Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.

Постепенно компанията се превърнала в студио за тунинг на Fiat. С течение на времето обаче славата на Abarth избледнява, но преди няколко години започна възраждането на името. Веднъж вече компанията Abarth си е създала име пред света, благодарение на Fiat 500 и не случайно с появата на съвременната си интерпретация на малкия модел, Abarth не пропусна да подготви спортна версия на обичания мъник.

Новият Fiat Abarth 595 изглежда много ярък и има незабравим дизайн. Неговият класически външен вид повтаря стила на модела от 1957 г. благодарение на кръглите фарове, хромираните дръжки на вратите и издутината над решетката. Намесата на Abarth направи автомобила още по-забележителен. Всички емблеми на FIAT са заменени със скорпионите на Abarth. Отпред е монтирана масивна броня, огромен въздухозаборник и отвори за охлаждане на спирачките. Над него има допълнителен тесен отвор, който доставя въздух към междинния охладител. Бронята е удължена, за да се побере този интеркулер, така че дължината на колата се е увеличила с 54 мм.

Колесните арки са разширени, за да поемат 17-инчовите колела с гуми 205/40 R17. Праговете са украсени с аеродинамични спойлери. На покрива е монтиран малък спойлер за увеличаване на притискателната сила. В задната броня се е появил дифузьор, а от двете страни се подават двете страхотни изпускателни тръби. За да се понижи центъра на тежестта, пътният просвет е намален с 15 мм спрямо Fiat 500. За Abarth не е налично цялото разнообразие от цветове и стикери на каросерията, които могат да бъдат поръчани за стандартния модел. По страничните стени могат да бъдат поставени ивици с надписи Abarth. Възможно е покривът и основното тяло да бъдат поръчани в различни цветове, например синьо и черно.

Спортният дух на Abarth е проникнал и в интериора на малката кола. Вместо стандартните седалки са монтирани спортни с подобрени странични опори и интегрирани облегалки за глава. Те могат да бъдат тапицирани с тъкан или кожа. Позицията на седене е запазена като в стандартния модел, за да се поддържа добрата видимост. Значително място остава над главите на пътниците отпред, така че зад волана може да седне човек с ръст до 2 метра. Седалките и кормилната колона могат да се регулират във височина. Воланът на Abarth е нов с три спици и плоска долна част, като също е украсен с емблема на скорпион. За да не се плъзга в ръцете, в зоните за захващане е тапициран с перфорирана кожа. В модела с автоматична скоростна кутия вместо лост, високо върху централната конзола има бутони за различните режими на движение. Върху педалите има алуминиеви накрайници.

Таблото е покрито частично с кожа, а пластмасата в цвета на каросерията имитира голия метал на стария Fiat 500. Превключвателите за аудиосистемата и климатика са боядисани в черно. Аудиосистемата изглежда оригинално и се вписва в цялостния стил на салона. Оборотомерът е монтиран в големия скоростомер, а в центъра му е екранът на бордовия компютър. От лявата му страна е добавен сензор за налягането. Новите предни седалки не намаляват пространството за краката и оставят достатъчно място за пътниците на втория ред седалки. Пространството е доста голямо за 3,66-метров автомобил. Отзад могат да се настаняват удобно двама възрастни със среден ръст. Обемът на багажника е същият като в стандартния модел - 185 литра. Ако сгънете задните седалки, обемът ще се увеличи до 550 литра. Още място е осигурено в джобовете на вратите, в жабката и в отделението под подлакътника.

Версията Abarth е оборудвана на нивото на най-скъпите модификации на Fiat 500. Предвидени са фарове за мъгла, централно заключване, автоматичен климатик, CD-плейър, електрически стъкла. Списъкът на основните електронни асистенти е доста обширен и включва ABS, система за аварийно спиране, разпределител на спирачното усилие, система за контрол на сцеплението, както и електронна стабилизираща система ESP с включен асистент за потегляне по наклон. Системата за разпределение на въртящия момент симулира заключване на предния диференциал. За сигурността има 7 въздушни възглавници - предни, странични и завеси, както и възглавница за коленете на водача. Опциите включват панорамен покрив, мултимедийната система Blue&Me, която включва Bluetooth, гласов контрол и слот за SD карта с памет. Има и навигационна система с възможност за запаметяване на координатите на европейските състезателни писти.

Под червения капак с логото на Abarth е скрит 1,4-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор T-Jet. Той може да се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия или с 5-степенна роботизирана автоматична трансмисия. В ръчката мощността е 180 к.с., а с автоматика е 165 к.с. Максималният въртящ момент от 230 Нм се достига при 3000 об/мин. С натискане на бутон на централната конзола можете да включите спортния режим, в който двигателят вдига оборотите и става по-отзивчив и по-гръмогласен. Малкият спортист спринтира от място до 100 км/ч за 7,4 секунди, а максималната скорост е 218 км/ч. Ускорението е съпроводено с приятно гърлен звук на Abarth, който е силен, но не досаден. Разходът на гориво много зависи от режима на шофиране и стила на натискане на газта. В градски цикъл Abarth 595 харчи около 8 л/100 км, а при равномерно движение извън града, консумацията може да падне до скромните 5 л/100 км. В спортен режим и при рязко подаване на газ, не се изненадвайте от стойности над 10 л/100 км. Резервоарът е малък с обем от едва 35 литра.

На пътя Fiat Abarth 595 гарантира вълнуващо пътуване с удоволствие, като при това се управлява лесно. Сред потенциалните клиенти има много млади хора с малък опит зад волана, които ще могат с лекота да се справят с контрола над колата, особено с автоматичната скоростна кутия. Въпреки по-голямата височина, спортната кола не се наклонява много в завоите, за което голяма заслуга имат ниският просвет и твърдото окачване. С този автомобил трябва да избягвате движението по столичния булевард „Цар Борис III”, както и неравни участъци на пътя, защото колата подскача нервно. Системата за разпределение на въртящия момент помага в завоите, спирайки едно от задвижващите колела. Кормилното управление е оборудвано с адаптивен електрически усилвател, а когато натиснете бутона Sport, воланът става по-остър и тежък. В обичайния режим е лесно да го завъртите дори с един пръст, което е много полезно в града. Спирачките Brembo са мощни, а дозирането на усилието на педала е лесно.

Технически характеристики

FIAT Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet Automatic

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

5-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия

165 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 3000 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на бензин

139 г/км емисии на СО2

43 430 лева цена на автомобила

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Компактният японски модел тръгна с нов бензинов двигател и автоматична скоростна кутия

Nissan Micra получи перфектна комбинация за града

Компактният японски модел тръгна с нов бензинов двигател и автоматична скоростна кутия

От премиерата си през 2016 година, петото поколение на Nissan Micra бързо стана хит в Европа. Потребителите се влюбиха във футуристичния дизайн, запазил визията на концептуалния модел Sway, двуцветния интериор, приятните на допир материали, модерните технологии за асистенция и истинското удоволствие от шофирането. Отскоро Nissan Micra се предлага с новия 1,0-литров бензинов турбодвигател с мощност от 100 к.с., който се съчетава с безстепенна CVT автоматична скоростна кутия Xtronic със 7 виртуални предавки в ръчен режим.