Глоба до 30 000 лв. грози хотелиерите, които обещават стаи с изглед към морето, а дават друго, когато пристигнем на място. Подобно действие е нелоялна търговска практика, а при повторно нарушение хотел може да плаща 50 000 лв. неустойка, обяви по повод оплаквания на граждани председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

От комисията дават препоръки, когато преглеждаме оферти онлайн. Не трябва да се взимат прибързани решения, дори когато сме атакувани с изскачащи прозорци и анонси от рода на „Последна стая”, „Само две стаи”, „Още пет потребители разглеждат тази оферта” и други подобни. Вместо това българите трябва в спокойна среда да разглеждат оферти като ги сравняват, а ако имат притеснения, да търсят пряка връзка. „Най-честото оплакване е свързано с разминаването между това, което е рекламирано в интернет - на сайтове на туристически агенции, на конкретни хотели, комплекси, и това, което потребителите получават в реални условия. Има хубави картинки, доста изкушаващо описание на услугите, които се предоставят, но впоследствие се оказва, че това не съответства на действителността.“, коментира още Маргаритов в ефира на ТВ „Европа“. По негови думи у нас не се правят много резервации онлайн, а ранните записвания също не са особено предпочитани. В други европейски държави тенденцията е обратна, докато у нас освен, ако не става въпрос за лятото, то не правим много предварителни резервации. По отношение на скорошен доклад на Евростат, който сочи, че в България едва 17% от резервациите са онлайн, Маргаритов каза, че в следващите години очаква да наваксаме. „Това проучване също показва, че България е сред водещите държави по темп в проценти на нарастване на потребителите, които използват Интернет за онлайн търговия, в това число и туристическата услуга”, смята шефът на комисията като поясни, че у нас е-търговията е имала по-труден старт заради консервативния подход на българина, който смята, че може да му бъдат откраднати парите.

Освен това, от КЗП дадоха насоки да не се доверяваме на онлайн магазини с непрофесионално изработен дизайн на интерфейса, със съмнително ниски цени или с недостатъчно информация за търговеца, за предлаганите продукти, за правата на потребителите и процедурите за решаване на евентуален спор. „Понякога ни се струва, че там, където има повече информация, ще изгубим време да я прочетем, но това невинаги е така. Трябва да обръщаме внимание на детайлите, защото те ни ориентират кой е надеждният търговец, съответно - при него рисковете са много по-малки”, завърши Маргаритов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

eMAG разкрива 6 продукта, включени в офертите за Black Friday

Тази година Black Friday на eMAG започва сутринта на 22 ноември и ще продължи до 01:59:59 ч. на 23.11.2019 г. За дългоочакваното шопинг събитие от платформата за електронна търговия са осигурили 220 000 продукта на склад.

А1 започва да предлага смартфона Lenovo A6 Note

Новият смартфон Lenovo A6 Note вече е наличен в търговската мрежа на А1. Моделът може да бъде закупен в магазините на телекома или онлайн на a1.bg за 1,99 лева на месец или за 29,99 лева в брой с план A1 One Unlimited 5XL.

Продажбите на нови коли през октомври в ЕС нагоре с 8,6 на сто, у нас - с 9,2%

Продажбите на автомобили в ЕС са се увеличили с 8,6% през октомври - най-високото октомврийско равнище от 2009 г., благодарение на силното търсене в Германия и Франция, съобщава Европейската асоциация на автомобилните производители (ЕААП - ACEA), цитирана от „Ройтерс“.