Най-новият модел в гамата на BMW е първото X7. Той е най-големият модел на баварската марка в цялата история. Новото X7 е наистина гигант с дължина 5,15 метра, широчина 2 метра, височина 1,80 метра и междуосие 3,10 метра. Новият всъдеход е построен върху модулната платформа CLAR, която е използвана при изграждането на най-големия седан BMW Серия 7 и при високопроходимия Х5. Това превръща BMW X7 в перфектно съчетание между луксозна лимузина за пътя и функционален автомобил за всички терени, който освен това разполага с 6 или 7 места.

Въпреки великанските размери, дизайнът е по-скоро традиционен за BMW и новият външен стил на фейслифта на Серия 7. Автомобилът има дълъг преден капак, къси надвеси на каросерията и релефни странични стени. Линията на прозорците е доста ниска, в сравнение с Х5 например, а колоните на покрива са доста по-изправени спрямо другите кросоувъри на BMW. Характерната радиаторна решетка на BMW е много голяма, а фаровете са изненадващо тесни. Стандартно те са светодиодни, а като опция се предлагат и лазерни светлини. Зад арките на предните колела се забелязват малки вентилационни отвори, а праговете са украсени с хромирани лайстни. Продълговатите задни светлини са свързани с хромирана лента. Пакетът M Sport предлага увеличени въздушни отвори, както и 21-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 20-инчови колела. Като опция се предлагат и 22-инчови джанти.

В интериора на новото BMW X7 хармонично са съчетани кожа, дърво и алуминий. Вътрешното осветление е светодиодно, а цветът му може да се променя. Кокпитът е познато от новите модели Х5 и Серия 8, като в оформлението преобладават стилни хоризонтални линии. Воланът с три лъча не е особено голям и е много удобен за управление. Пред водача се намира 12,3-инчов дисплей, на който се изобразяват данните от инструментите с възможност за промяна на конфигурацията според предпочитанията на водача. Най-важните данни за движението на автомобила се прожектират върху предното стъкло.

Централният панел на BMW X7 традиционно е насочен към водача. Най-отгоре е поставен 12,3-инчовият мултимедиен дисплей на системата iDrive, който е чувствителен на допир, но системата може да се управлява както от въртящия се контролер на централния тунел с кръгъл джойстик. Системата разпознава жестове и гласови команди на английски език. Също на централния тунел удобно са разположени селекторът на автоматичната скоростна кутия и бутонът за стартиране на двигателя, изработени от кристал. Има отделни бутони за управление на аудиосистемата и климатичната инсталация, но повечето функции могат да се управляват и чрез iDrive.

Качването зад волана в новото BMW X7 изисква леко набиране, ако не сне човек с висок ръст, а позицията е доста висока. Още в базовата версия предните седалки са оборудвани с електрически регулировки и отопление. Полезна опция през лятото е вентилацията на предните седалки. Седалките държат добре тялото на водача и пътника до него и са невероятно меки и удобни. Шофьорът и пътникът отпред имат подлакътник, в който има безжично зареждане за смартфони, а кръглите гнезда за бутилки или чаши са оборудвани с функции за затопляне и охлаждане на напитки.

Клиентите на BMW X7 могат да изберат формата на втория ред – диван с три места или две отделни кресла с електрическо регулиране и отопление. Седалките се движат напред-назад в рамките на 145 мм, а пространството за коленете на задните пасажери може да бъде огромно. За разлика от повечето автомобили, X7 предлага пълноценни две места на третия ред седалки, където могат да седнат удобно дори и високи хора. Облегалките на седалките на втория и третия ред се регулират и сгъват с помощта на електрическо задвижване. При използване на всичките шест или седем места, обемът на багажника е 326 литра. При сгъване на третия ред седалки товарният капацитет е 750 литра, а при използване само на двете предни седалки се отваря пространство от 2120 литра. Капакът на багажника се състои от две части, оборудвани с електрозадвижване.

