Мария Габриел с идея за европейски академии за учители

Мария Габриел с идея за европейски академии за учители

Българския еврокомисар по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж ще предложи създаването на европейски академии за учители в рамките на програмата „Еразъм+”. Идеята ще бъде включена във визията за изграждане на европейско образователно пространство, която ще представи през септември.

„Европейските академии за учители ще позволят на едно място учителите от да разработват по иновативен начин методи за преподаване, цифрови педагогически методи и заедно да мислят върху това как онлайн съдържание може да бъде адаптирано към отделните държави в Европейския съюз”, обясни еврокомисарят по време на конференцията „Образование от А до #", в която все участие в помощта на видеовръзка от Брюксел.

В стратегическия документ Мария Габриел ще предложи и инициатива за подкрепа на учениците в училищата – „Училищен успех за всички”. „Бихме искали, говорейки са цифрови умения, да не губим поглед от основните умения. Знаме колко тревожни са цифрите всеки път, когато публикуваме доклада ПИСА. Би ми се искало в рамките на европейското образователно пространство да не губим от поглед и това предизвикателство.”

Българският еврокомисар иска работата по пилотната инициатива „Европейски университетски алианси” също ще продължи. Тя призова вузовете да работят за иновативни методи в рамките на образованието. Габриел припомни, че миналата седмица 5 български университета бяха одобрени да участват в един от 41 европейски алианса.

До септември пък ще работи експертна група по създаването на европейска рамка за признаване на микрокредити. Те ще позволят опитът на хората, работещи в онлайн форми на обучение, да се признава и да им носи ползва в кариерата. Това ще стане по програмата „Еразъм +”.

Еврокомисарят посочи, че кризата е да дала възможност да бъдат въведени различни иновации в образованието. „За мнозина това беше нов опит, а за други да надграждане на наученото. Много е важно да не губим от поглед научените уроци. Оценявам обмена на добра практики между държавите членки“, подчерта Габриел. Според нея обаче има още работа. „ Имаме нужда да направим по-голям достъпа на учителите до обучение за преподаване онлайн. Важно е да работим за материално оборудване. Имаме деца, които не разполагат с необходимите цифрови устройства. Трудно беше и за родителите, които играят важна роля в онлайн обучението", допълни българският еврокомисар.

 С екипа ѝ работят и по актуализиране на Плана за действие на цифрово образование, който също ще бъде представен в края на септември. Той ще бъде в няколко насоки, сред които повече свързаност, по-добра инфраструктура, възможности за преподавателите. „Акцентът е не само върху основни цифрови умения, но и уменията за критично мислене. Вярвам, че технологиите, включително изкуственият интелект, могат да имат своите позитивни, но не трябва да допускаме да заместят фундаменталната роля на учителя“, допълни Габриел.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.