Както се оказва, много от собствениците на всъдеходите Land Rover и Jaguar не използват и половината от потенциала на своите автомобили. В разгара на зимата вносителят на марките Jaguar и Land Rover у нас – „Мото Пфое”, проведе уникален тест-драйв в подножието на Плана планина, за да покаже на представителите на медиите на какво са способни британските луксозни всъдеходи в естествената им среда. На това много красиво място, всъдеходите се пребориха с големите преспи от сняг.

През зимния период особено ясно се усеща как автомобилът се справя сам със спускането от снежната планина. Вслушвайки се в препоръките на инструктора за шофиране в дълбок сняг, с новите модели на Land Rover и Jaguar ще преминавате по маршрута лесно и удобно като на разходка. Именно такива тестови шофирания позволяват на потенциалните клиенти или собственици на Land Rover и Jaguar да разберат на какво са способни тези луксозни всъдеходи. В зимния тест-драйв на сняг взеха участие цялата гама модели на Land Rover, а именно Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Velar и Evoque, а от гамата на Jaguar в снежното предизвикателство се включиха високопроходимите модели F-PACE и E-PACE.

Най-проходим е новият Land Rover Discovery, който комбинира отлична офроуд геометрия и модерни технологии, като същевременно подобрява своята всекидневна функционалност. Пътният просвет достига до 283 мм, а максималната дълбочина на газене е 90 см, което осигурява ненадмината увереност при справяне както с подгизнали писти, така и с наводнени пътища. Отличната проходимост на новото Discovery на всякакви терени е лесна за постигане дори от неопитни водачи.

Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор.

Дълбоките снежни коловози не затрудниха и луксозните всъдеходи Range Rover и Range Rover Sport, които минаха безпроблемно отвсякъде. Снежната покривка се превърна в детска игра за всъдеходите, като на места дълбочината беше доста сериозна, но Range Rover с лекота газеше и се катереше до върха. Големият пътен просвет и завидните ъгли на атака позволяват на Range Rover Sport да щурмува дълбок сняг и да се спуска по стръмни местности.

Със завидна проходимост се отличи и Range Rover Velar, който благодарение на задвижването на четирите колела не се притеснява от снежните преспи. Системата Terrain Response 2 позволява промяна на настройките в зависимост от настилката. Също така системата All Terrain Progress Control позволява да преодолявате сложни участъци с ниска скорост. Пътният просвет се увеличава от 205 мм до 251 мм и помага на всъдехода да преодолява дълбоките снежни коловози.

Своите достойни офроуд способности демонстрира и Land Rover Discovery Sport. Тестваният автомобил беше оборудван със система за двойно задвижване 4х4 със съединител Haldex за връзка със задните колела. Моделът има отлична геометрична проходимост със приличен пътен просвет от 212 мм, както и големи ъгли на заход от 25 градуса отпред и 31 градуса отзад. Благодарение на подобрената фирмена система Terrain Response, новият Land Rover Discovery Sport не срещна никакви трудности в снежните преспи. Преместих селекторът на системата в режим за сняг и автомобилът с лекота преодоля склоновете със страничен наклон от 45 градуса. От двете страни на вече отъпкания път се издигаха снежни преспи, но това не притесни ни най-малко всъдехода, който уверено върви по хлъзгавата настилка без да се забави нито за миг.

В гамата на британската марка Jaguar сравнително отскоро има модели с висока проходимост, но само за последните 3 години те са най-търсените и предпочитани не само у нас. Новият Jaguar F-PACE със задвижване на четирите колела 4х4 има отличен пътен просвет от 213 мм и е в състояние да преодолее водно препятствие с дълбочина 50 см. Технологията Adaptive Surface Response променя настройките на стабилизиращата система в зависимост от типа на пътната настилка. Предвиден е и круйз-контрол за всякакъв терен All-Surface Progress Control, който позволява да се преодолеят сложните участъци с по-бавна скорост до 30 км/ч.

Функцията Low-Friction Launch прави педала на газта по-малко чувствителен, което е полезно извън пътя или през зимата. Новият Jaguar E-PACE е оборудван със система за задвижване на четирите колела AWD, която е допълнена със система за промяна в настройките за различните видове пътни повърхности. Също така има технология за подпомагане при стръмно спускане и специален круиз контрол ASPC, позволяващ да се преодолеят сложни участъци с постоянна ниска скорост.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.