0

И мето Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.

Постепенно компанията се превърнала в студио за тунинг на Fiat. С течение на времето обаче славата на Abarth избледнява, но преди няколко години започна възраждането на името. Веднъж вече компанията Abarth си е създала име пред света, благодарение на Fiat 500 и не случайно с появата на съвременната си интерпретация на малкия модел, Abarth не пропусна да подготви спортна версия на обичания мъник.

Новият Fiat Abarth 595 изглежда много ярък и има незабравим дизайн. Неговият класически външен вид повтаря стила на модела от 1957 г. благодарение на кръглите фарове, хромираните дръжки на вратите и издутината над решетката. Намесата на Abarth направи автомобила още по-забележителен. Всички емблеми на FIAT са заменени със скорпионите на Abarth. Отпред е монтирана масивна броня, огромен въздухозаборник и отвори за охлаждане на спирачките. Над него има допълнителен тесен отвор, който доставя въздух към междинния охладител. Бронята е удължена, за да се побере този интеркулер, така че дължината на колата се е увеличила с 54 мм.

Колесните арки са разширени, за да поемат 17-инчовите колела с гуми 205/40 R17. Праговете са украсени с аеродинамични спойлери. На покрива е монтиран малък спойлер за увеличаване на притискателната сила. В задната броня се е появил дифузьор, а от двете страни се подават двете страхотни изпускателни тръби. За да се понижи центъра на тежестта, пътният просвет е намален с 15 мм спрямо Fiat 500. За Abarth не е налично цялото разнообразие от цветове и стикери на каросерията, които могат да бъдат поръчани за стандартния модел. По страничните стени могат да бъдат поставени ивици с надписи Abarth. Възможно е покривът и основното тяло да бъдат поръчани в различни цветове, например синьо и черно.

Спортният дух на Abarth е проникнал и в интериора на малката кола. Вместо стандартните седалки са монтирани спортни с подобрени странични опори и интегрирани облегалки за глава. Те могат да бъдат тапицирани с тъкан или кожа. Позицията на седене е запазена като в стандартния модел, за да се поддържа добрата видимост. Значително място остава над главите на пътниците отпред, така че зад волана може да седне човек с ръст до 2 метра. Седалките и кормилната колона могат да се регулират във височина. Воланът на Abarth е нов с три спици и плоска долна част, като също е украсен с емблема на скорпион. За да не се плъзга в ръцете, в зоните за захващане е тапициран с перфорирана кожа. В модела с автоматична скоростна кутия вместо лост, високо върху централната конзола има бутони за различните режими на движение. Върху педалите има алуминиеви накрайници.

Таблото е покрито частично с кожа, а пластмасата в цвета на каросерията имитира голия метал на стария Fiat 500. Превключвателите за аудиосистемата и климатика са боядисани в черно. Аудиосистемата изглежда оригинално и се вписва в цялостния стил на салона. Оборотомерът е монтиран в големия скоростомер, а в центъра му е екранът на бордовия компютър. От лявата му страна е добавен сензор за налягането. Новите предни седалки не намаляват пространството за краката и оставят достатъчно място за пътниците на втория ред седалки. Пространството е доста голямо за 3,66-метров автомобил. Отзад могат да се настаняват удобно двама възрастни със среден ръст. Обемът на багажника е същият като в стандартния модел - 185 литра. Ако сгънете задните седалки, обемът ще се увеличи до 550 литра. Още място е осигурено в джобовете на вратите, в жабката и в отделението под подлакътника.

Версията Abarth е оборудвана на нивото на най-скъпите модификации на Fiat 500. Предвидени са фарове за мъгла, централно заключване, автоматичен климатик, CD-плейър, електрически стъкла. Списъкът на основните електронни асистенти е доста обширен и включва ABS, система за аварийно спиране, разпределител на спирачното усилие, система за контрол на сцеплението, както и електронна стабилизираща система ESP с включен асистент за потегляне по наклон. Системата за разпределение на въртящия момент симулира заключване на предния диференциал. За сигурността има 7 въздушни възглавници - предни, странични и завеси, както и възглавница за коленете на водача. Опциите включват панорамен покрив, мултимедийната система Blue&Me, която включва Bluetooth, гласов контрол и слот за SD карта с памет. Има и навигационна система с възможност за запаметяване на координатите на европейските състезателни писти.

Под червения капак с логото на Abarth е скрит 1,4-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор T-Jet. Той може да се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия или с 5-степенна роботизирана автоматична трансмисия. В ръчката мощността е 180 к.с., а с автоматика е 165 к.с. Максималният въртящ момент от 230 Нм се достига при 3000 об/мин. С натискане на бутон на централната конзола можете да включите спортния режим, в който двигателят вдига оборотите и става по-отзивчив и по-гръмогласен. Малкият спортист спринтира от място до 100 км/ч за 7,4 секунди, а максималната скорост е 218 км/ч. Ускорението е съпроводено с приятно гърлен звук на Abarth, който е силен, но не досаден. Разходът на гориво много зависи от режима на шофиране и стила на натискане на газта. В градски цикъл Abarth 595 харчи около 8 л/100 км, а при равномерно движение извън града, консумацията може да падне до скромните 5 л/100 км. В спортен режим и при рязко подаване на газ, не се изненадвайте от стойности над 10 л/100 км. Резервоарът е малък с обем от едва 35 литра.

На пътя Fiat Abarth 595 гарантира вълнуващо пътуване с удоволствие, като при това се управлява лесно. Сред потенциалните клиенти има много млади хора с малък опит зад волана, които ще могат с лекота да се справят с контрола над колата, особено с автоматичната скоростна кутия. Въпреки по-голямата височина, спортната кола не се наклонява много в завоите, за което голяма заслуга имат ниският просвет и твърдото окачване. С този автомобил трябва да избягвате движението по столичния булевард „Цар Борис III”, както и неравни участъци на пътя, защото колата подскача нервно. Системата за разпределение на въртящия момент помага в завоите, спирайки едно от задвижващите колела. Кормилното управление е оборудвано с адаптивен електрически усилвател, а когато натиснете бутона Sport, воланът става по-остър и тежък. В обичайния режим е лесно да го завъртите дори с един пръст, което е много полезно в града. Спирачките Brembo са мощни, а дозирането на усилието на педала е лесно.

Технически характеристики

FIAT Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet Automatic

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

5-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия

165 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 3000 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на бензин

139 г/км емисии на СО2

43 430 лева цена на автомобила