0

П рез 2014 година беше представен Land Rover Discovery Sport, който наследи Freelander. Оттогава всъдеходът стана най-масовият модел в гамата на британската марка. Той беше обновен веднъж, но неотдавна получи по-сериозна модернизация. Новият Land Rover Discovery Sport съчетава в себе си практичността на 7-местен автомобил с универсалната проходимост на всички терени и луксозно оборудване. Моделът е изграден върху платформата, използвана при новия Range Rover Evoque.

През 2014 година беше представен Land Rover Discovery Sport, който наследи Freelander. Оттогава всъдеходът стана най-масовият модел в гамата на британската марка. Той беше обновен веднъж, но неотдавна получи по-сериозна модернизация. Новият Land Rover Discovery Sport съчетава в себе си практичността на 7-местен автомобил с универсалната проходимост на всички терени и луксозно оборудване. Моделът е изграден върху платформата, използвана при новия Range Rover Evoque.

Както и предишния път, обновяването не промени твърде много на външния вид. Новият Land Rover Discovery Sport се отличава с елегантен стил с конусовидна линия на прозорците и силно наклонени С-колони. Предната част е променена в стила на големия брат Land Rover Discovery, като сега има нова радиаторна решетка и продълговати фарове, които могат да бъдат изцяло LED.

В предната броня се забелязва увеличен въздухозаборник. В профилните стени изпъкват щамповани линии. Над капака на багажника е поставен масивен спойлер, а в задната част на каросерията са монтирани големи освежени светлини. Спортната версия R-Dynamic може да бъде разпозната по аеродинамичния пакет и 21-инчовите джанти.

В интериора на Land Rover Discovery Sport се крият много по-големи промени, тъй като всъдеходът е получил редица елементи от шасито и каросерията на новия Range Rover Evoque. Това е направило възможно да се намери място за малката 48-волтова хибридна инсталация. Дължината на Land Rover Discovery Sport все още е 4599 мм, а междуосието е 2741 мм.

Предният капак, покривът и капакът на багажника са изработени от алуминиеви сплави, но теглото все още е доста голямо. Материалите  са значително подобрени, като дори в основната версия вече е използвана кожена тапицерия. Вътрешното осветление е LED. Новият волан с четири спици също е познат от Evoque. Вместо кръгъл селектор на трансмисията, вече е инсталиран по-традиционен лост.

Основната новост безспорно е цифровият панел с инструменти. Централният панел на Land Rover Discovery Sport е леко наклонен, като най-отгоре е поставен модерен 10,25-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система. Бутоните за аудиосистемата и блоковете за контрол на климата са напълно нови, а някои от тях вече са чувствителни на допир. В салона има доста отделения за малки вещи.

Просторната жабка е съчетана с тясна ниша в горната част. Във вратите има и джобове, а кутията в подлакътника е с увеличен обем. Кормилната колона се регулира по наклон и в дълбочина. Предните седалки са широки и удобни, като имат и добра опора на гърба.

Високата позиция на седене и тънките колони на покрива осигуряват добра видимост напред и настрани. Стандартно се предлага отопление на седалките, а електрическото им задвижване и вентилация се предлагат срещу допълнително заплащане. На втория ред седалки на Land Rover Discovery Sport мястото за краката е много прилично и седалките се плъзгат назад до 160 мм.

Променя се и ъгълът на наклон на облегалките, като има много място над главите на пътниците. Като опция срещу 2500 лева се предлага и трети ред седалки, но той е предназначен предимно за деца. Обемът на багажника в 7-местната конфигурация е 195 литра. При сгънат трети ред той се увеличава до 690 литра, а ако сгънете и втория ред, получавате 1700 литра.

Базовото ниво на оборудване Standard е много богато и включва система за безключов достъп, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема с 10 високоговорителя, Bluetooth връзка, сензори за паркиране, сензори за светлина и дъжд и адаптивен круиз контрол с автоматично спиране. В салона има 7 въздушни възглавници, асистиращи системи за наблюдение на слепите зони и стабилизация.

Най-високата версия R-Dynamic HSE добавя кожена тапицерия, камера за заден ход, асистент за автономно паркиране, автоматично спиране и поддържане на лентата. Опциите включват безжично зареждане за смартфони, Wi-Fi, панорамен покрив, монитори за пътниците отзад, система за разпознаване на пътните знаци, както и уникална камера, която показва на централния сензорен екран виртуален 180-градусов изглед на терена под предния капак на автомобила.

Справя се със снежни преспи, кални коловози и пясъчни дюни по всяко време

Новият Land Rover Discovery Sport се предлага с още по-богата гама от двигатели. За модела вече е наличен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, комбиниран с 48-волтова хибридна система MHEV. Системата използва монтиран на двигателя стартер-генератор, който събира енергия, която обикновено се губи по време на ускорение, като я съхранява в батерията в пода.

При скорости под 20 км/ч, когато водачът задейства спирачките, моторът се изключва и разпределя запазената енергия, за да подпомогне двигателя при ускоряване, намалявайки разхода на гориво. Новият двигател е съчетан с 9-степенна автоматична трансмисия на ZF, която работи плавно и рафинирано, независимо дали сте в градския трафик или шофирате по магистрала.

Тестваният Land Rover Discovery Sport P200 е с мощност 200 к.с., а максималният въртящ момент от 320 Нм е наличен в интервала от 1250 до 4500 об/мин. Моторът е доста тих в ниските обороти, но след 5000 оборота в минута реагира с приятен звук. Всъдеходът демонстрира добра динамика, като ускорява от място до 100 км/ч за 8,9 секунди. Благодарение на хибридната система, средният разход на гориво е намален до 9,2 л/100 км, а в града се колебае между 10 и 12 л/100 км според сезона и трафика.

На пътя шофирането на Discovery Sport е много приятно. Електрическото сервоуправление е леко, но прецизно и изненадващо информативно. Сцеплението с пътя е на висота. Окачването е много добро и отработва меко повечето неравности по пътя, а адаптивните амортисьори допълнително подобряват комфорта на возене. Шумоизолацията на купето е впечатляващо добра и при 140 км/ч вътре е много тихо.

Като истински всъдеход, новият Land Rover Discovery Sport демонстрира достойни офроуд способности извън пътя. Моделът има отлична геометрична проходимост с пътен просвет от 215 мм, както и големи ъгли на атака от 25 градуса отпред и 31 градуса отзад. Задвижването на всички колела AWD е допълнено от система за помощ при спускане и технология Terrain Response 2 с режими за шофиране по сняг, кал и пясък.

Има и система за помощ при стръмно спускане. Новият круиз контрол за всички терени All-Terrain Progress Control позволява да преминете кратък участък с постоянна ниска скорост. Всъдеходът се представя отлично извън пътя. Той успява да преодолява 45-градусови изкачвания и да преминава през водни препятствия с дълбочина до 60 см, което е непосилно за всички останали модели в този клас.

Новият Land Rover Discovery Sport се предлага в четири основни нива на оборудване – Standard, S, SE и HSE, като всяко от тях е налично и със спортен облик R-Dynamic. Обновеният всъдеход вече се продава у нас и може да се изпробва в шоурумите на „Мото-Пфое”, а цените започват от 81 380 лева.

Технически характеристики

Land Rover Discovery Sport P200 AWD Auto

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

9-степенна автоматична скоростна кутия ZF

200 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

320 Нм максимален въртящ момент при 1250-4500 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

9,2 л/100 км среден разход на бензин

213 г/км емисии на СО2 (WLTP)

86 800 лева базова цена на тествания автомобил