Снимки
Отпред изпъква високо разположената трапецовидна решетка с хромирани детайли и големи издължени фарове. Снимка: Ford

Марката Ford има дългогодишна история в производството на достъпни малки автомобили, които са практични, икономични и забавни за шофиране. Новият Ford KA+ остава верен на тази традиция, съчетавайки голямо вътрешно пространство в компактен автомобил с пъргаво поведение и комфортен интериор с водещи в класа място за главата на пътниците отпред и за краката на седящите отзад. Освен просторния интериор, новият KA+ предлага отлична ефективност и динамика в добро съотношение цена-качество, което го прави атрактивен продукт на пазара.

Новият Ford KA+ се предлага като хечбек с 5 врати и седан с 4 врати. И двата модела са базирани на глобалната платформа на Ford за малки автомобили, които предлагат място за петима пътника при дължина под 4 метра. Новият хечбек KA+ е малко по-къс от досегашната Fiesta, но с 29 мм по-висок и има добри пропорции. Стилният екстериор на новия KA+ е вдъхновен от последния дизайнерски език на Ford и се отличава с характерната високо разположена трапецовидна решетка с хромирани детайли, големи издължени фарове, както и брони, дръжки на вратите и огледала в цвета на купето.

В интериора на новия Ford KA+ има всичко необходимо както за ежедневното придвижване в града, така и за комфортно пътуване на дълги разстояния. В средата на арматурното табло се намира инструменталният панел MyFord Dock, който помага на пътниците да поставят и зареждат мобилните си устройства, телефони и навигационни системи. Сред технологиите в KA+ са системата SYNC за гласово управление на телефона, приложенията на смартфона и аудиосистемата.

Технологията MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност, като ESP например. В джобовете на предните врати може да се съхранява 1,5-литрова бутилка, както и по-малка 600-милилитрова бутилка и малък чадър. В края на инструменталния панел има малка ниша, която е достъпна само при отворена шофьорска врата и позволява да се крият ценности, без да се виждат.

Салонът на Ford KA+ осигурява водещо в класа място за главата на седящите отпред от над 1 метър, а мястото за краката на пътниците отзад е почти 90 см, при дълбочина на задните седалки от 1,34 метра. Просторният интериор осигурява достатъчно място и позволява 2-метров пасажер да седи зад двуметров шофьор. Клиентите могат да избират опции като кожен волан с круиз контрол, отопляеми предни седалки, задни сензори за паркиране и др. Практичността на Ford KA+ в ежедневието се допълва от 270-литровия багажник на хечбека и водещия в класа 501-литров отсек на седана, както и от още 21 места за съхранение на вещи в кабината.

Новият Ford KA+ се задвижва от 1,2-литров бензинов двигател Duratec с максимална мощност 85 к.с., който е с независими фази на газоразпределение за подобрена динамика, икономичност и ниски емисии на СО2. В комбинация със стандартна 5-степенна механична скоростна кутия, двигателят осигурява плавно и отзивчиво поведение с широк диапазон на въртящ момент, който превръща колата в лесна и приятна за шофиране в града и на дълъг път. С максимален въртящ момент от 112 Нм не можем да очакваме от KA+ да е спортист, но като цяло развива високи обороти и създава впечатлението за по-бърз и мощен автомобил. Моторът се развихря при 4000 оборота, но може да си работи спокойно на пета предавка, без да е необходимо да се поддържа висока скорост. На магистралата Ford KA+ сравнително лесно ускорява до 140 км/ч и ги поддържа балансирано. Бензиновият двигател впечатлява и със средния разход на гориво от 5 л/100 км.

За да осигури желаната динамика, шасито на новия Ford KA+ е със специално настроени пружини и амортисьори, задна торсионна греда и предна подрама. Автомобилът предлага добър комфорт и рафинираност за типичните европейски условия на шофиране, с редица мерки за намаляване на шумовете, сред които подобрени уплътнения на вратите, хидравлични тампони на двигателя, настроени да абсорбират вибрациите, допълнителна шумоизолация под предния капак, в колоните и вратите, както и нови втулки на задното окачване. В пътното поведение изпъква характерната за моделите на Ford стабилност. Моделът е доста устойчив в завоите и описва кривата почти идеално. През последните години Ford конструира автомобили с прекрасно управление и KA+ не прави изключение. По родните пътища Ford KA+ доказва, че може да осигури вълнуващо усещане зад волана и комфортно возене.

Почти 50% от каросерията на Ford KA+ е изработена от високоякостна стомана, включително пода, предните и задни греди на шасито, колоните на прозорците, гредите в предната броня и във вратите. Стандартното оборудване за безопасност включва 6 въздушни възглавници и система за следене налягането на гумите, която може да алармира водачите с предупредителна светлина, когато то значително спадне. За безопасността на водача и пътниците, колата е оборудвана с асистент за помощ при потегляне по наклон, ограничител на скоростта и система Ford Easy Fuel, която предотвратява зареждане с дизелово гориво.

Технически характеристики:
Ford KA+ 1.2 Duratec
1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател
5-степенна механична скоростна кутия
85 к.с. максимална мощност при 6300 об/мин
112 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин
13,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
170 км/ч максимална скорост
5,0 л/100 км среден разход на бензин
114 г/км емисии на СО2
23 600 лева цена на модела
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.