0

К омпактният кросоувър Mazda CX-3 беше представен за първи път на автосалона в Лос Анджелис в края на 2014 г. На следващата година на изложението в Женева се състоя и европейската премиера на модела. Благодарение на стилния дизайн, уютния интериор и балансираните двигатели, Mazda CX-3 се хареса на потребителите и стана един от предпочитаните автомобили в класа си. Сега японците обновиха Mazda CX-3, като съвсем отскоро колата вече се предлага на европейския пазар и у нас.

Компактният кросоувър Mazda CX-3 беше представен за първи път на автосалона в Лос Анджелис в края на 2014 г. На следващата година на изложението в Женева се състоя и европейската премиера на модела. Благодарение на стилния дизайн, уютния интериор и балансираните двигатели, Mazda CX-3 се хареса на потребителите и стана един от предпочитаните автомобили в класа си. Сега японците обновиха Mazda CX-3, като съвсем отскоро колата вече се предлага на европейския пазар и у нас.

Модернизираната Mazda CX-3 е получила фини щрихи във външния вид, по-стилен интериор, модерни системи за безопасност, подобрен 2,0-литров бензинов двигател за новите европейски норми Euro 6d и изцяло нов 1,8-литров турбодизелов агрегат.

Обновената Mazda CX-3 има минимални промени във външния вид и в детайлите. Отпред каросерията на компактния кросоувър се отличава с иновативна решетка с четири двойни напречни ламели, а по-високите версии са получили хромирани лайстни по външните краища на предната броня. В задната част стоповете са модернизирани, като е променена формата и релефът на светодиодните светлини.

В салона на обновената Mazda CX-3 вместо класическия лост на ръчната спирачка е поставен бутон на електрическа спирачка при паркиране. Това решение позволява значително да се промени дизайна на централния тунел, като поставките за чаши и бутилки са изместени напред, а между предните седалки има по-голям подлакътник. Предните седалки са станали по-широки и са напълнени с полиуретан. Пръстените на вентилационните отвори са оцветени в червено, а панелите на задните врати и стъклата са с по-голяма дебелина, за да осигурят по-добра шумоизолация на салона.

Обновеният японски компактен кросоувър Mazda CX-3 ще зарадва потенциалните си клиенти с усъвършенстван круиз контрол с функция Stop & Go, комбиниран с предна камера, който сега работи със скорост от 0 км/ч. Усъвършенстваната система за автоматично спиране по-добре засича пешеходците, а вътрешното централно огледало е затъмнено против заслепяване на водача. Основните нововъведения в модернизираната Mazda CX-3 обаче са скрити под капака и в окачването на модела.

Обновената Mazda CX-3 е оборудвана с подобрен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Skyactiv-G 2.0. Той не само е получил нови настройки, които му позволяват да отговаря на новите екологични норми Euro 6d-TEMP, но също така е оборудван с нови бутала и инжектори. Инженерите повишават налягането на впръскване до 30 мегапаскала и осигуряват по-бързо загряване на студения агрегат. В резултат на това двигателят Skyactiv-G 2.0 се предлага в два варианта. За модела с предно предаване моторът е с мощност 121 к.с. и 206 Нм, а за кросоувъра със задвижване на четирите колела 4х4 се предлага по-мощният вариант със 150 к.с.

За водачите, които навъртат голям годишен пробег, е подходящ изцяло новият 1,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат Skyactiv-D 1.8 с мощност 115 к.с. и въртящ момент 270 Нм, който заменя досегашния Skyactiv-D 1.5 със 105 к.с. Дизелов кросоувър Mazda CX-3 може да бъде с предно задвижване или с 4х4. Всички двигатели стандартно се комбинират с 6-степенната механична скоростна кутия, а като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия.

Един от най-желаните варианти за Mazda CX-3 е комбинацията от 2,0-литровия бензиновия мотор със 150 к.с. и със задвижване 4х4. Този бензинов двигател е с много висока степен на компресия 14:1. Агрегатът се представя отлично в средните обороти, тъй като максималният въртящ момент от 206 Нм се достига още при 2800 об/мин. Той се развърта много бързо, но след 5000 об/мин става шумен.

Има и спортен режим, в който оборотите са по-високи, за да получите желаното ускорение на момента.

Ако шофирате основно извън града, по-добре да заложите на 6-степенната механична скоростна кутия с много кратък ход на лоста, която превръща превключването на скоростите в приятна игра. За градско шофиране по-подходяща е 6-степенната автоматична трансмисия, с която Mazda CX-3 стартира пъргаво, а разходът в градски условия е 8 литра на 100 км. Точно толкова е консумацията и при динамично шофиране по серпентините на планински път.

Задвижването на четирите колела с активно управление на тягата от системата G-Vectoring Control допринася за отлично сцепление с пътя, което не позволи нито веднъж да изгубя контрол над колата. Кормилното управление с електрически усилвател е директно, а обратната връзка е напълно адекватна. Възможностите на Mazda CX-3 извън пътя са ограничени от малкия просвет от 165 мм, който все пак позволява да се движите по черен път. Ходовата част на автомобила е пренастроена за комфортно возене с нови амортисьори, пружини и стабилизатори за напречна устойчивост. Окачването е осезаемо подобрено и попива големите неравности на пътя. В същото време наклоняването на кросоувъра в завоите е минимално и не тревожи пътниците.

Технически характеристики

Mazda CX-3 Skyactiv-G 2.0 150 4WD Auto

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

206 Нм максимален въртящ момент при 2800 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на гориво

152 г/км емисии на СО2

51 980 лева цена на модела