0

Я понската марка за луксозни автомобили Lexus направи своя първи градски кросоувър, наречен UX. Името на UX е производно от съчетанието Urban (градски) и X-over (кросоувър) и описва мисията на автомобила, като перфектен партньор за ежедневните пътувания. Дълго време моделите на Lexus се отличаваха със сдържан външен вид, който привличаше предимно купувачи на средна възраст, затова в новия Lexus UX дизайнът е станал по-ярък и по-изразителен, като с него марката ще се опита да привлече по-млади клиенти, търсещи модерен стил, лукс и практичност.

Японската марка за луксозни автомобили Lexus направи своя първи градски кросоувър, наречен UX. Името на UX е производно от съчетанието Urban (градски) и X-over (кросоувър) и описва мисията на автомобила, като перфектен партньор за ежедневните пътувания. Дълго време моделите на Lexus се отличаваха със сдържан външен вид, който привличаше предимно купувачи на средна възраст, затова в новия Lexus UX дизайнът е станал по-ярък и по-изразителен, като с него марката ще се опита да привлече по-млади клиенти, търсещи модерен стил, лукс и практичност.

Новият Lexus UX е първият модел на марката, изграден върху модулната платформа TNGA. Това е най-малкият SUV на Lexus с дължина 4495 мм, широчина 1840 мм, височина 1520 мм и с междуосие 2640 мм. Новият Lexus UX впечатлява с външен дизайн, в който има изобилие от ръбове и линии. В предната част изпъква голямата вретеновидна радиаторна решетка, характерна за всички съвременни модели на Lexus. От двете страни са поставени въздухозаборници с формата на хриле. Стреловидните фарове вече са LED още в базовата версия. Кросоувърът е със спортен профил с къси надвеси на каросерията, релефни стени, подчертани арки на колелата, висока клиновидна линия на прозорците и силно наклонени задни колони на покрива. Задните светлини са разтеглени по цялата ширина на каросерията, а малкият прозорец е покрит със спойлер. Моделът с пакет F Sport е с по-агресивна предна броня, аеродинамичен пакет и 18-инчови джанти вместо стандартните 17-инчови.

В интериора на новия Lexus UX с радост попадам на луксозни и висококачествени материали, каквито няма в конкурентните модели от премиум сегмента. Шевовете са изпълнени по специална японска технология, която се използва при шиенето на кимоно. Таблото е релефно, а воланът с три спици е малък и удобен за маневриране. Най-важните данни се прожектират върху предното стъкло. Широкият централен панел е обърнат към шофьора, а върху него са поставени часовникът и дисплеят на мултимедийната система с диагонал от 7,0 до 10,25 инча в зависимост от нивото на оборудване. Настройките в менюто могат да се извършват с помощта на сензорен панел, който разпознава буквите, изписани с пръсти. Бутоните за регулиране на климатичната инсталация наподобяват клавиши на пиано, а тези за управление на аудиосистемата се намират до селектора на трансмисията. Позицията зад волана в Lexus UX не е много висока. Кормилната колона се регулира в две направления.

Предните седалки с отопление са удобни и в същото време поддържат добре гърба. В модификацията F-Sport седалките са спортни с по-изразителни странични опори. Върху тунела на трансмисията е поставен подлакътник с кутия вътре. На втория ред седалки има изненадващо просторно място за краката и над главите, ако пътниците са средни на ръст. Салонът отзад не е много широк и затова ще е по-удобен за двамата пътници. Обемът на багажника е обаче наистина е много малък – само 283 литра до кората и 401 литра до покрива. Отворът е малък, а товарната височина е твърде голяма. Капакът на багажника се отваря и затваря с електрическо отваряне.

Стандартното оборудване на Lexus UX включва система за безключов достъп, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема с 6 високоговорителя, камера за обратно виждане, Bluetooth свързаност и адаптивен круиз контрол. Осигурени са също така 8 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, технология за автоматично намаляване на скоростта, проследяване на слепите зони, спазване на лентата и разпознаване на пътните знаци. Във версията F-Sport са добавени предни седалки с електрическо задвижване и вентилационна система, панорамен покрив, сензори за светлина и дъжд. Като опции се предлага отопление на волана, система за автономно паркиране, Wi-Fi, камери за кръгов обзор и аудиосистема Mark Levinson.

Новият Lexus UX 250h е оборудван с четвъртото поколение на самозареждащото се хибридно задвижване на марката, включващо изцяло новия 2,0-литров 4-цилиндров редови бензинов двигател, хибридна трансмисия, нова компактна батерия и нов управляващ модул. Със своите 184 к.с. максимална системна мощност, новият Lexus UX 250h комбинира нисък разход на гориво в градска среда с усещане за бързи реакции и плавност при управление. Когато се движите без да натискате педала на газта или ускорявате леко, предният и задният електромотори могат да задвижват колата изцяло с електроенергия, черпена от батерията. Така автомобилът е почти напълно тих, не консумира бензин и не генерира вредни емисии. При по-високи скорости, бензиновият двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, се активира почти незабележимо, като продължава да разчита на подкрепата от електромоторите при необходимост.

С почти перфектната съвместната работа на тези два източника на задвижване, новият Lexus UX 250h осигурява удоволствие от шофирането с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии. При максимално ускорение мощността на електромоторите мигновено подпомагат 2,0-литровия бензинов двигател. Заедно предлагат мощна тяга, гарантираща плавно ускорение при нужда. Хибридната системата на UX свърза новия двигател с вътрешно горене с два електрически мотор-генератора в нова генерация хибридна трансмисия, която е по-компактна, по-лека и с по-малко вътрешно триене в сравнение с предходните хибридни системи на Lexus. Функцията за последователно превключване позволява

използване на моторната спирачка в шест степени посредством превключване,

подобно на това при ръчна скоростна кутия с използване на перата на волана или от позицията S на скоростния лост. Скоростта, при която хибридната система може да изключи бензиновия двигател при спускане по наклон, е увеличена до 115 км/ч. Новата компактна никел-металхидридна батерия и компактната охладителна система са разположени под задната седалка. Това съдейства за сваляне центъра на тежестта. Тестваният Lexus UX 250h е оборудван със задвижване на всички колела от електрическата система E-Four, която използва отделен електродвигател с висок въртящ момент, интегриран в задния диференциал. Системата осигурява сцепление на хлъзгав терен и прави автомобила по-стабилен, като контролира изпращания към задната ос въртящ момент така, че да коригира презавиването или недозавиването.

Новият Lexus UX вече стартира продажбите си в България. Цените на компактния градски кросоувър започват от 69 950 лева за бензиновия UX 200, а хибридният модел UX 250h с двойно предаване в ниво на оборудване Luxury струва 97 900 лева. Доплаща се 1690 лева за цвят металик. Като бонус първите 30 автомобила идват с комплимент - комплект луксозни пътни чанти Piquadro, съобразени напълно с новия модел и динамичния начин на живот на бъдещите му притежатели. Комплектът включва куфар за ръчен багаж, голям куфар, раница и чанта като всичките са обозначени с логото на Lexus и допълват елегантно стилистиката на модела.

Технически характеристики
Lexus UX 250h AWD Luxury
2,0-литров бензинов двигател и два електромотора
Е-CVT безстепенна автоматична трансмисия
184 к.с. сумарна максимална мощност
300 Нм максимален въртящ момент
8,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
177 км/ч максимална скорост
4,5 л/100 км среден разход на бензин
103 г/км емисии на СО2
97 900 лева цена на модела