Land Rover Discovery Sport добави лукс и технологии от Range Rover
9

Новият 7-местен SUV получи по-богато оборудване и нови функции

Land Rover Discovery Sport добави лукс и технологии от Range Rover

Британският всъдеход тръгна с бензинов турбодвигател с 48-волтова хибридна система

През 2014 година беше представен Land Rover Discovery Sport, който наследи Freelander. Оттогава всъдеходът стана най-масовият модел в гамата на британската марка. Той беше обновен веднъж, но неотдавна получи по-сериозна модернизация. Новият Land Rover Discovery Sport съчетава в себе си практичността на 7-местен автомобил с универсалната проходимост на всички терени и луксозно оборудване. Моделът е изграден върху платформата, използвана при новия Range Rover Evoque.

Както и предишния път, обновяването не промени твърде много на външния вид. Новият Land Rover Discovery Sport се отличава с елегантен стил с конусовидна линия на прозорците и силно наклонени С-колони. Предната част е променена в стила на големия брат Land Rover Discovery, като сега има нова радиаторна решетка и продълговати фарове, които могат да бъдат изцяло LED.

В предната броня се забелязва увеличен въздухозаборник. В профилните стени изпъкват щамповани линии. Над капака на багажника е поставен масивен спойлер, а в задната част на каросерията са монтирани големи освежени светлини. Спортната версия R-Dynamic може да бъде разпозната по аеродинамичния пакет и 21-инчовите джанти.

В интериора на Land Rover Discovery Sport се крият много по-големи промени, тъй като всъдеходът е получил редица елементи от шасито и каросерията на новия Range Rover Evoque. Това е направило възможно да се намери място за малката 48-волтова хибридна инсталация. Дължината на Land Rover Discovery Sport все още е 4599 мм, а междуосието е 2741 мм.

Предният капак, покривът и капакът на багажника са изработени от алуминиеви сплави, но теглото все още е доста голямо. Материалите  са значително подобрени, като дори в основната версия вече е използвана кожена тапицерия. Вътрешното осветление е LED. Новият волан с четири спици също е познат от Evoque. Вместо кръгъл селектор на трансмисията, вече е инсталиран по-традиционен лост.

Основната новост безспорно е цифровият панел с инструменти. Централният панел на Land Rover Discovery Sport е леко наклонен, като най-отгоре е поставен модерен 10,25-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система. Бутоните за аудиосистемата и блоковете за контрол на климата са напълно нови, а някои от тях вече са чувствителни на допир. В салона има доста отделения за малки вещи.

Просторната жабка е съчетана с тясна ниша в горната част. Във вратите има и джобове, а кутията в подлакътника е с увеличен обем. Кормилната колона се регулира по наклон и в дълбочина. Предните седалки са широки и удобни, като имат и добра опора на гърба.

Високата позиция на седене и тънките колони на покрива осигуряват добра видимост напред и настрани. Стандартно се предлага отопление на седалките, а електрическото им задвижване и вентилация се предлагат срещу допълнително заплащане. На втория ред седалки на Land Rover Discovery Sport мястото за краката е много прилично и седалките се плъзгат назад до 160 мм.

Променя се и ъгълът на наклон на облегалките, като има много място над главите на пътниците. Като опция срещу 2500 лева се предлага и трети ред седалки, но той е предназначен предимно за деца. Обемът на багажника в 7-местната конфигурация е 195 литра. При сгънат трети ред той се увеличава до 690 литра, а ако сгънете и втория ред, получавате 1700 литра.

Базовото ниво на оборудване Standard е много богато и включва система за безключов достъп, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема с 10 високоговорителя, Bluetooth връзка, сензори за паркиране, сензори за светлина и дъжд и адаптивен круиз контрол с автоматично спиране. В салона има 7 въздушни възглавници, асистиращи системи за наблюдение на слепите зони и стабилизация.

Най-високата версия R-Dynamic HSE добавя кожена тапицерия, камера за заден ход, асистент за автономно паркиране, автоматично спиране и поддържане на лентата. Опциите включват безжично зареждане за смартфони, Wi-Fi, панорамен покрив, монитори за пътниците отзад, система за разпознаване на пътните знаци, както и уникална камера, която показва на централния сензорен екран виртуален 180-градусов изглед на терена под предния капак на автомобила.

Справя се със снежни преспи, кални коловози и пясъчни дюни по всяко време

Новият Land Rover Discovery Sport се предлага с още по-богата гама от двигатели. За модела вече е наличен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, комбиниран с 48-волтова хибридна система MHEV. Системата използва монтиран на двигателя стартер-генератор, който събира енергия, която обикновено се губи по време на ускорение, като я съхранява в батерията в пода.

При скорости под 20 км/ч, когато водачът задейства спирачките, моторът се изключва и разпределя запазената енергия, за да подпомогне двигателя при ускоряване, намалявайки разхода на гориво. Новият двигател е съчетан с 9-степенна автоматична трансмисия на ZF, която работи плавно и рафинирано, независимо дали сте в градския трафик или шофирате по магистрала.

Тестваният Land Rover Discovery Sport P200 е с мощност 200 к.с., а максималният въртящ момент от 320 Нм е наличен в интервала от 1250 до 4500 об/мин. Моторът е доста тих в ниските обороти, но след 5000 оборота в минута реагира с приятен звук. Всъдеходът демонстрира добра динамика, като ускорява от място до 100 км/ч за 8,9 секунди. Благодарение на хибридната система, средният разход на гориво е намален до 9,2 л/100 км, а в града се колебае между 10 и 12 л/100 км според сезона и трафика.

На пътя шофирането на Discovery Sport е много приятно. Електрическото сервоуправление е леко, но прецизно и изненадващо информативно. Сцеплението с пътя е на висота. Окачването е много добро и отработва меко повечето неравности по пътя, а адаптивните амортисьори допълнително подобряват комфорта на возене. Шумоизолацията на купето е впечатляващо добра и при 140 км/ч вътре е много тихо.

Като истински всъдеход, новият Land Rover Discovery Sport демонстрира достойни офроуд способности извън пътя. Моделът има отлична геометрична проходимост с пътен просвет от 215 мм, както и големи ъгли на атака от 25 градуса отпред и 31 градуса отзад. Задвижването на всички колела AWD е допълнено от система за помощ при спускане и технология Terrain Response 2 с режими за шофиране по сняг, кал и пясък.

Има и система за помощ при стръмно спускане. Новият круиз контрол за всички терени All-Terrain Progress Control позволява да преминете кратък участък с постоянна ниска скорост. Всъдеходът се представя отлично извън пътя. Той успява да преодолява 45-градусови изкачвания и да преминава през водни препятствия с дълбочина до 60 см, което е непосилно за всички останали модели в този клас.

Новият Land Rover Discovery Sport се предлага в четири основни нива на оборудване – Standard, S, SE и HSE, като всяко от тях е налично и със спортен облик R-Dynamic. Обновеният всъдеход вече се продава у нас и може да се изпробва в шоурумите на „Мото-Пфое”, а цените започват от 81 380 лева.

Технически характеристики

Land Rover Discovery Sport P200 AWD Auto

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

9-степенна автоматична скоростна кутия ZF

200 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

320 Нм максимален въртящ момент при 1250-4500 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

9,2 л/100 км среден разход на бензин

213 г/км емисии на СО2 (WLTP)

86 800 лева базова цена на тествания автомобил

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.