Разминаване между обявени и прилагани цени най-често се среща при промоции и кампании за намаления. То може да се дължи, както на умишлено поведение, но също и на небрежност от страна на представители на търговеца.

За търговската „практика“ предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. От комисията препоръчват потребителите да следят дали има разминаване на цените на стоките при пазаруването по Великден.

Маргаритов подчертава, че при проблем е важно потребителите да подадат сигнал към контролен орган.

Според председателя на КЗК има два възможни случая за разминаване на цените. Единият е по-скоро небрежност и става дума за административно нарушение, тогава се санкционира търговеца с глоба от 500 до 3000 лв. При другият случай ако пък бъде установено, че това е масова практика, намалени стоки да не са чак толкова намалени, тогава случая се определя като нелоялна търговска практика и глобата може да достигне до 30 000 лв.

Димитър Маргаритов е категоричен, че никой няма право да анонсира фалшиви намаления или да подменя информация, която касае цената на стоката.

"Спазването на правилата при обявяването цените на стоките в търговските обекти е основна характеристика на коректния и лоялен пазар", допълва председателят на КЗП.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

A1 стартира с продажбите на сгъваемия Samsung Galaxy Z Flip

След дълго очакване започнаха и официалните продажби на Samsung Galaxy Z Flip – първият сгъваем смартфон на Samsung с разгъване тип мида (флип). Устройството, което беше представено на бляскава церемония на 11 февруари заедно с новите флагмани от S20 серията на Samsung, вече може да бъде закупено от А1.

БАБХ затвори цех за разфасоване на птиче месо в Луковит

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) прекрати затвори предприятие за разфасоване на птиче месо в Луковит. За унищожаване са насочени 82 тона и 461 кг птичи продукти, които в момента на проверката са били с изтичащ срок на годност. Не е допуснато разпространението на продукция от предприятието за търгуване.