Японската марка за луксозни автомобили Lexus направи своя първи градски кросоувър, наречен UX. Името на UX е производно от съчетанието Urban (градски) и X-over (кросоувър) и описва мисията на автомобила, като перфектен партньор за ежедневните пътувания. Дълго време моделите на Lexus се отличаваха със сдържан външен вид, който привличаше предимно купувачи на средна възраст, затова в новия Lexus UX дизайнът е станал по-ярък и по-изразителен, като с него марката ще се опита да привлече по-млади клиенти, търсещи модерен стил, лукс и практичност.

Новият Lexus UX е първият модел на марката, изграден върху модулната платформа TNGA. Това е най-малкият SUV на Lexus с дължина 4495 мм, широчина 1840 мм, височина 1520 мм и с междуосие 2640 мм. Новият Lexus UX впечатлява с външен дизайн, в който има изобилие от ръбове и линии. В предната част изпъква голямата вретеновидна радиаторна решетка, характерна за всички съвременни модели на Lexus. От двете страни са поставени въздухозаборници с формата на хриле. Стреловидните фарове вече са LED още в базовата версия. Кросоувърът е със спортен профил с къси надвеси на каросерията, релефни стени, подчертани арки на колелата, висока клиновидна линия на прозорците и силно наклонени задни колони на покрива. Задните светлини са разтеглени по цялата ширина на каросерията, а малкият прозорец е покрит със спойлер. Моделът с пакет F Sport е с по-агресивна предна броня, аеродинамичен пакет и 18-инчови джанти вместо стандартните 17-инчови.

В интериора на новия Lexus UX с радост попадам на луксозни и висококачествени материали, каквито няма в конкурентните модели от премиум сегмента. Шевовете са изпълнени по специална японска технология, която се използва при шиенето на кимоно. Таблото е релефно, а воланът с три спици е малък и удобен за маневриране. Най-важните данни се прожектират върху предното стъкло. Широкият централен панел е обърнат към шофьора, а върху него са поставени часовникът и дисплеят на мултимедийната система с диагонал от 7,0 до 10,25 инча в зависимост от нивото на оборудване. Настройките в менюто могат да се извършват с помощта на сензорен панел, който разпознава буквите, изписани с пръсти. Бутоните за регулиране на климатичната инсталация наподобяват клавиши на пиано, а тези за управление на аудиосистемата се намират до селектора на трансмисията. Позицията зад волана в Lexus UX не е много висока. Кормилната колона се регулира в две направления.

Предните седалки с отопление са удобни и в същото време поддържат добре гърба. В модификацията F-Sport седалките са спортни с по-изразителни странични опори. Върху тунела на трансмисията е поставен подлакътник с кутия вътре. На втория ред седалки има изненадващо просторно място за краката и над главите, ако пътниците са средни на ръст. Салонът отзад не е много широк и затова ще е по-удобен за двамата пътници. Обемът на багажника е обаче наистина е много малък – само 283 литра до кората и 401 литра до покрива. Отворът е малък, а товарната височина е твърде голяма. Капакът на багажника се отваря и затваря с електрическо отваряне.

Стандартното оборудване на Lexus UX включва система за безключов достъп, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема с 6 високоговорителя, камера за обратно виждане, Bluetooth свързаност и адаптивен круиз контрол. Осигурени са също така 8 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, технология за автоматично намаляване на скоростта, проследяване на слепите зони, спазване на лентата и разпознаване на пътните знаци. Във версията F-Sport са добавени предни седалки с електрическо задвижване и вентилационна система, панорамен покрив, сензори за светлина и дъжд. Като опции се предлага отопление на волана, система за автономно паркиране, Wi-Fi, камери за кръгов обзор и аудиосистема Mark Levinson.

Новият Lexus UX 250h е оборудван с четвъртото поколение на самозареждащото се хибридно задвижване на марката, включващо изцяло новия 2,0-литров 4-цилиндров редови бензинов двигател, хибридна трансмисия, нова компактна батерия и нов управляващ модул. Със своите 184 к.с. максимална системна мощност, новият Lexus UX 250h комбинира нисък разход на гориво в градска среда с усещане за бързи реакции и плавност при управление. Когато се движите без да натискате педала на газта или ускорявате леко, предният и задният електромотори могат да задвижват колата изцяло с електроенергия, черпена от батерията. Така автомобилът е почти напълно тих, не консумира бензин и не генерира вредни емисии. При по-високи скорости, бензиновият двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, се активира почти незабележимо, като продължава да разчита на подкрепата от електромоторите при необходимост.

С почти перфектната съвместната работа на тези два източника на задвижване, новият Lexus UX 250h осигурява удоволствие от шофирането с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии. При максимално ускорение мощността на електромоторите мигновено подпомагат 2,0-литровия бензинов двигател. Заедно предлагат мощна тяга, гарантираща плавно ускорение при нужда. Хибридната системата на UX свърза новия двигател с вътрешно горене с два електрически мотор-генератора в нова генерация хибридна трансмисия, която е по-компактна, по-лека и с по-малко вътрешно триене в сравнение с предходните хибридни системи на Lexus. Функцията за последователно превключване позволява

използване на моторната спирачка в шест степени посредством превключване,

подобно на това при ръчна скоростна кутия с използване на перата на волана или от позицията S на скоростния лост. Скоростта, при която хибридната система може да изключи бензиновия двигател при спускане по наклон, е увеличена до 115 км/ч. Новата компактна никел-металхидридна батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка. Това съдейства за сваляне центъра на тежестта. Тестваният Lexus UX 250h е оборудван със задвижване на всички колела от електрическата система E-Four, която използва отделен електродвигател с висок въртящ момент, интегриран в задния диференциал. Системата осигурява сцепление на хлъзгав терен и прави автомобила по-стабилен, като контролира изпращания към задната ос въртящ момент така, че да коригира презавиването или недозавиването.

Новият Lexus UX вече стартира продажбите си в България. Цените на компактния градски кросоувър започват от 69 950 лева за бензиновия UX 200, а хибридният модел UX 250h с двойно предаване в ниво на оборудване Luxury струва 97 900 лева. Доплаща се 1690 лева за цвят металик. Като бонус първите 30 автомобила идват с комплимент - комплект луксозни пътни чанти Piquadro, съобразени напълно с новия модел и динамичния начин на живот на бъдещите му притежатели. Комплектът включва куфар за ръчен багаж, голям куфар, раница и чанта като всичките са обозначени с логото на Lexus и допълват елегантно стилистиката на модела.

Технически характеристики
Lexus UX 250h AWD Luxury
2,0-литров бензинов двигател и два електромотора
Е-CVT безстепенна автоматична трансмисия
184 к.с. сумарна максимална мощност
300 Нм максимален въртящ момент
8,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
177 км/ч максимална скорост
4,5 л/100 км среден разход на бензин
103 г/км емисии на СО2
97 900 лева цена на модела
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.