0

П реди малко повече от месец BMW представи у нас най-новите си спортни модели – седана с четири врати M3 и купето с две врати M4 в най-мощната им версия Competition, заредени с 510 к.с. Новите спортисти BMW M3 Competition и BMW M4 Competition комбинират качествата на състезателен автомобил и емоционален спортен модел с пригодност за ежедневието. Най-добре истинският потенциал на спортните М-модели се разгръща при динамично шофиране на писта.

Преди малко повече от месец BMW представи у нас най-новите си спортни модели – седана с четири врати M3 и купето с две врати M4 в най-мощната им версия Competition, заредени с 510 к.с. Новите спортисти BMW M3 Competition и BMW M4 Competition комбинират качествата на състезателен автомобил и емоционален спортен модел с пригодност за ежедневието. Най-добре истинският потенциал на спортните М-модели се разгръща при динамично шофиране на писта.

Затвореното трасе е най-доброто място да пробвате възможностите на спортния си автомобил и да подобрите пилотските си умения. В България има само една такава писта - „Дракон”, разположена до село Калояново, област Пловдив.

Обиколката, наречена BMW M Drive Tour, се проведе на пистата „Дракон”, която е почти идеална за да изпробваме възможностите на новия седан BMW M3 Competition и купето M4 Competition. Под ръководството на сертифицирани инструктори от BMW, начело с Владимир Кулев, имахме възможността да усетим бързото и динамично управление на М-моделите на пистата и да усъвършенстваме уменията си за спортно шофиране.

Новият седан BMW M3 Competition и новото купе BMW M4 Competition се задвижват от редови 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор и мощност 510 к.с., която се подава към задните колела от уникална в сегмента 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с Drivelogic.

От началото на месец юли BMW M3 Competition и BMW M4 Competition могат да бъдат поръчвани и със системата за задвижване на четирите колела M xDrive. Истинският потенциал на тази превъзходна комбинация от задвижване изпъква на затворената отсечка, на която се редуват 13 завоя – 7 леви и 6 десни, има и старт-финална права с дължина 580 метра, която се използва и за драг надпревари на четвърт миля.

Благодарение на редовите 6-цилиндрови бензинови двигатели на BMW и двата турбокомпресора с индиректно охлаждане на нагнетявания въздух, върховата мощност от 510 к.с. се постига при 6250 об/мин, а огромният въртящ момент от 650 Нм е наличен в широкия диапазон от 2750 и 5500 об/мин.

Спонтанното разгръщане на мощността допринася за истинска радост от шофирането. Максимално възможните обороти на двигателя са 7200 об/мин, а достигането им осигурява впечатляващо изживяване при шофиране. Новото BMW M3 Competition и новото BMW M4 Competition ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0 до 200 км/ч за 12,5 секунди.

Новата 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с Drivelogic на моделите M3 и M4 Competition сменя предавките напълно автоматично, но позволява и ръчно превключване със специфичния селектор на трансмисията или лостчетата на волана. Водачът разполага и с три значително различаващи се степени, благодарение на интегрирания превключвател на Drivelogic.

Благодарение на интегрираното ограничение на приплъзването, системата за динамичен контрол на стабилността DSC реагира с още по-висока прецизност. Серийният режим M Dynamic позволява подчертано спортно шофиране и дори контролирани дрифтове. Серийното оборудване включва ковани 18-инчови джанти на предната и 19-инчови на задната ос. Размерът на предните гуми е 275/40 ZR18, а на задните - 285/35 ZR19.

Информационната системата на новото BMW M3 Competition и M4 Competition включва опцията M Drive Professional, която е разработена специално за шофиране по състезателна писта. Функцията M Traction Control позволява на водача да настрои контрола на сцеплението на 10 степени и да го адаптира към личните си потребности и предпочитания.

Опцията M Drive Professional включва и M Drift Analyser, който записва и оценява данните от колата при динамично движение в завои. Функцията M Laptimer осигурява времената за обиколки и други информации за шофирането по състезателната писта.

Бутонът Setup на средната конзола дава директен достъп до настройките на двигателя, окачването, кормилното управление и спирачната система, както и според модела и оборудването, асистента за превключване на предавките и контрола на сцеплението. Могат да бъдат записани два варианта на индивидуално конфигурираните цялостни настройки, които след това по всяко време могат да бъдат активирани спонтанно с бутоните на волана M1 и M2.

Полето за управление на средната конзола серийно включва и бутон M Mode. С него може да се влияе на активността на асистиращите системи, както и на индикациите на арматурното табло и Head-Up дисплей, да са се осигури винаги типично за М-моделите изживяване при шофиране.

Изборът между настройките Road и Sport, в комбинация с M Drive Professional, дава възможност да бъде активиран и създаденият за шофиране по състезателните писти режим Track. Специфичната охладителна система гарантира, че всички компоненти на задвижването винаги ще работят при оптимални температури дори и при най-високо натоварване на състезателната писта. Спортната изпускателна система с електрически клапи осигурява емоционален гърлен звук.

Технически характеристики

BMW M3 Competition

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия M Steptronic

510 к.с. максимална мощност при 6250 об/мин

650 Нм максимален въртящ момент при 2750-5500 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

290 км/ч максимална скорост

10,2 л/100 км среден разход на бензин

234 г/км емисии на СО2

168 400 лева цена на модела

BMW M4 Competition

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия M Steptronic

510 к.с. максимална мощност при 6250 об/мин

650 Нм максимален въртящ момент при 2750-5500 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

290 км/ч максимална скорост

10,2 л/100 км среден разход на бензин

234 г/км емисии на СО2

171 400 лева цена на модела