Малчугани редуват уроците в клас с игри

Малчугани редуват уроците в клас с игри

Тежките раници остават в училище цяла седмица, имат по двама класни ръководители

Малчуганите ще могат да редуват уроците в клас с игри. Веднага след като вземат новия материал, пък ще сядат да пишат домашните. Това ще стане възможно с промени в наредби на МОН, според които занималнята няма да бъде преди или след редовните часове от учебната програма, а може да бъде вплетена в целодневното обучение.

Първолаците на столичното 119-то СУ „Акад. Михаил Арнаудов” ще започнат наесен с новия вариант на организация на учебното време, обясни пред „Монитор” директорът на  школото Диян Стаматов. Малчуганите ще идват на училище в 8:20 ч. и ще приключват в 17:30 ч.

За тях учебния ден ще започва с 1 или 2 часа български език и литература, а веднага след новия урок, децата ще се справят и с поставените им задачи за упражнение. В сутринните часове ще бъдат и уроците и упражненията по математика. След като учениците хапнат на обяд продължават с игри, за да могат да отпочинат още малко преди да продължат с часовете по музика, физическо възпитание или изобразително изкуство. Преди да тръгнат към вкъщи последният час от целодневното им обучение отново ще бъде игрови.

„Смесеният вариант позволява по-голямо уплътняване от ефекта на целодневната организация. По-натоварващата част е сутрин, когато децата са по-концентрирани. Ще редуваме сутрешно мисловно натоварване и следобедно разтоварване”, сподели Стаматов. Според него един от плюсове от този вид организация е възможността родителите да носят тежките ученически раници в понеделник и да ги вземат обратно вкъщи е петък. Няма да е необходимо малчуганите да пишат домашни вкъщи, защото отдавна ще са приключили с тях. Така вечер децата ще имат и повече време да общуват с родителите си, да им разкажат как е минал денят им, какво са научили вместо да залягат над уроците.

Учителите също ще бъдат организирани по различен начин. В момента класовете имат един класен ръководител, който им преподава новия материал по всички предмети, и учител от занималнята, с който пишат домашните. Според Стаматов поради тази причина, ако хлапето не е подготвено, често педагогът от допълнителните часове бива обвинен, че не си е свършил работата. Със смесването на часовете от редовната програма с тези от занималнята няма да има един главен учител, а двама равнопоставени и ще имат роля както за преподаването на новите знания, така и за написването на домашните. „С промените в наредбата двамата учители ще са с еднаква отговорност и един учител ще може да завърши пълния цикъл на даден предмет – преподава урока и после сам пише с децата домашните. Ще положи всички грижи, сили и желания, за да са наясно децата с всичко.”, сподели директорът на 119 СУ. По този начин всеки от двамата педагози може да покаже своите силни страни в дадена сфера.

Така родителите на новоприетите първокласници от 6-те паралелки имат право на избор не между 6, а 12 класни ръководител. Те вече са запознати с новия начин на организация. Само трима от всички 150 не са били съгласни по различни причини. За тях ще има гратисен период, за да преценят. Останалите родители са били доволни, защото осъзнават, че така децата им ще бъдат подготвени, посочи Стаматов.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.