0

В ъв Великобритания експерти направиха анализ на активността на интернет ползвателите, свързани с петербургската „фабрика за тролове“, работеща за интересите на Кремъл. Анализаторите стигнали до извода, че руските „тролове“, използващи акаунти в Twitter, най-често разпалвали религиозна ненавист и фобия срещу исляма, предаде Би Би Си. Английските експерти установили, че интернет провокаторите почти не се интересували от Brexit.

Във Великобритания експерти направиха анализ на активността на интернет ползвателите, свързани с петербургската „фабрика за тролове“, работеща за интересите на Кремъл. Анализаторите стигнали до извода, че руските „тролове“, използващи акаунти в Twitter, най-често разпалвали религиозна ненавист и фобия срещу исляма, предаде Би Би Си. Английските експерти установили, че интернет провокаторите почти не се интересували от Brexit.

Споменатите изводи се съдържат в доклада на аналитическия център Demos, публикуван в четвъртък. експертите на центъра изучили съдържанието на 9 млн. туита, пуснати в акаунти, свързани с петербургската „фабрика за тролове“. Оказало се, че по-голямата част от постовете в социалната мрежа засягат темата за исляма.  В предишното изследване на  Demos се споменаваше, ме публикуваните в Twitter съобщения от канала, свързани с руските интернет провокатори, е имало много гласове с агитация „за“ Brexit. Британските експерти съзряха интересна особеност у „троловете“, които първоначално се маскирали като аполитични ползватели, които първите години писали не за политика, а за фитнес и физкултура. След терористическите атаки в Англия миналата година, те обаче започнали да пишат по-активно в социалните мрежи на по-сериозни теми. Според анализаторите, десетте най-популярни твитове, публикувани в периода март-юни 2017 г., били посветени на исляма.  Едни от постовете гласял: „Напомняне: кметът на Лондон Садик Хан е бил адвокат на осъдения по делото за нападенията на 11 септември Закариас Муссауи и е свързан с глобалното ислямско движение“.

          „Враждебните страни са намерили слабото място на нашата демокрация, а именно – средствата за масова информация“, посочва представителят на центъра Demos Алекс Красодомски-Джонс, цитиран от Би Би Си. Пресата припомня, че в последно време компаниите Twitter и Facebook полагат колосални усилия за изобличаването на фалшиви акаунти в социалните мрежи, които разпространяват лъжлива информация. Неотдавна от Facebook съобщиха, че се изтрили общо 82 страници, свързани с Иран, в които се публикували мемове с политическо съдържание.