Куриерите кът, бавят пратките от Черния петък

Две седмици след намаленията

Куриерите кът, бавят пратките от Черния петък

Потребителите са в правото си да подадат жалба и обезщетение

Забавени пратки и объркани товарителници или изобщо неполучени стоки са сред най-честите оплаквания от куриерите през последните дни.

Рекордният Черен петък, на който българите похарчиха милиони за подаръци и услуги, доведе до масова забава на пратките у нас.

Средно между 5 и 7 дни по-късно пристигат поръчаните онлайн стоки, научи „Монитор“.

Най-често куриерите бавят пратките въпреки приготвената за изпращане от търговеца пратка. За поръчани детски стоки на 15 ноември още в началото на тазгодишната кампания, но неполучени, разказа читател на изданието. Най-често търговците съветват клиентите си да следят профилите си в платформите за пазаруване. „В момента всички куриери са претоварени и

обслужват адресите и офисите за доставка със закъснение“, пише на сайта си голям онлайн магазин.

Черният петък наистина е черен за куриерските фирми, чиито мрежи се претоварват, а обемите на стоки, които трябва да бъдат доставени, надхвърлят няколко пъти тези на обичайната дневна база. А справките показват, че електрониката, козметиката и дрехите са най-купувани в този период от годината.

Планирането на организацията на работа по време на търговските кампании от Черния петък до Коледа в куриерските фирми започва още след летните отпуски.

В много малък процент от случаите се стига до забавяне на куриерски пратки, но тогава потребителите са в правото си да подадат жалба и да получат обезщетение. От Комисията за защита на потребителите съветват потребителите да пазаруват от надеждни електронни магазини. Но това невинаги е пълна гаранция, че ще получат стоката навреме. Обикновено тези, които предлагат услугите си трайно на пазара, намират начини за дублиране на доставчици и т.н., които да се опитат в максимално кратки срокове да решат проблема, дори и такъв да възникне, обясняват от комисията. Полезно за потребителите би било предварително да проверят и с кой куриер работи електронният магазин. Обезщетение за забавяне на доставката е допустимо при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.