Серийното оборудване на новото BMW X7 е много богато и включва безконтактен достъп, пълен електрически пакет, четиризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема с 10 високоговорителя, панорамен покрив с диодно осветление, сателитна навигация, автопилот за паркиране, камера за обратно виждане, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол с функция за автоматично спиране. На борда има 7 въздушни възглавници и завеси, системи за стабилизация и следене на налягането в гумите, технология за наблюдение на лентата и наблюдение на слепите зони. Опциите включват вентилация и масаж на първия и втория ред седалки, първия в света автоматичен климатик с пет зони, отопление на волана и подлакътниците, камери за пълен обзор около и над колата, 1500-ватова аудиосистема, полуавтономна система за движение, както и два 10,2-инчови монитора за задните пътници.

BMW X7 M50d за спортна динамика и нисък разход на гориво

Първоначално новото BMW X7 предлага избор от четири варианта за задвижване с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Бензиновите версии на X7 са две - xDrive40i се задвижва от 3,0-литров бензинов битурбо двигател, който развива мощност 340 к.с., а модификацията M50i е заредена с 4,4-литров битурбо V8 мотор с мощност 530 к.с. Най-достъпната версия X7 xDrive30d се задвижва от 3,0-литров битурбо дизелов двигател с мощност 265 к.с. Под капака на новото BMW X7 M50d има 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с четири турбокомпресора и максимална мощност 400 к.с. Този мотор е страхотен, тъй като осигурява оптимален баланс между спортна динамика и нисък разход на гориво. Максималният му въртящ момент от 760 Нм е наличен още при 2000 об/мин и остава на разположение до 3000 об/мин, така че тягата в средния диапазон е фантастична.

За да се избегне турбо пауза и за да бъде моторът гъвкав в широк работен диапазон, трите турбини се включват веднага, а четвъртата след 2500 об/мин. Двигателят е много отзивчив и се развърта прекрасно, като издава приятен звук. В съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия, новото BMW X7 M50d осигурява много бързи реакции. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 5,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е 7,4 л/100 км, на извънградско пада до 6,3 л/100 км, а в града при натоварен трафик достига 8,5 литра.

Постоянното задвижване на четирите колела е допълнено от режимите за пясък, сняг, камъни и чакъл, а офроуд пакетът включва електронно управляван блокаж на задния диференциал. Стандартното адаптивно въздушно окачване ви позволява да променяте пътния просвет, който в нормално положение е 221 мм, а в зависимост от ситуацията височината на автомобила може да бъде променяна с до 80 мм с натискане на бутон. При офроуд колата се повдига с 40 мм за по-лесно преодоляване на коловози и неравности, а при товарене се спуска с 40 мм.

На пътя адаптивното въздушно окачване осигурява изключително гладко пътуване и X7 може да се нарече най-меко возещото BMW. В режим Sport окачването се втвърдява, но страничните наклонявания на каросерията са доста по-малки. Огромните размери не позволяват лесното маневриране особено в града, но завиващите задни колела помагат за намаляване на радиуса на завой. Кормилното управление е точно и приятно, като в градски условия с ниска скорост воланът се върти с един пръст, а при висока скорост на магистралата е тежък и стабилен. Благодарение на висококачествената шумоизолация и двойно ламинираното стъкло, дори и при високи скорости в салона е тихо и приятно.

Новото BMW X7 вече се продава в САЩ и Европа, а у нас цените започват от 158 550 лева за версията xDrive30d и 213 000 лева за M50i. С опционалното оборудване обаче цената лесно може да достигне до четвърт милион лева.

Технически характеристики

BMW X7 M50d

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

400 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

760 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

5,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,4 л/100 км среден разход на гориво

193 г/км емисии на СО2

209 050 лева цена на модела

По темата: BMW BMW X7 всъдеход SUV
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Коравият корейски пикап

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.