0

„Три сватби и едно възкресение“ не е това, което навярно си мислите на първо чуване: спектакълът на ДТ „Сава Огнянов“ - Русе, с който талантливият Ивайло Ненов спечели наградата от второто издание на Националния конкурс за най-добър млад режисьор на името на Слави Шкаров, не е театрален римейк на нашумелия филм на Майк Нюъл с лека редакция в заглавието.

„Три сватби и едно възкресение“ не е това, което навярно си мислите на първо чуване: спектакълът на ДТ „Сава Огнянов“ - Русе, с който талантливият Ивайло Ненов спечели наградата от второто издание на Националния конкурс за най-добър млад режисьор на името на Слави Шкаров, не е театрален римейк на нашумелия филм на Майк Нюъл с лека редакция в заглавието.

Постановката, която преди седмица гостува на столичната открита сцена „Сълза и смях“, а малко по-рано – и в театър „Българска армия“, е авторска адаптация на Ненов по пиесата на Карло Голдони „Слуга на двама господари“, създадена през XVIII век в традицията на комедия дел`арте. Режисьорът е запазил сюжетния скелет на историята, но го е „прерисувал“ със свой език и театрални средства, превръщайки го във витален съвременен организъм, за който не се съмняваме, че живее именно тук и сега. Действието, преизпълнено с микс от недоразумения и неловки опити те да бъдат поправени, които пък водят до още по-големи бъркотии, се развива в кипящото от сензации мистериозно градче Rossito. С малко фантазия и познания по диалектология бързо ще се сетим, че става дума за Руситу. Но

не градът е важен, а държавата

С тарикати по анцузи, мераклии за естрадна/фолк кариера, мафиоти...

Местният магнат Бруно Истината иска да омъжи дъщеря си Кармела за световно безизвестния певец Пеперониус. Баща му, дежурният адвокат на престъпния свят Тони Грабински, смята този брак по любов за добра сделка. Но, уви, последната дума ще има един уж ликвидиран гангстер, който за нещастие на младата двойка гълъбчета ще се окаже...възкръснал. Услужлив и вечно гладен, поради което готов на всичко, хитрецът-наивник Марио ще се опита да помогне и на двете страни (слуга на двама господари, все пак), но преди това ще затегне още повече възела на оплетените отношения. Има едни първи десетина минути, по време на които усещането на зрителя се люшка заедно с представлението – дали то няма да поеме към така познатите евтини и лесни смешки?!... И пак, за щастие, излиза не това, което си мислим – неусетно спектакълът започва да звучи като оригинален нов глас в родния театър. В традициите на площадното зрелище, но оплодени с находчиви лични хрумки. Ще има преобличания и (не)разпознавания, буфонада а ла Голдони, но и циркоподобни скечове, гегове, игри на думи (и на цели чужди езици), имена в пародиен италиански стил с авторския подпис на Ивайло Ненов, както и цялостна движенческа партитура като в пантомимно представление, но нелишено от слово (хореограф е Марин Удварев). Ако трябва да определим по-малко известното чрез нещо вече много популярно и любимо, ще дръзнем да отбележим, че в „Три сватби и едно възкресение“ сякаш си имаме работа с един нов и свеж Теди Москов...

В главните роли на Кармела и Марио радват

гост-звездите от столицата София Бобчева и Юлиян Петров

съответно от Народния и Младежкия театър, чиито пътища се пресичат и в сериала „Скъпи наследници“. На ниво са и русенските актьори в спектакъла: Ивайло Спасимиров, Любомир Кънев, Кристиана Ценкова, Дайана Михайлова, Кадри Хабил, Венцислав Петков, Йовко Кънев, Александър Узунов. Концептуалната сценография на Теодор Киряков и Ивайло Николов представлява вестник с огромни страници, пълни със сензационни новини от сюжета на пиесата – истински или фалшиви, през които героите с трудност си пропряват път.

Ивайло Ненов е завършил актьорско майсторство при проф. Атанас Атанасов, има и магистратура по режисура при проф. Красимир Спасов в НАТФИЗ. Изучава театрална режисура и в Националния университет за театрално и филмово изкуство „Й.Л. Караджале“ - UNATC, в Букурещ.