Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.

Постепенно компанията се превърнала в студио за тунинг на Fiat. С течение на времето обаче славата на Abarth избледнява, но преди няколко години започна възраждането на името. Веднъж вече компанията Abarth си е създала име пред света, благодарение на Fiat 500 и не случайно с появата на съвременната си интерпретация на малкия модел, Abarth не пропусна да подготви спортна версия на обичания мъник.

Новият Fiat Abarth 595 изглежда много ярък и има незабравим дизайн. Неговият класически външен вид повтаря стила на модела от 1957 г. благодарение на кръглите фарове, хромираните дръжки на вратите и издутината над решетката. Намесата на Abarth направи автомобила още по-забележителен. Всички емблеми на FIAT са заменени със скорпионите на Abarth. Отпред е монтирана масивна броня, огромен въздухозаборник и отвори за охлаждане на спирачките. Над него има допълнителен тесен отвор, който доставя въздух към междинния охладител. Бронята е удължена, за да се побере този интеркулер, така че дължината на колата се е увеличила с 54 мм.

Колесните арки са разширени, за да поемат 17-инчовите колела с гуми 205/40 R17. Праговете са украсени с аеродинамични спойлери. На покрива е монтиран малък спойлер за увеличаване на притискателната сила. В задната броня се е появил дифузьор, а от двете страни се подават двете страхотни изпускателни тръби. За да се понижи центъра на тежестта, пътният просвет е намален с 15 мм спрямо Fiat 500. За Abarth не е налично цялото разнообразие от цветове и стикери на каросерията, които могат да бъдат поръчани за стандартния модел. По страничните стени могат да бъдат поставени ивици с надписи Abarth. Възможно е покривът и основното тяло да бъдат поръчани в различни цветове, например синьо и черно.

Спортният дух на Abarth е проникнал и в интериора на малката кола. Вместо стандартните седалки са монтирани спортни с подобрени странични опори и интегрирани облегалки за глава. Те могат да бъдат тапицирани с тъкан или кожа. Позицията на седене е запазена като в стандартния модел, за да се поддържа добрата видимост. Значително място остава над главите на пътниците отпред, така че зад волана може да седне човек с ръст до 2 метра. Седалките и кормилната колона могат да се регулират във височина. Воланът на Abarth е нов с три спици и плоска долна част, като също е украсен с емблема на скорпион. За да не се плъзга в ръцете, в зоните за захващане е тапициран с перфорирана кожа. В модела с автоматична скоростна кутия вместо лост, високо върху централната конзола има бутони за различните режими на движение. Върху педалите има алуминиеви накрайници.

Таблото е покрито частично с кожа, а пластмасата в цвета на каросерията имитира голия метал на стария Fiat 500. Превключвателите за аудиосистемата и климатика са боядисани в черно. Аудиосистемата изглежда оригинално и се вписва в цялостния стил на салона. Оборотомерът е монтиран в големия скоростомер, а в центъра му е екранът на бордовия компютър. От лявата му страна е добавен сензор за налягането. Новите предни седалки не намаляват пространството за краката и оставят достатъчно място за пътниците на втория ред седалки. Пространството е доста голямо за 3,66-метров автомобил. Отзад могат да се настаняват удобно двама възрастни със среден ръст. Обемът на багажника е същият като в стандартния модел - 185 литра. Ако сгънете задните седалки, обемът ще се увеличи до 550 литра. Още място е осигурено в джобовете на вратите, в жабката и в отделението под подлакътника.

Версията Abarth е оборудвана на нивото на най-скъпите модификации на Fiat 500. Предвидени са фарове за мъгла, централно заключване, автоматичен климатик, CD-плейър, електрически стъкла. Списъкът на основните електронни асистенти е доста обширен и включва ABS, система за аварийно спиране, разпределител на спирачното усилие, система за контрол на сцеплението, както и електронна стабилизираща система ESP с включен асистент за потегляне по наклон. Системата за разпределение на въртящия момент симулира заключване на предния диференциал. За сигурността има 7 въздушни възглавници - предни, странични и завеси, както и възглавница за коленете на водача. Опциите включват панорамен покрив, мултимедийната система Blue&Me, която включва Bluetooth, гласов контрол и слот за SD карта с памет. Има и навигационна система с възможност за запаметяване на координатите на европейските състезателни писти.

Под червения капак с логото на Abarth е скрит 1,4-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор T-Jet. Той може да се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия или с 5-степенна роботизирана автоматична трансмисия. В ръчката мощността е 180 к.с., а с автоматика е 165 к.с. Максималният въртящ момент от 230 Нм се достига при 3000 об/мин. С натискане на бутон на централната конзола можете да включите спортния режим, в който двигателят вдига оборотите и става по-отзивчив и по-гръмогласен. Малкият спортист спринтира от място до 100 км/ч за 7,4 секунди, а максималната скорост е 218 км/ч. Ускорението е съпроводено с приятно гърлен звук на Abarth, който е силен, но не досаден. Разходът на гориво много зависи от режима на шофиране и стила на натискане на газта. В градски цикъл Abarth 595 харчи около 8 л/100 км, а при равномерно движение извън града, консумацията може да падне до скромните 5 л/100 км. В спортен режим и при рязко подаване на газ, не се изненадвайте от стойности над 10 л/100 км. Резервоарът е малък с обем от едва 35 литра.

На пътя Fiat Abarth 595 гарантира вълнуващо пътуване с удоволствие, като при това се управлява лесно. Сред потенциалните клиенти има много млади хора с малък опит зад волана, които ще могат с лекота да се справят с контрола над колата, особено с автоматичната скоростна кутия. Въпреки по-голямата височина, спортната кола не се наклонява много в завоите, за което голяма заслуга имат ниският просвет и твърдото окачване. С този автомобил трябва да избягвате движението по столичния булевард „Цар Борис III”, както и неравни участъци на пътя, защото колата подскача нервно. Системата за разпределение на въртящия момент помага в завоите, спирайки едно от задвижващите колела. Кормилното управление е оборудвано с адаптивен електрически усилвател, а когато натиснете бутона Sport, воланът става по-остър и тежък. В обичайния режим е лесно да го завъртите дори с един пръст, което е много полезно в града. Спирачките Brembo са мощни, а дозирането на усилието на педала е лесно.

Технически характеристики

FIAT Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet Automatic

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

5-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия

165 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 3000 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на бензин

139 г/км емисии на СО2

43 430 лева цена на автомобила

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

Toyota Camry се завръща в Европа

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

От 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry. 

На автосалона ще дебютират новата Corsa, фейслифтът на Astra, Grandland X Plug-In Hybrid4 и Zafira Life

Opel залага на електромобили и хибриди във Франкфурт

На автосалона ще дебютират новата Corsa, фейслифтът на Astra, Grandland X Plug-In Hybrid4 и Zafira Life

Германската марка Opel се е подготвила с букет от премиери на родна земя. На автосалона във Франкфурт от 12 до 20 септември марката ще покаже четири световни премиери, сред които има електромобили, хибриди и автомобили с конвенционално задвижване с бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор. На изложението във Франкфурт Opel ще покаже новата Corsa в изцяло електрически и бензинов вариант, хибридния кросоувър с двойно предаване Grandland X Hybrid4, фейслифта на бестселъра Astra и новото поколение на семейния миниван Zafira Life.