0

Л егендарната италианска марка Maserati беше една от първите, които започнаха да внедряват средно разположени двигатели в своите спортни автомобили. Моделите Bora и Merak от 70-те години на ХХ век станаха емблематични и сега са много търсени от колекционерите, а цената им постоянно расте. Последният модел на Maserati със средно разположен двигател беше купето MC12 от 2004 г. Сега той има наследник - новото Maserati MC20, което се превърна във флагман на марката.

Легендарната италианска марка Maserati беше една от първите, които започнаха да внедряват средно разположени двигатели в своите спортни автомобили. Моделите Bora и Merak от 70-те години на ХХ век станаха емблематични и сега са много търсени от колекционерите, а цената им постоянно расте. Последният модел на Maserati със средно разположен двигател беше купето MC12 от 2004 г. Сега той има наследник - новото Maserati MC20, което се превърна във флагман на марката.

Новото Maserati MC20 има силни препратки към MC12 както визуално, така и концептуално. Името MC20 произхожда от MC за Maserati Corse и 20 за 2020 година - годината на световната му премиера. Подобно на предшественика си, името на новото MC20 обявява намерението на Maserati да се върне към състезанията.

Новото купе съчетава висока мощност, спортен външен вид, луксозен интериор и уникалния стил на легендарната италианска марка. Суперспортният автомобил е прецизиран в най-добрата традиция на Maserati с продължителни сесии на шофиране път и на писта и при най-различни климатични условия на ползване.

Това е автомобил с невероятна аеродинамична ефективност, който крие спортна душа. Специално за купето Maserati MC20 е създаден 3,0-литров V6 бензинов двигател Nettuno с двоен турбокомпресор. Моторът развива максимална мощност от 630 к.с. при 7500 об/мин и има максимален въртящ момент от 730 Нм при 3000 об/мин.

Агрегатът е съчетан с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, която предава тягата на задните колела със самозаключващ се механичен диференциал с ограничено приплъзване. С този арсенал купето ускорява от място до 100 км/ч за 2,9 секунди и може да достигне максимална скорост 325 км/ч. Комбинираният разход на гориво е едва 11,6 л/100 км.

В основата на новото Maserati MC20 стои лек карбонов монокок, така че купето с дължина 4,67 метра, широчина 1,97 метра и височина 1,22 метра тежи само 1500 кг. Благодарение на мощността си от 630 к.с. той се представя най-добре в класа си със съотношение между тегло и мощност от само 2,33 кг/к.с. Този рекорд е постигнат чрез използването на материали с най-добро качество, като всички възможности на карбоновите влакна, без никакви компромиси по отношение на комфорта.

Новото Maserati MC20 е оборудвано с адаптивни амортисьори, а срещу доплащане се предлагат електронен диференциал и карбоново-керамични спирачни дискове Brembo, с които спирачният път от 100 км/ч е по-малко от 33 метра. Предвидена е и система за промяна на настройките на шасито и задвижването.

Дизайнът на новото Maserati MC20 е много интересен - с удължен профил и зашеметяващо красиви врати, които се отварят нагоре. Суперспортният автомобил има елегантна линия, без подвижни елементи, а само дискретен заден спойлер, който подобрява притискащата сила, без да се отнема красотата на MC20. Коефициентът на челно съпротивление е по-нисък от 0,38. Фирмената радиаторна решетка е съчетана с тънки LED фарове.

Профилът е подчертан от оригинални 20-инчови джанти. Капакът над двигателя е прозрачен, а при високи скорости отзад се издига малко задно крило. За Maserati MC20 има шест нови цвята – бял Audace, жълт Genio, червен Vincente, син Infinito, черен Enigma и сив Mistero. Всеки от тях е създаден, проектиран и разработен специално за този автомобил и всеки от тях изразява италианската идентичност и земята, както и провят връзка, свързана с традицията на Maserati.

Влизайки в кабината на новото Maserati MC20, водачът е разположен така, че нищо да не го разсейва от спортното шофиране. Всеки компонент има предназначение и е изцяло ориентиран към водача. Кокпитът се състои от прости форми, много малко остри ръбове и минимални детайли.

Във вътрешното пространство са съчетани кожа, алкантара и карбон, а педалите са изработени от алуминий. В спортния салон са поставени електрически спортни седалки тип корито. Бутонът за стартиране на двигателя е поставен на волана, а вместо лост на скоростната кутия има бутони за режимите и планки за превключване на скоростите.

Данните от контролните прибори се показват на 10-инчов екран точно пред погледа на водача. В центъра на таблото е поставен голям 10-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Централната конзола е облицована с карбонови влакна и има няколко функции - безжично зарядно устройство за смартфон, селектор за режимите на шофиране - GT, Wet, Sport, Corsa и ESC Off, който деактивира системите за стабилност, два бутона за избор на скорост, бутони за управление на прозорците, мултимедийна система и удобно отделение за съхранение под подлакътника.

Всички останали контроли са на волана, с бутон за запалване отляво и за стартиране отдясно. Дисплеят на камерата за обратно виждане е монтиран в огледалото. Новото Maserati MC20 ще бъде свързано през цялото време със системата Maserati Connect. Пълният набор от услуги включва свързана навигация, Alexa и Wifi Hotspot и може също да се управлява чрез смартфона или приложението Smart Watch на Maserati Connect.

Новото Maserati MC20 ще пристигне при дилърите на марката през пролетта. По-късно към купето ще се присъедини версия кабриолет, както и модел с изцяло електрическа мощност. Суперспортното Maserati MC20 ще струва около половин милион евро.

Технически характеристики

Maserati MC20

3,0-литров 6-цилиндров бензинов мотор с двоен турбокомпресор

8-степенна скоростна кутия DCT с двоен съединител

630 к.с. максимална мощност при 7500 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 3000-5500 об/мин

2,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

325 км/ч максимална скорост

11,8 л на 100 км среден разход на бензин

262 г/км емисии на СО2