Малката S-класа идва с визия на спортист
8

Малката S-класа идва с визия на спортист

Новият Mercedes-Benz C-клас взе от флагмана множество луксозни детайли и куп технологични иновации

През 1993 година дебютира първото поколение на Mercedes-Benz C-клас, като наследник на първия компактен седан на марката 190, наречен Baby-Benz, който от своя страна се задържа на пазара над 10 години. От появата на първия Mercedes-Benz C-клас са произведени 8,6 милиона автомобила, като 2,5 милиона от тях са от последното четвърто поколение на модела. През пролетта беше представена петата генерация на C-класата с индекс W206, а наскоро моделът дебютира и у нас, в търговските комплекси на „Силвър Стар”.

Новият Mercedes-Benz C-клас е изграден върху изцяло нова платформа и е пораснал малко на размери. Сега седанът достига дължина от 4751 мм, широчина 1820 мм, височина 1437 мм, а междуосието е 2865 мм. Подобрената аеродинамика е намалила коефициента на челно съпротивление до рекордната стойност 0,24.

Новият Mercedes-Benz C-клас се възползва от всички технологични иновации, въведени неотдавна в новата S-класа, затова с право може да го наречем „малкият S-клас”. Новият модел може да се поръча с най-технологично напредналата оптика, която проектира елементи от разширената реалност директно върху пътя, като знаци или посоката на движение по маршрута ви.  Новият C-клас разполага с активен заден мост. Можете да си поръчате и аудиосистемата Burmester 3D, точно като в S-класата.

Новият Mercedes-Benz C-клас е станал по-революционен и изглежда по-динамично. Седанът запазва познатия профил с дълъг преден капак, изтеглен назад интериор и къс багажник. В същото време линията на покрива е станала по-наклонена и формата на каросерията е по-плавна. Широката трапецовидна решетка с голямата трилъчева звезда в центъра напомня за суперспортния модел Mercedes-Benz GT, а новите LED фарове вече са продълговати.

Предният капак е релефен, но профилните стени са станали по-гладки. В капака на багажника е интегриран спойлер, а широчината на задната част е подчертана от стреловидните светлини. Спортният пакет AMG Line включва аеродинамичен бодикит, малък спойлер и 19-инчови алуминиеви джанти.

В интериора на новия Mercedes-Benz C-клас веднага се забелязва приликата със салона на луксозния S-клас. Първият детайл, който напомня за флагмана, е новият волан с пет спици с плоска долна част и покритие с перфорирана кожа. Селекторът за автоматична скоростна кутия традиционно е поставен на кормилната колона.

Също от S-класата е заимстван наклоненият централен 11,9-инчов OLED сензорен дисплей с висока резолюция. Екранът е черен цвят и с формата на таблет, с много контрастна и приятна картина и с отлична реакция и отзивчивост. Данните на инструментите се показват на таблото, чиято графика се сменя според режима на шофиране или по желание на водача, а най-важните параметри могат да се проектират върху предното стъкло.

Бутоните за аудиосистемата и автоматичния климатик са малко, така че ще свикнете бързо с тях. Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина. В стандартната версия салонът е декориран с изкуствена кожа, а срещу доплащане се предлага и естествената кожа. В интериора има много алуминиеви детайли и черни лакирани повърхности.

Предните седалки са меки и удобни, с подобрени странични опори. Осигурено е и отопление, а срещу доплащане се предлагат електрическо задвижване и функция за масаж. По-добра е и видимостта във всички посоки. На втория ред пространството за краката е увеличено с 35 мм, широчината на салона позволява да седнат удобно двама човека, но пространството за главите остава малко. Обемът на багажника на седана C-клас се запазва и отново е 455 литра.

Стандартното оборудване на новия Mercedes-Benz C-клас е разширено и включва система за достъп без ключ, електрически прозорци, електрическо задвижване и отопление на огледалата за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, камера за заден ход, безжично зареждане за смартфони, автоматични фарове и чистачки, сателитна навигация, круиз контрол.

