Изследователи от Оксфордския университет се съюзяват с британската марка Land Rover и учени от Африка, за да осъществят уникално по рода си проучване в борбата с маларията. Експедицията ще бъде ръководена от д-р Джордж Бъсби. Той и неговият екип ще прекосят повече от 6300 км през Танзания, Замбия, Намибия и Кения с помощта на новия всъдеход Land Rover Discovery и специална лаборатория, вградена вътре в автомобила.

„С помощта на Land Rover Discovery ще имаме възможност не само да достигнем места, до които не сме можели да се придвижим досега, но и да транспортираме така ценната за нас екипировка. Ще се опитаме да разберем как технологиите ще помогнат на местните жители да се избавят от паразитите на маларията и как да избегнат комарите, които я пренасят”, споделя д-р Джордж Бъсби.

Специалният Land Rover Discovery е оборудван с мобилна генетична лаборатория, с чиято помощ ще се набави полезна информация относно паразита на маларията и поколенията комари, които го пренасят, включително устойчивост към лекарства и инсектициди. Учените ще се възползват максимално от големината на багажника на автомобила, който достига 1200 литра. В него вече са интегрирани хладилен фризер за безопасно съхранение на проби от проучването, система за настройка на пространството в товарното отделение и иновативна батерия за експедиции.

Не е изненада, че д-р Джорд Бъсби и неговият екип са се доверили на Land Rover Discovery. Още от самото си създаване през 1948 г. до наши дни, марката Land Rover е най-доверения партньор на Червения кръст и редица хуманитарни организации по света, борещи се за човешкия живот. Изборът не е случаен, защото през годините моделите Defender, Discovery, Discovery Sport, Evoque, Velar, Range Rover Sport и Range Rover са се доказали като най-надеждните високопроходими автомобили на планетата. Всеки един от тях с лекота може да отведе специалисти от различни области дори и до най-достъпните точки на света.

От Land Rover с гордост изтъкват обществения си принос и подкрепа към д-р Джордж Бъсби. Маларията е глобален проблем, който има въздействие на милиони хора по света. „Ние сме вдъхновени да дадем възможност на талантливи учени да използват технологиите ни, за да направят така чаканите промени към по-добро”, споделят в официално обръщение инженерите на Land Rover.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.