КЗП разкри кой е търговеца, който мами с врати

КЗП разкри кой е търговеца, който мами с врати

Един и същ търговец, опериращи под различни търговски наименования, мами потребителите. От Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщават увеличаване на броя на постъпващите жалби при покупки от магазини за продажба на входни и интериорни врати.

Припомняме, че в края на месеца в телевизионно участие Игнат Арсенов – главен директор на ГД „Контрол на пазара“ към комисията обяви по време на извършените проверки в търговските обекти за продажба на входни и интериорни врати, опериращи под различни търговски наименования, се установява, че потребителите закупуват и заплащат вратите на едно дружество, регистрират рекламация в обекта.

Търговските обекти се стопанисват от различни дружества, като към днешна дата са предимно дружества по Закона за задълженията и договорите (ДЗЗД). Управител на дружествата е едно и също лице, свързано с множество регистрирани фирми, които периодично се сменят в различните търговските обекти. Фирмите са регистрирани на територията на цялата страна, като на адресите не може да се намери управител или упълномощен представител.

Но след подаване на жалба в КЗП инспекторите установяват, че към датата на проверката дейност в магазина извършва друго дружество, а не продавача на стоката. Това затруднява осъществяването на контрола, тъй като не може да бъде осъществен контакт с управителя, дори и чрез съдействието на органите на МВР.

На интернет страницата на институцията е публикувана допълнителна информация по темата. От нея става ясно, че проверките на КЗК са били в търговските обекти за продажба на входни и интериорни врати, опериращи под различни търговски наименования DOORMANN, Рorta Nova, Врати София, Врати Златев и Експерт.

От регулаторът съветват потребителите да бъдат особено внимателни при закупуването на входни и интериорни врати и да се доверяват на доказани търговци. Да не се подвеждат само по луксозния външен вид на търговските обекти. Потребителите да не вземат импулсивно решение за покупка на врати, а да проучат в интернет предварително въпросния търговски обект, търговец и предлаганите стоки, включително и чрез отзиви на други потребители, обясняват още от КЗП.

Също така при плащането на капаро и подписване на клиентска поръчка или договор потребителите да проверяват дали в документа е посочен конкретен търговец и дали съответства с касовия бон. При избор на услуга монтаж от фирмата, продаваща вратите, потребителят да изиска в документа за плащане да фигурира наименованието на услугата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.