Компактният кросоувър Mazda CX-3 беше представен за първи път на автосалона в Лос Анджелис в края на 2014 г. На следващата година на изложението в Женева се състоя и европейската премиера на модела. Благодарение на стилния дизайн, уютния интериор и балансираните двигатели, Mazda CX-3 се хареса на потребителите и стана един от предпочитаните автомобили в класа си. Сега японците обновиха Mazda CX-3, като съвсем отскоро колата вече се предлага на европейския пазар и у нас.

Модернизираната Mazda CX-3 е получила фини щрихи във външния вид, по-стилен интериор, модерни системи за безопасност, подобрен 2,0-литров бензинов двигател за новите европейски норми Euro 6d и изцяло нов 1,8-литров турбодизелов агрегат.

Обновената Mazda CX-3 има минимални промени във външния вид и в детайлите. Отпред каросерията на компактния кросоувър се отличава с иновативна решетка с четири двойни напречни ламели, а по-високите версии са получили хромирани лайстни по външните краища на предната броня. В задната част стоповете са модернизирани, като е променена формата и релефът на светодиодните светлини.

В салона на обновената Mazda CX-3 вместо класическия лост на ръчната спирачка е поставен бутон на електрическа спирачка при паркиране. Това решение позволява значително да се промени дизайна на централния тунел, като поставките за чаши и бутилки са изместени напред, а между предните седалки има по-голям подлакътник. Предните седалки са станали по-широки и са напълнени с полиуретан. Пръстените на вентилационните отвори са оцветени в червено, а панелите на задните врати и стъклата са с по-голяма дебелина, за да осигурят по-добра шумоизолация на салона.

Обновеният японски компактен кросоувър Mazda CX-3 ще зарадва потенциалните си клиенти с усъвършенстван круиз контрол с функция Stop & Go, комбиниран с предна камера, който сега работи със скорост от 0 км/ч. Усъвършенстваната система за автоматично спиране по-добре засича пешеходците, а вътрешното централно огледало е затъмнено против заслепяване на водача. Основните нововъведения в модернизираната Mazda CX-3 обаче са скрити под капака и в окачването на модела.

Обновената Mazda CX-3 е оборудвана с подобрен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Skyactiv-G 2.0. Той не само е получил нови настройки, които му позволяват да отговаря на новите екологични норми Euro 6d-TEMP, но също така е оборудван с нови бутала и инжектори. Инженерите повишават налягането на впръскване до 30 мегапаскала и осигуряват по-бързо загряване на студения агрегат. В резултат на това двигателят Skyactiv-G 2.0 се предлага в два варианта. За модела с предно предаване моторът е с мощност 121 к.с. и 206 Нм, а за кросоувъра със задвижване на четирите колела 4х4 се предлага по-мощният вариант със 150 к.с.

За водачите, които навъртат голям годишен пробег, е подходящ изцяло новият 1,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат Skyactiv-D 1.8 с мощност 115 к.с. и въртящ момент 270 Нм, който заменя досегашния Skyactiv-D 1.5 със 105 к.с. Дизелов кросоувър Mazda CX-3 може да бъде с предно задвижване или с 4х4. Всички двигатели стандартно се комбинират с 6-степенната механична скоростна кутия, а като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия.

Един от най-желаните варианти за Mazda CX-3 е комбинацията от 2,0-литровия бензиновия мотор със 150 к.с. и със задвижване 4х4. Този бензинов двигател е с много висока степен на компресия 14:1. Агрегатът се представя отлично в средните обороти, тъй като максималният въртящ момент от 206 Нм се достига още при 2800 об/мин. Той се развърта много бързо, но след 5000 об/мин става шумен.

Има и спортен режим, в който оборотите са по-високи, за да получите желаното ускорение на момента.

Ако шофирате основно извън града, по-добре да заложите на 6-степенната механична скоростна кутия с много кратък ход на лоста, която превръща превключването на скоростите в приятна игра. За градско шофиране по-подходяща е 6-степенната автоматична трансмисия, с която Mazda CX-3 стартира пъргаво, а разходът в градски условия е 8 литра на 100 км. Точно толкова е консумацията и при динамично шофиране по серпентините на планински път.

Задвижването на четирите колела с активно управление на тягата от системата G-Vectoring Control допринася за отлично сцепление с пътя, което не позволи нито веднъж да изгубя контрол над колата. Кормилното управление с електрически усилвател е директно, а обратната връзка е напълно адекватна. Възможностите на Mazda CX-3 извън пътя са ограничени от малкия просвет от 165 мм, който все пак позволява да се движите по черен път. Ходовата част на автомобила е пренастроена за комфортно возене с нови амортисьори, пружини и стабилизатори за напречна устойчивост. Окачването е осезаемо подобрено и попива големите неравности на пътя. В същото време наклоняването на кросоувъра в завоите е минимално и не тревожи пътниците.

Технически характеристики

Mazda CX-3 Skyactiv-G 2.0 150 4WD Auto

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

206 Нм максимален въртящ момент при 2800 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на гориво

152 г/км емисии на СО2

51 980 лева цена на модела

По темата: Mazda Mazda CX-3 кросоувър SUV
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

Ексклузивен модел по случай 60-годишнината

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

За 60 години от появата си, британската марка MINI популяризира по целия свят усещането за управление на картинг и практичното оползотворяване на пространството. За юбилея MINI преоткрива себе си, като преплита здравите традиции на оригинала и представя дизайнерски модел, който подчертава както британския произход, така и пъргавия характер на MINI. По случай 60-годишнината от създаването си, британската марка MINI пусна ексклузивен дизайнерски модел.