През септември миналата година на Пловдивския панаир у нас дебютира индийската марка Mahindra. Марката вече е представена в 10 страни, от които водещи са Италия и Испания. Компанията вижда отличен потенциал и в Източна Европа и България. Първият модел, представен на българския пазар, е градският кросоувър KUV100. Името му идва от Kool & Trendy generation Utility Vehicle, а индексът 100 означава размера и класа на модела, така че това е най-малкият автомобил в гамата на Mahindra.

Mahindra KUV100 символизира желанието на индийския производител да разшири стратегическото си присъствие в Европа. Новият компактен градски кросоувър се отличава с атрактивен дизайн, висока позиция на шофьорската седалка, просторно купе с 5 врати и с 5 реални места и непретенциозен атмосферен бензинов двигател. Дължината му е едва 3700 мм, ширината е 1735 мм, височината е 1655 мм, а междуосието е 2385 мм. Благодарение на компактните си размери, Mahindra KUV100 притежава практичността на градски автомобил, който с лекота си проправя път в трафика, а освен това е и лесен за паркиране.

Кросоувърът съчетава външността на SUV и изпъква с оригинални мускулести калници. Външният дизайн впечатлява с мултифункционалните дневни LED светлини и интегрираните в колоните дръжки на задните врати, както и 15-цоловите алуминиеви джанти. Моделът разполага с удобна и безопасна позиция за шофьора, както и с голямо вътрешно пространство. С пътния си просвет от 170 мм, както и с малките надвеси, кросоувърът е способен да се справя с градските предизвикателства и неравните пътища.

Въпреки компактните си размери, интериорът на Mahindra KUV100 изненадва с просторен салон, достоен за автомобили от доста по-висок клас. Купето предлага 5 врати и реални места за петима възрастни с достатъчно място за раменете и краката им. Салонът е решен в двуцветно изпълнение на тапицериите. Седалката на шофьора се регулира по височина и на нея всеки водач може да открие идеалната си позиция. Като опция се предлага централен подлакътник, в който е скрита практична ниша за съхранение на вещи. Обемът на багажника е 243 литра, а със сгънати задни седалки достига 473 литра. Салонът е изпълнен с множество отделения за дребни вещи, например за вода във всяка врата, практични поставки за очила и хладилна жабка.

Оборудването на Mahindra KUV100 е съвременно и практично, а функционалните уреди за управление са разположени много ергономично. Скоростният лост се намира на централната конзола и е много удобен за лесна смяна на предавките. Управлението на аудиосистемата и Bluetooth са изнесени на волана. Дори и в базовото ниво на оборудване, Mahindra KUV100 разполага с климатик, четири електрически стъкла, система за отваряне на багажника от вътрешната страна на автомобила, радио и информационно-развлекателна система с четири говорителя, 12-волтов извод за електричество, USB порт и AUX изход за свързване и зареждане на мобилни телефони и други електрически устройства.

Кросоувърът е оборудван стандартно и със система за лесно паркиране със задни сензори, които показват оставащото разстояние на дисплея на централната конзола. По-високата версия разполага с още един допълнителен извод за електричество за втория ред седалки, безключов достъп, запалване на двигателя със старт-стоп бутон и осветление в дръжките на вратите. Стандартно кросоувърът KUV100 е обзаведен и със системи за асистенция и контрол на потеглянето и спускането по наклон, спирачната система с ABS и EBD е с дискови спирачки отпред и барабанни отзад, стабилизираща система и тракшън контрол. Стандартното обзавеждане включва и нормална резервна гума.

Mahindra KUV100 се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с многоточково впръскване и с променливи фази на газоразпределение на двата вала. Максималната му мощност от 82 к.с. е налична при 5500 об/мин. При стартирането на двигателя не се усеща, че той е 3-цилиндров, тъй като работи гладко и тихо. Още с потеглянето агрегатът демонстрира пъргав характер, като максималният въртящ момент от 115 Нм се достига при 3500-3600 об/мин. Скоростната кутия е 5-степенна механична, а предаването на тягата е към предните колела. Бензиновият двигател е сравнително икономичен и в градски цикъл харчи 7,1 л/100 км при умерено темпо на шофиране, а извън града консумацията е 5,2 л/100 км. Смесеният разход на гориво е 6,2 л/100 км, а резервоарът побира 35 литра.

Шофирането на Mahindra KUV100 доставя удоволствие особено в града, тъй като при ниска скорост воланът се върти с лекота и облекчава маневрирането в тесните пространства. При увеличаване на скоростта управлението става по-директно, но обратната връзка е типична за SUV. Окачването на Mahindra KUV100 предлага добър комфорт и безопасност по неравните български пътища. Отпред окачването е независимо тип McPherson със спирални пружини и газови амортисьори, а отзад е полунезависимо, с торсионна греда, спирални пружини и хидравлични амортисьори.

На българския пазар Mahindra KUV100 предлага отлично съотношение между цена и качество. Градският кросоувър дебютира с много атрактивни цени, като базовият модел започва от 20 490 лева с ДДС, а богато оборудваният струва 24 990 лева.

Технически характеристики

Mahindra KUV100

1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

82 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

115 Нм максимален въртящ момент при 3500 об/мин

13,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

148 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на бензин

146 г/км емисии на СО2

20 490 лева базова цена на модела

По темата: Mahindra KUV100
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.