0

Н ай-новият модел в гамата на BMW е първото X7. Той е най-големият модел на баварската марка в цялата история. Новото X7 е наистина гигант с дължина 5,15 метра, широчина 2 метра, височина 1,80 метра и междуосие 3,10 метра. Новият всъдеход е построен върху модулната платформа CLAR, която е използвана при изграждането на най-големия седан BMW Серия 7 и при високопроходимия Х5. Това превръща BMW X7 в перфектно съчетание между луксозна лимузина за пътя и функционален автомобил за всички терени, който освен това разполага с 6 или 7 места.

Най-новият модел в гамата на BMW е първото X7. Той е най-големият модел на баварската марка в цялата история. Новото X7 е наистина гигант с дължина 5,15 метра, широчина 2 метра, височина 1,80 метра и междуосие 3,10 метра. Новият всъдеход е построен върху модулната платформа CLAR, която е използвана при изграждането на най-големия седан BMW Серия 7 и при високопроходимия Х5. Това превръща BMW X7 в перфектно съчетание между луксозна лимузина за пътя и функционален автомобил за всички терени, който освен това разполага с 6 или 7 места.

Въпреки великанските размери, дизайнът е по-скоро традиционен за BMW и новият външен стил на фейслифта на Серия 7. Автомобилът има дълъг преден капак, къси надвеси на каросерията и релефни странични стени. Линията на прозорците е доста ниска, в сравнение с Х5 например, а колоните на покрива са доста по-изправени спрямо другите кросоувъри на BMW. Характерната радиаторна решетка на BMW е много голяма, а фаровете са изненадващо тесни. Стандартно те са светодиодни, а като опция се предлагат и лазерни светлини. Зад арките на предните колела се забелязват малки вентилационни отвори, а праговете са украсени с хромирани лайстни. Продълговатите задни светлини са свързани с хромирана лента. Пакетът M Sport предлага увеличени въздушни отвори, както и 21-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 20-инчови колела. Като опция се предлагат и 22-инчови джанти.

В интериора на новото BMW X7 хармонично са съчетани кожа, дърво и алуминий. Вътрешното осветление е светодиодно, а цветът му може да се променя. Кокпитът е познато от новите модели Х5 и Серия 8, като в оформлението преобладават стилни хоризонтални линии. Воланът с три лъча не е особено голям и е много удобен за управление. Пред водача се намира 12,3-инчов дисплей, на който се изобразяват данните от инструментите с възможност за промяна на конфигурацията според предпочитанията на водача. Най-важните данни за движението на автомобила се прожектират върху предното стъкло.

Централният панел на BMW X7 традиционно е насочен към водача. Най-отгоре е поставен 12,3-инчовият мултимедиен дисплей на системата iDrive, който е чувствителен на допир, но системата може да се управлява както от въртящия се контролер на централния тунел с кръгъл джойстик. Системата разпознава жестове и гласови команди на английски език. Също на централния тунел удобно са разположени селекторът на автоматичната скоростна кутия и бутонът за стартиране на двигателя, изработени от кристал. Има отделни бутони за управление на аудиосистемата и климатичната инсталация, но повечето функции могат да се управляват и чрез iDrive.

Качването зад волана в новото BMW X7 изисква леко набиране, ако не сне човек с висок ръст, а позицията е доста висока. Още в базовата версия предните седалки са оборудвани с електрически регулировки и отопление. Полезна опция през лятото е вентилацията на предните седалки. Седалките държат добре тялото на водача и пътника до него и са невероятно меки и удобни. Шофьорът и пътникът отпред имат подлакътник, в който има безжично зареждане за смартфони, а кръглите гнезда за бутилки или чаши са оборудвани с функции за затопляне и охлаждане на напитки.

Клиентите на BMW X7 могат да изберат формата на втория ред – диван с три места или две отделни кресла с електрическо регулиране и отопление. Седалките се движат напред-назад в рамките на 145 мм, а пространството за коленете на задните пасажери може да бъде огромно. За разлика от повечето автомобили, X7 предлага пълноценни две места на третия ред седалки, където могат да седнат удобно дори и високи хора. Облегалките на седалките на втория и третия ред се регулират и сгъват с помощта на електрическо задвижване. При използване на всичките шест или седем места, обемът на багажника е 326 литра. При сгъване на третия ред седалки товарният капацитет е 750 литра, а при използване само на двете предни седалки се отваря пространство от 2120 литра. Капакът на багажника се състои от две части, оборудвани с електрозадвижване.

