Израелската компания Urban Aeronautics (UA) съобщи, че започва разработването на пълноразмерна версия на своя летящ автомобил CityHawk VTOL. Първите пилотирани полети на хибридно задвижваното, шест местно, развиващо 270 км / ч, летателно превозно средство са планирани за 2021-22 година, след което ще бъде преоборудвано да работи с водородни горивни клетки.

За разлика от повечето летящи автомобили, които се появиха през последните години, CityHawk не използва криле при полет, които да увеличат ефективността и обсега. Вместо това, CityHawk се издига посредством два чифта противоположни въртящи се витла в предната и задната част на превозното средство, които първоначално ще бъдат задвижвани от два турбовалови двигателя с по 1.000 к.с.

Тези двигатели са свързани с електрически генератори, които зареждат батериите за задвижване на двете перки разположени отзад, които се използват за движение напред.

Конфигурацията е подобна на безпилотния самолет Cormorant / AirMule, който UA тества от няколко години и е извършил над 250 тестови полета, досега.

CityHawk е проектиран да покрива изискванията на Федералната Авиационна администрация (FAA) на САЩ за двумоторен хеликоптер, като притежава някои значителни предимства, а именно размерите на автомобил, напълно затворените витла и много по-ниски нижа на шум, при работа. UA твърди, че шума нот CityHawk ще се слива с този на градския трафик, докато хеликоптер може да бъде чут от разстояние от няколко километра.

 

След като бъде изграден и сертифициран, CityHawk ще бъде преоборудван с водородни горивни клетки, тъй като енергийната плътност на батерията не е достатъчно висока, за да предостави достатъчно голям обсег.

 

От Urban Aeronautics казват, че безопасността ще се осигурява от допълнителния балистичен парашут. Което не е толкова сигурно и безопасно. Дори и най-модерните балистични парашути се нуждаят от време за отваряне, което означава, че всяко въздухоплавателно средство без крила или огромен ротор и способността, при загуба на управление, да започне да се върти само има така наречената „зона на смъртта”, на височина от земята от около 7 до 30 м, в която балистичните парашути не помагат.

Този проблем със сигурността, в зоната на смъртта, трябва да бъде решен преди пилотираните летящи автомобили и превозни средства, реактивни раници и костюми, да се предлагат за масова употреба.

По темата: Urban Aeronautics CityHawk VTOL K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Показват възрожденски хумористични вестници онлайн

Националната библиотека "Св.св. Кирил и Методий" (НБКМ) показва възрожденски хумористични вестници във виртуална изложба. Хуморът и сатирата намират място като изразни средства в родния печат две десетилетия след появата на първите български периодични издания - списание "Любословие" (1844) и вестник "Български орел" (1846).

Солунски лекар създаде многократна хирургическа маска по нанотехнология

Картините, на които става свидетел в болницата в Солун, където работи, от момента, в който в живота ни нахлу новият коронавирус, безпокоят дълбоко хирурга Петрос Бангеас, пише в репортаж АНА-МПА за лекаря, създал хирургическа маска с използването на нанотехнология.

Сондата блокирала при взимане на проби, след команда се треснала с уреда и проработила безпроблемно

Марсоход се ремонтира сам чрез удар с лопата

Сондата блокирала при взимане на проби, след команда се треснала с уреда и проработила безпроблемно

Инженерите на НАСА за пореден път доказаха, че са в състояние да решат най-нетривиалните задачи в най-трудните условия.