Всеки българин гордо заявява, че нашето си е най-хубаво. В световен мащаб има още накъде да се развиваме, но важното е, че вървим нагоре.

Британската изследователска група Brand Finance ежегодно съставя класация за стоте най-ценни национални бранда, а България е един от тях. По-точно е на 70-а позиция в Топ 100 за 2018 година. Стойността на "марката България" по актуални оценки е 54 милиарда долара, като основен критерий са предимствата, които можем да предложим на туристите. Освен това,

 „марката България“ се е оскъпила с 15%

спрямо 2017 година, когато се нарежда на 74-а позиция със стойност 47 миларда долара.

Топ 3 за изминалите 12 месеца са страните САЩ, Китай и Германия. От Балканите пред нас са Турция (34 място), Гърция (59 място) и Словения (62 място). Родината ни се оценява по-високо от Хърватия и Сърбия, които са съответно на 77-а и 80-а позиция. Македония пък изобщо не намира място в Топ 100 на националните марки.

Наши продукти с всякакви имена се предлагат в цял свят, най-вече под формата на кисело мляко, козметика с екстракт от български рози и традиционни колбаси. Така, например, можете да си закупите български суджуци и луканки за по 10-20 долара в сайтове като Amazon и Ebay.

В Италия обаче името България е най-експлоатирано. Мнозина се шегуват, че

луксозният бранд „Булгари“ е наш.

Шегата обаче е за тяхна сметка, тъй като наистина има общо. Основател на компанията е Сотириос Вулгарис от куцовлашкото село Каларитес или иначе казано – Сотир Българина. Името Вулгарис идва от гръцките думи българин, български. В Италия Bulgari означава българи. Сотирос основава компанията си, която към днешна дата генерира милиони, още през 1884 г.

Друга популярна марка в Ботуша е „Bolgheri“ или в превод българи. Това е вино от селце със същото име, което се намира в прочутия регион Тоскана. За първи път селището е споменато през 1075 година в документ от папа Григорий VII и е кръстено на българите, които са си устроили военен лагер в района, като съюзници на ломбардите. Оттам идва виното Bolgheri, с което можете да вдигнете наздравица срещу сумата от около 11 евро.

В Южна Италия, в провинция Салерно, има и градче Челе ди Булгерия, което е със средно население от 2000 души. Според историческите данни, четвъртият син на хан Кубрат

кан Алцек се преселва с част от българския народ

в тези земи. В Италия той сключва договор с краля на лангобардите Гримуалд и става федерат на района. Жителите на Челе ди Булгерия и днес живеят със съзнанието, че са потомци на българи, макар и да не знаят езика ни. Много от тях носят фамилните имена Булгарини, Булгарели, Булгаручи и Булгаро. Името на селището, което буквално преведено означава българските килии, всъщност идва от легендата, че там е имало манастир с български монаси. Интересен факт е, че побратим град на Челе ди Булгерия е българският Велики Преслав. От 2016 година пък жителите на италианското градче могат да се похвалят с паметник на кан Алцек. Наблизо се намира и малък планински масив, който носи името България.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Човекът-калкулатор обра овациите в „България търси талант“

Мъж, който без капка усилие пресмята сложни задачи, спечели овациите на журито и публиката в предаването „България търси талант“. Става въпрос за Георги Георгиев, който се занимана със скоростна калкулация още от детските си години.