„Къртица” копае пробива под Централна гара в Пловдив
2

„Къртица” копае пробива под Централна гара в Пловдив

45 милиона лева ще струва съоръжението, което трябва да бъде направено за 2 години и чак след това ще срутят Бетонния мост, собственици на имоти в страх да не им ги отчуждят

Пробивът под Централна гара в Пловдив ще бъде изпълнен под земята, за да не се пречи на трафика. Това означава, че най-вероятно машина тип „къртица”, по подобие на тази в столичното метро, ще прави тунелите под коловозите на влаковете. Целият проект е на стойност 45 милиона лева и реализацията му ще започне през 2020 година, а финалът на пробива с подходите ще е през 2021г. Чак след това ще се премахне Бетонният мост. Това обявиха на съвместна пресконференция в Пловдив генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски и кметът на града инж. Иван Тотев.

„За 2 години трябва да направим пробива с подходите, изграждане в района на гарата 11 коловоза с контактна мрежа и осигурителна инсталация. Типът на строителството и сроковете, които се определят, не са случайни. Средно дневният напредък при големите съоръжения е между 30 и 50 метра на ден. Така че за едно съоръжение от порядъка на 800 метра под Централна гара, нямаме никакво притеснение, че ще бъде изпълнено за 2 години”, каза инж. Папукчийски. Той уточни, че ще се търси решение съоръжението да бъде изградено подземно. „Концентрираме се върху подземния метод. Не възнамеряваме да създаваме транспортен проблем в града”, каза директорът на НКЖИ. Той обаче уточни, че когато строителите стигнат до пробива при бул. „Васил Априлов”, няма как да се избегне затварянето на булеварда.

„Предвиждаме пробиването на съоръжението и излизането към северната част на града, да стане последно, тъй като тогава няма как да не затворим за движение „Васил Априлов”, каза още той. Преди Бетонния мост да бъде бутнат, което се очаква да стане през 2021-2022 г., първо ще бъдат изградени алтернативни пътни връзки между южната и северната част на града – „Модър-Царевец“, разширението на улица „Кукуш“, изграждане на връзка между „Кукленско шосе“ и булевард „Цар Симеон“.

На пресконференцията присъстваха собственици на имоти около трасето на пробива, които бяха притеснени дали къщите им ще бъдат отчуждени при строителството на тунела под гарата. „По този проект няма да има отчуждаване на имоти. В подземното преминаване имаме две платна с по две ленти. Едното платно отива на ул. „Димитър Талев” и в тази част става еднопосочно, пак с две ленти. От другата страна е „Македония”, която в частта си през гарата ще е с две ленти и ще влезе в съоръжението с две ленти”, гарантира кметът. Той обясни, че по първоначалния проект се е предвиждало пълно отчуждаване на 4 имота и частично на други, но проектът е бил коригиран и на този етап се предвижда изграждането на по две платна по посоките за движение на автомобилите. „Когато почнат дебатите по новия Общ устройствен план (ОУП), би трябвало да се включите и вие. Ако там това отчуждаване отпадне, значи няма да се случи”, се обърна Тотев към присъстващите собственици.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.