Серийното оборудване на новото BMW X7 е много богато и включва безконтактен достъп, пълен електрически пакет, четиризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема с 10 високоговорителя, панорамен покрив с диодно осветление, сателитна навигация, автопилот за паркиране, камера за обратно виждане, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол с функция за автоматично спиране. На борда има 7 въздушни възглавници и завеси, системи за стабилизация и следене на налягането в гумите, технология за наблюдение на лентата и наблюдение на слепите зони. Опциите включват вентилация и масаж на първия и втория ред седалки, първия в света автоматичен климатик с пет зони, отопление на волана и подлакътниците, камери за пълен обзор около и над колата, 1500-ватова аудиосистема, полуавтономна система за движение, както и два 10,2-инчови монитора за задните пътници.

BMW X7 M50d за спортна динамика и нисък разход на гориво

Първоначално новото BMW X7 предлага избор от четири варианта за задвижване с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Бензиновите версии на X7 са две - xDrive40i се задвижва от 3,0-литров бензинов битурбо двигател, който развива мощност 340 к.с., а модификацията M50i е заредена с 4,4-литров битурбо V8 мотор с мощност 530 к.с. Най-достъпната версия X7 xDrive30d се задвижва от 3,0-литров битурбо дизелов двигател с мощност 265 к.с. Под капака на новото BMW X7 M50d има 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с четири турбокомпресора и максимална мощност 400 к.с. Този мотор е страхотен, тъй като осигурява оптимален баланс между спортна динамика и нисък разход на гориво. Максималният му въртящ момент от 760 Нм е наличен още при 2000 об/мин и остава на разположение до 3000 об/мин, така че тягата в средния диапазон е фантастична.

За да се избегне турбо пауза и за да бъде моторът гъвкав в широк работен диапазон, трите турбини се включват веднага, а четвъртата след 2500 об/мин. Двигателят е много отзивчив и се развърта прекрасно, като издава приятен звук. В съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия, новото BMW X7 M50d осигурява много бързи реакции. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 5,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е 7,4 л/100 км, на извънградско пада до 6,3 л/100 км, а в града при натоварен трафик достига 8,5 литра.

Постоянното задвижване на четирите колела е допълнено от режимите за пясък, сняг, камъни и чакъл, а офроуд пакетът включва електронно управляван блокаж на задния диференциал. Стандартното адаптивно въздушно окачване ви позволява да променяте пътния просвет, който в нормално положение е 221 мм, а в зависимост от ситуацията височината на автомобила може да бъде променяна с до 80 мм с натискане на бутон. При офроуд колата се повдига с 40 мм за по-лесно преодоляване на коловози и неравности, а при товарене се спуска с 40 мм.

На пътя адаптивното въздушно окачване осигурява изключително гладко пътуване и X7 може да се нарече най-меко возещото BMW. В режим Sport окачването се втвърдява, но страничните наклонявания на каросерията са доста по-малки. Огромните размери не позволяват лесното маневриране особено в града, но завиващите задни колела помагат за намаляване на радиуса на завой. Кормилното управление е точно и приятно, като в градски условия с ниска скорост воланът се върти с един пръст, а при висока скорост на магистралата е тежък и стабилен. Благодарение на висококачествената шумоизолация и двойно ламинираното стъкло, дори и при високи скорости в салона е тихо и приятно.

Новото BMW X7 вече се продава в САЩ и Европа, а у нас цените започват от 158 550 лева за версията xDrive30d и 213 000 лева за M50i. С опционалното оборудване обаче цената лесно може да достигне до четвърт милион лева.

Технически характеристики

BMW X7 M50d

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

400 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

760 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

5,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,4 л/100 км среден разход на гориво

193 г/км емисии на СО2

209 050 лева цена на модела