БДЖ е изправена пред кадрова криза. Докато се опитва да набере нови служители чрез информационни кампании в училища и университети, от началото на годината железниците са напуснали 32-ма машинисти. Това съобщи Александър Александров, директор на поделение „Пътнически превози“ на среща с локомотивните машинисти от държавната жп компания.

В момента дружеството има и недостиг на подвижен състав. Пътническите превози се нуждаят от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси, но разполагат със 110 локомотива, 310 вагона и 35 мотриси. За тази година разполагаме с 40 милиона средства за ремонт. Почти 30 милиона са усвоени, основно за ремонт на вагони. Почти всичко ще бъде усвоено до края на годината. В момента фокусът е върху

стартирането на поръчката на ремонт на локомотиви

коментира ситуацията Григорий Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“. За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.

Машинистите се притеснени за работата си и за състоянието на компанията заради отмяната на влакове. Експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ, коментира пред БНР, че основните проблеми са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ.

"В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси", обясни абсурдната ситуация Нинов.

Припомняме, че най-често машинистите намират работа или при частни жп превозвачи или

в столичния метрополитен срещу двойно по-високи заплати

Само за третата линия на метрото, която се строи в момента, е планирано да бъдат наети нови 120 служители - машинисти и механици, обяви още миналата година столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Липсата на достатъчно локомотиви често е причината за отменянето на влакове в железницата. Наскоро ръководството беше принудено да спре няколко влака и на тяхно място да пусне рейсове. Относно това какви мерки ще бъдат предприети за отстраняването на проблема, от дружеството посочват, че в момента се подготвят процедури за поръчки на нов подвижен състав, както и в ход са такива за извършване на ремонти. В локомотивните депа на дружеството също се извършват ремонти, но те са с ограничени възможности и не могат да поемат целия процес по наваксване на забавената ремонтна програма през годините.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Още една нискотарифна авиокомпания спира да лети

Кризата с разпространението на коронавируса удари и нискотарифния авиопревозвач „Изиджет“. Той ще преустанови работа за неопределен период от време, съобщи агенция ДПА. До забраната за извършване на международни полети се стигна след като от COVID-19 починаха над 30 000 души в световен мащаб.