Астероидът, изтребил динозаврите преди 65 милиона години, е унищожил почти 75% от всички видове на планетата ни. Сухоземна костенурка обаче е успяла да оцелее, съобщи Фокс нюз.

Фосили на костенурката Laurasichersis relicta бяха открити в Северна Франция. Те са на около 56 милиона години, 10 милиона години след като астероидът пада на п-в Юкатан в Мексико.

Как е оцеляла костенурката, науката още не може да обясни, защото другите й посестрими в Северна Америка, Европа и Азия са изчезнали, каза ръководителят на изследването д-р Адан Перес Гарсия.

Костенурката е живяла в Лавразия - суперконтинент в северното полукълбо. Освен нея са оцелели и рогати костенурки в Гондвана в южното полукълбо. Тя е била особена, защото черупката й е имала повече плочки, а и в зряла възраст не е можела да прибира главата си.

„Тутракан“ служил вярно във флота близо век

Речен шеф проучва историята на кораб ветеран

„Тутракан“ служил вярно във флота близо век

Изпълнителният директор на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав (АППД) инж. Павлин Цонев изследва историята на кораба „Тутракан“, служил вярно във флота почти един век.

В продължение на две-три години, когато има свободно време, речният шеф проучва архиви и вече е подредил пъзела на дългия живот на плавателния съд. Малко кораби като „Тутракан“ са претърпели толкова превъплъщения през вековното си съществуване.

Google отваря данните си за това как се движим

Google ще публикува данни за местонахождението на своите потребители по целия свят от днес, за да позволи на правителствата да преценят ефективността на мерките за социално дистанциране, въведени за борба с пандемията COVID-19, заяви техническият гигант.

САЙТЪТ, ОТКЪДЕТО МОЖЕ ДА СЕ ВИДЯТ ДАННИТЕ