В секи сезон отварянето на бутилка Божоле Ново бележи пристигането на новия сезон във Франция.
Обикновено това е повод за празнуване. Тази година, със затварянето на ресторантите, експортът но новото божоле потънаха, а продажбите зациклиха, съобщава Евронюз.
Всеки сезон отварянето на бутилка Божоле Ново бележи пристигането на новия сезон във Франция.
Обикновено това е повод за празнуване. Тази година, със затварянето на ресторантите, експортът но новото божоле потънаха, а продажбите зациклиха, съобщава Евронюз.
Надежди
Но опирайки се на своя вековен опит, някои френски винопроизводители имат причина да са обнадеждени.
Пандемиите и конфликтите не са непознати за Мезон Лорон. Историята на тази династия е започнала преди повече от 300 години. Тяхното познание се простира върху много хектари лозя, изби и шато. Около половината от техните вина се изнасят в чужбина.
Смут
Филип Барде поема компанията преди четири години. Някои пазари вече са имали своите предизвикателства още преди настоящата криза. Но с пандемията, на пазара настъпва смут.
„Тази година положението е сложно. Направихме хубаво вино, но не е лесно да го продадем. Японският пазар е голям за нас. Той така или иначе се свиваше, но тази година нещата са още по-зле. Така че в Япония, както и в САЩ и Англия, липсата на празненства за пристигането на Божоле Ново ще ни накаже“, обяснява той.
Тази година производителите очакват 25% спад в продажбите. Но винарите смятат да ограничат този спад чрез покупки за вкъщи и доставки по домовете от ресторантите.
Монитор