Както се оказва, много от собствениците на всъдеходите Land Rover и Jaguar не използват и половината от потенциала на своите автомобили. В разгара на зимата вносителят на марките Jaguar и Land Rover у нас – „Мото Пфое”, проведе уникален тест-драйв в подножието на Плана планина, за да покаже на представителите на медиите на какво са способни британските луксозни всъдеходи в естествената им среда. На това много красиво място, всъдеходите се пребориха с големите преспи от сняг.

През зимния период особено ясно се усеща как автомобилът се справя сам със спускането от снежната планина. Вслушвайки се в препоръките на инструктора за шофиране в дълбок сняг, с новите модели на Land Rover и Jaguar ще преминавате по маршрута лесно и удобно като на разходка. Именно такива тестови шофирания позволяват на потенциалните клиенти или собственици на Land Rover и Jaguar да разберат на какво са способни тези луксозни всъдеходи. В зимния тест-драйв на сняг взеха участие цялата гама модели на Land Rover, а именно Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Velar и Evoque, а от гамата на Jaguar в снежното предизвикателство се включиха високопроходимите модели F-PACE и E-PACE.

Най-проходим е новият Land Rover Discovery, който комбинира отлична офроуд геометрия и модерни технологии, като същевременно подобрява своята всекидневна функционалност. Пътният просвет достига до 283 мм, а максималната дълбочина на газене е 90 см, което осигурява ненадмината увереност при справяне както с подгизнали писти, така и с наводнени пътища. Отличната проходимост на новото Discovery на всякакви терени е лесна за постигане дори от неопитни водачи.

Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор.

Дълбоките снежни коловози не затрудниха и луксозните всъдеходи Range Rover и Range Rover Sport, които минаха безпроблемно отвсякъде. Снежната покривка се превърна в детска игра за всъдеходите, като на места дълбочината беше доста сериозна, но Range Rover с лекота газеше и се катереше до върха. Големият пътен просвет и завидните ъгли на атака позволяват на Range Rover Sport да щурмува дълбок сняг и да се спуска по стръмни местности.

Със завидна проходимост се отличи и Range Rover Velar, който благодарение на задвижването на четирите колела не се притеснява от снежните преспи. Системата Terrain Response 2 позволява промяна на настройките в зависимост от настилката. Също така системата All Terrain Progress Control позволява да преодолявате сложни участъци с ниска скорост. Пътният просвет се увеличава от 205 мм до 251 мм и помага на всъдехода да преодолява дълбоките снежни коловози.

Своите достойни офроуд способности демонстрира и Land Rover Discovery Sport. Тестваният автомобил беше оборудван със система за двойно задвижване 4х4 със съединител Haldex за връзка със задните колела. Моделът има отлична геометрична проходимост със приличен пътен просвет от 212 мм, както и големи ъгли на заход от 25 градуса отпред и 31 градуса отзад. Благодарение на подобрената фирмена система Terrain Response, новият Land Rover Discovery Sport не срещна никакви трудности в снежните преспи. Преместих селекторът на системата в режим за сняг и автомобилът с лекота преодоля склоновете със страничен наклон от 45 градуса. От двете страни на вече отъпкания път се издигаха снежни преспи, но това не притесни ни най-малко всъдехода, който уверено върви по хлъзгавата настилка без да се забави нито за миг.

В гамата на британската марка Jaguar сравнително отскоро има модели с висока проходимост, но само за последните 3 години те са най-търсените и предпочитани не само у нас. Новият Jaguar F-PACE със задвижване на четирите колела 4х4 има отличен пътен просвет от 213 мм и е в състояние да преодолее водно препятствие с дълбочина 50 см. Технологията Adaptive Surface Response променя настройките на стабилизиращата система в зависимост от типа на пътната настилка. Предвиден е и круйз-контрол за всякакъв терен All-Surface Progress Control, който позволява да се преодолеят сложните участъци с по-бавна скорост до 30 км/ч.

Функцията Low-Friction Launch прави педала на газта по-малко чувствителен, което е полезно извън пътя или през зимата. Новият Jaguar E-PACE е оборудван със система за задвижване на четирите колела AWD, която е допълнена със система за промяна в настройките за различните видове пътни повърхности. Също така има технология за подпомагане при стръмно спускане и специален круиз контрол ASPC, позволяващ да се преодолеят сложни участъци с постоянна ниска скорост.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.