Всеки българин гордо заявява, че нашето си е най-хубаво. В световен мащаб има още накъде да се развиваме, но важното е, че вървим нагоре.

Британската изследователска група Brand Finance ежегодно съставя класация за стоте най-ценни национални бранда, а България е един от тях. По-точно е на 70-а позиция в Топ 100 за 2018 година. Стойността на "марката България" по актуални оценки е 54 милиарда долара, като основен критерий са предимствата, които можем да предложим на туристите. Освен това,

 „марката България“ се е оскъпила с 15%

спрямо 2017 година, когато се нарежда на 74-а позиция със стойност 47 миларда долара.

Топ 3 за изминалите 12 месеца са страните САЩ, Китай и Германия. От Балканите пред нас са Турция (34 място), Гърция (59 място) и Словения (62 място). Родината ни се оценява по-високо от Хърватия и Сърбия, които са съответно на 77-а и 80-а позиция. Македония пък изобщо не намира място в Топ 100 на националните марки.

Наши продукти с всякакви имена се предлагат в цял свят, най-вече под формата на кисело мляко, козметика с екстракт от български рози и традиционни колбаси. Така, например, можете да си закупите български суджуци и луканки за по 10-20 долара в сайтове като Amazon и Ebay.

В Италия обаче името България е най-експлоатирано. Мнозина се шегуват, че

луксозният бранд „Булгари“ е наш.

Шегата обаче е за тяхна сметка, тъй като наистина има общо. Основател на компанията е Сотириос Вулгарис от куцовлашкото село Каларитес или иначе казано – Сотир Българина. Името Вулгарис идва от гръцките думи българин, български. В Италия Bulgari означава българи. Сотирос основава компанията си, която към днешна дата генерира милиони, още през 1884 г.

Друга популярна марка в Ботуша е „Bolgheri“ или в превод българи. Това е вино от селце със същото име, което се намира в прочутия регион Тоскана. За първи път селището е споменато през 1075 година в документ от папа Григорий VII и е кръстено на българите, които са си устроили военен лагер в района, като съюзници на ломбардите. Оттам идва виното Bolgheri, с което можете да вдигнете наздравица срещу сумата от около 11 евро.

В Южна Италия, в провинция Салерно, има и градче Челе ди Булгерия, което е със средно население от 2000 души. Според историческите данни, четвъртият син на хан Кубрат

кан Алцек се преселва с част от българския народ

в тези земи. В Италия той сключва договор с краля на лангобардите Гримуалд и става федерат на района. Жителите на Челе ди Булгерия и днес живеят със съзнанието, че са потомци на българи, макар и да не знаят езика ни. Много от тях носят фамилните имена Булгарини, Булгарели, Булгаручи и Булгаро. Името на селището, което буквално преведено означава българските килии, всъщност идва от легендата, че там е имало манастир с български монаси. Интересен факт е, че побратим град на Челе ди Булгерия е българският Велики Преслав. От 2016 година пък жителите на италианското градче могат да се похвалят с паметник на кан Алцек. Наблизо се намира и малък планински масив, който носи името България.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Онлайн звездите започват да изкарват пари след набавянето на 10 000 последователи

От 50 до над 5000 лв. за пост на БГ инфлуенсър

Онлайн звездите започват да изкарват пари след набавянето на 10 000 последователи

От минимум 50 до над 5000 лв. – в тези граници върви тарифата, на която инфлуенсърите в България котират всяка своя публикация в Инстаграм, научи „Монитор“. Да продадеш влиянието си в социалните мрежи, е сравнително нова професия у нас, като по-масово към нея се обръщат едва през последните две години. Тарифата, по която се оценява присъствието на момичетата и момчетата онлайн, обаче е строго индивидуална.

Септември започва с „Игри на волята“ и продължава със епизодите на „Пътят на честта“, „Откраднат живот: Кръвни връзки“ и „Маскираният певец“

За седмица Нова тв стартира два сериала и две риалитита

Септември започва с „Игри на волята“ и продължава със епизодите на „Пътят на честта“, „Откраднат живот: Кръвни връзки“ и „Маскираният певец“

Само в рамките на седмица, в началото на септември Нова телевизия ще започне новия сезон ударно с четири продукции – две риалитита, които дебютират в ефира, един чисто нов сериал и поредния сезон на най-гледаната им поредица.

Балет „Арабеск“ открива Аполония 2019

С юбилеен спектакъл на балет "Арабеск" ще бъде открито 35-ото издание на празниците на изкуствата Аполония 2019 в Созопол. Фестивалът, който ще започне на 29 август и ще продължи до 7 септември, ще предложи на публиката над 70 от най-актуалните културни събития в сферите на театър, музика, литература, кино, пърформанс, танц и изобразителното изкуство.