Кризата удари и френското божоле

Кризата удари и френското божоле

Винари се спасяват с доставки по домовете

Всеки сезон отварянето на бутилка Божоле Ново бележи пристигането на новия сезон във Франция.

Обикновено това е повод за празнуване. Тази година, със затварянето на ресторантите, експортът но новото божоле потънаха, а продажбите зациклиха, съобщава Евронюз.

Надежди


Но опирайки се на своя вековен опит, някои френски винопроизводители имат причина да са обнадеждени.

Пандемиите и конфликтите не са непознати за Мезон Лорон. Историята на тази династия е започнала преди повече от 300 години. Тяхното познание се простира върху много хектари лозя, изби и шато. Около половината от техните вина се изнасят в чужбина.


Смут


Филип Барде поема компанията преди четири години. Някои пазари вече са имали своите предизвикателства още преди настоящата криза. Но с пандемията, на пазара настъпва смут.

„Тази година положението е сложно. Направихме хубаво вино, но не е лесно да го продадем. Японският пазар е голям за нас. Той така или иначе се свиваше, но тази година нещата са още по-зле. Така че в Япония, както и в САЩ и Англия, липсата на празненства за пристигането на Божоле Ново ще ни накаже“, обяснява той.

Тази година производителите очакват 25% спад в продажбите. Но винарите смятат да ограничат този спад чрез покупки за вкъщи и доставки по домовете от ресторантите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.