Подобно на S-класата, новата C-класа е оборудвана с второто поколение на информационно-развлекателната системата MBUX. В салона са инсталирани общо 9 въздушни възглавници, има система за откриване на умората на водача, система за автоматично намаляване на скоростта до пълно спиране и система за наблюдение на налягането в гумите. Най-скъпата версия AMG Line добавя панорамен покрив, електрически предни седалки и четири камери. Списъкът с опции е допълнен с масаж за предните и подгряване на задните седалки.

Новият Mercedes-Benz C-клас се предлага само с 4-цилиндрови двигатели с добавена 48-волтова хибридна инсталация. Бензиновите версии C 180 и C 200 се задвижват от 1,5-литрови турбомотори с мощност съответно 170 и 204 к.с., докато най-мощният C 300 се задвижва с 2,0-литров турбомотор с 258 к.с. Новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат се предлага в два варианта – при C 220 d с мощност 200 к.с. и при C 300 d със 265 к.с.

Новата C-класа вече не се предлага с ръчна скоростна кутия и всички двигатели са комбинирани с 9-степенна автоматична скоростна кутия, която работи бързо и много гладко. Предлагат се версии със задно предаване и задвижване на всички колела 4Matic. В двигателната гама ще има и два plug-in хибридни модела – бензинов с мощност 310 к.с. и дизелов с 306 к.с. И двамата модела ще могат да изминават около 100 км изцяло на електрическа тяга според тестовете на WLTP.

Хибридната версия С 200 4Matic спринтира до 100 км/ч за 7,1 секунди

Досега С-класата на Mercedes-Benz е била по-предпочитана с дизелов двигател, но с оглед на намаляващият интерес към този тип задвижване, се очаква новият модел да бъде по-търсен с 1,5-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател, в комбинация със задвижване на четирите колела.

Версията С 200 4Matic разполага с мощност от 204 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, но благодарение на 48-волтовата хибридна технология със стартер-генератор, мощността се увеличава за кратко с 20 к.с., а въртящият момент набъбва с цели 200 Нм, което успява да ускори седана до първите 100 км/ч за 7,1 секунди.

Наличието на стартер-генератор позволява да карате по инерция с изключен двигател за дълго време. Достатъчно тяга е на разположение още от най-ниските обороти, като достига максимума при невероятните 1800 оборота в минута и остава налична чак до 400 об/мин. Ето защо е много трудно да се повярва, че под капака има само 1,5-литров турбомотор.

Двигателят се развърта бързо и плавно, без никакви вибрации и по отношение на ефективността той е равен на 2,0-литровите агрегати на конкурентите. Разходът на гориво е умерен, като по време на теста в града консумацията беше около 10 литра на 100 км, а в комбиниран цикъл - около 7 литра.

Традиционно при новия Mercedes-Benz C-клас на първо място е поставен комфортът. Окачването е меко и неравностите по пътя се абсорбират плавно. Още по-комфортно вози версията с адаптивно окачване Dynamic Body Control, което ви позволява да избирате между спортни и комфортни настройки на амортисьорите. Благодарение на кормилната рейка с променливо предавателно отношение, воланът прави само две завъртания от пълно ляво до пълно дясно, което е много удобно за шофирането в града.

Опционалните задни завиващи колела подобряват маневреността и намаляват диаметъра на завой до 10,6 метра. В същото време на планински път управлението е станало по-точно, като обратната връзка е пряка и информативна. С опционалното задвижване на четирите колела 4Matic, С-класата осигурява достатъчно сцепление на мокра настилка и остава стабилна както на правите, така и в завоите. Дори при 140 км/ч в салона е много тихо, благодарение на висококачествената шумоизолация.

Новият Mercedes-Benz C-клас вече се предлага в България в търговските комплекси на „Силвър Стар”. Цената на новия Mercedes-Benz C-клас у нас стартира от 88 200 лева за С 200, а за базовия дизелов вариант С 220 d цената започва от 92 100 лева.

Технически характеристики

Mercedes-Benz C 200 4Matic

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

9-степенна автоматична предавателна кутия

204 к.с. максимална мощност при 5800-6100 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1800-4000 об/мин

7,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

241 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на бензин

153 г/км емисии на СО2

92 250 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.