – с два бензинови двигателя и един дизелов, както във версии със задвижване на предните колела, така и със задвижване 4х4, в комбинация с 6-степенна ръчна или автоматична скоростна кутия. Базовото ниво на оборудване е доста богато, а цените започват от 45 980 лева.

Със същия революционен двигател SkyActiv-X, който съчетава силата на бензиновия мотор и ефективността и ниския разход на съвременен дизелов агрегат, дебютира и новата Mazda 3 във варианти хечбек с 5 врати и седан. Още на пръв поглед Mazda 3 пленява с агресивния си дизайн и страстния червен цвят на хечбека, а седанът се отличава с елегантни линии, хармонични пропорции и престижно излъчване. Първоначално новата Mazda 3 се предлага с познатите бензинови двигатели Skyactiv-G с обем 1,5 и 2,0 литра. За Европа се предлага и новият турбодизелов агрегат Skyactiv-D с обем 1,8 литра. Скоростните кутии са 6-степенна механична или 6-степенна автоматична.

На автосалона Mazda 3 дебютира с изцяло новия бензинов двигател, наречен Skyactiv-X. През следващите години японците ще използват новия двигател в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен. Mazda 3 може да се поръча с нова система за задвижване на четирите колела 4х4, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент. Системата прецизно дозира тягата към предните и задните колела, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя колела се подпомага прецизното следване на кривата.

Най-вълнуващата премиера на щанда на Mazda на автосалона е легендарният роудстър MX-5 в своята лимитирана версия, наречена 30th Anniversary Edition, посветена на 30-ата годишнина от появата на модела. Юбилейната версия е направена на базата на най-богато оборудвания модел и разполага с всички екстри, които се предлагат за четвъртото поколение на MX-5. На външен вид моделът се отличава по уникалния оранжев цвят на каросерията Racing Orange и черните алуминиеви джанти Rays. Същият оранжев цвят се използва за спирачните апарати, които на предната ос са Brembo, а на задната Nissin, както и за декорация на интериора. Специалната версия е оборудвана със спортни седалки Recaro с тапицерия Алкантара и озвучителна система Bose.

Юбилейната Mazda MX-5 30th Anniversary Edition се предлага като роудстър с текстилен гюрук, така и с твърд сгъваем покрив RF, само във версията с 2,0-литров атмосферен двигател Skyactiv-G с мощност 184 к.с. За Европа специалната версия се предлага само в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, която е с пренастроено окачване с амортисьори Bilstein. За американския пазар се предлага и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Всеки автомобил има метална табелка с пореден номер на серията. Общият брой на юбилейната MX-5 е 3000 екземпляра, от които три бройки са за България.

Освен новите модели, на щанда на Mazda посетителите могат да видят най-големият SUV на японската марка за Европа - Mazda CX-5, в лимитирана серия с богато оборудване Takumi Exclusive Limited Edition, както и най-успешният модел на марката у нас - Mazda 6, също в специалната серия Takumi Exclusive Limited Edition.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.