0

Ю жнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

В комбинация с подобренията и функциите, пикапът Musso се превръща в уникално превозно средство, еднакво подходящо за работа и свободно време, дори и в труден терен. Новият пикап SsangYong е автомобил, предназначен за любителите на офроуда и хората, които се нуждаят от мощна кола за безопасното теглене на яхти и ремаркета. Той съчетава в себе си атлетичен външен вид и комфортен салон с характерните за марката мощен и надежден дизелов двигател, и истински офроуд възможности.

Новият пикап SsangYong Musso е здрав, масивен и мощен автомобил. Изграден е на платформата на флагманския всъдеход Rexton G4, но има собствен уникален дизайн със здрава рамка от неръждаема стомана. До В-колоната и двата модела са почти напълно идентични, но зад втория ред седалки се разкрива товарен отсек с дължина 1,30 м и обем от 1011 литра. В него можете да натоварите ATV, планински велосипед, голям електроуред, мебели, строителни материали или каквото си пожелаете.

Големият корав пикап е с дължина 5095 мм, широчина 1950 мм и височина 1870 мм с релси на покрива. Междуосието е 3100 мм, предната и задната следа са 1640 мм, предният надвес е 890 мм, задният е 1105 мм. Теглото на празния пикап е 1980 кг, а върху стабилния товарен отсек с пластмасова облицовка могат да бъдат поставени до 1 тон в зависимост от модификацията. На SsangYong Musso може да бъде поставен опционално теглич и тогава пикапът с 4х4 и носеща рама ще може да тегли ремарке, тежащо 3,5 тона с прикачения товар.

В интериора приятна изненада поднася премиум усещането от щедрото вътрешно пространство и висококачествените материали. Във високата версия са включени кожени седалки с отопление и вентилация, отопляем волан и 19-цолови джанти, модерна информационно-развлекателна система с 9,2-инчов сензорен екран, 360-градусова навигационна система, връзка с приложенията на Apple CarPlay и Android Auto, Wi-Fi и много други.

Салонът на новото Musso прави много добро първо впечатление. Пикапът е атрактивен, а интериорът му е наистина привлекателно място за пътуване. Има достатъчно място отпред и отзад в купето, удобни кожени седалки с леки опори и богато стандартно оборудване. Електронните системи се грижат за комфорта и уюта на водача, а безопасността на пътниците е осигурена допълнително от подсилена структура на каросерията и 6 въздушни възглавници.

Под предния капак на новия SsangYong Musso е поставен 2,2-литров турбодизелов двигател e-XDi с директно впръскване и турбина с променлива геометрия. Неговата максимална мощност е 181 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент от 400 Нм се предлага в диапазона от 1400-2800 об/мин. Стандартно се задвижват задните колела с помощта на 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия. Окачването отпред е с двойни носачи, а отзад със спираловидни пружини.

Всъдеходите не са подходящи за градско шофиране, но Musso с впечатляващо плавния и безшумен турбодизелов двигател е съвсем различно нещо, тъй като не е много шумен при ускорение, а се засилва плавно и мощно. Двигателят работи прекрасно с малко вибрации и е тих до средните обороти. В тандем с 6-степенната ръчна скоростна кутия, Musso ускорява от място до 100 км/ч за 12,2 секунди и достига максимална скорост 195 км/ч. С двама човека на борда, средният разход е 7,9 литра на 100 км.

Страшилището гази смело в кални коловози, през бурни реки и дълбок сняг

Новият пикап SsangYong Musso е истински всъдеход и не подбира пътищата. Благодарение на задвижването 4х4, с него можете да стигнете на трудно достъпни места и да закарате оборудването си за работа или спорт. Конструкцията с рама, пътният просвет от минимум 215 мм и усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела превръщат пикапа в страшилище извън пътя. Чрез въртящия се селектор можете да изберете един от трите режима на раздатъчната кутия - 2H, 4H или 4L. Превключването от режим на задно предаване 2H към режим за шофиране със задвижване на четирите колела 4H, може да се извърши в движение. Режимът 4H е полезен за кал или сняг, както и за прекосяване на водни препятствия. Тягата се преразпределя автоматично в зависимост от сцеплението на колелата с настилката.

За сериозен офроуд, кални коловози и катерене по скалиста местност, централният диференциал може да бъде заключен, избирайки режим 4L с ниски предавателни числа за по-голяма тяга при пресечен терен с ниска скорост. Новият SsangYong Musso може да се движи по наклонен път под страничен ъгъл 45 градуса. Окачването също не скрива, че пикапът е истински офроудър с носеща рама и предна ос с двойни носачи. Задното окачване е многораменно и предлага добра комбинация от комфорт, динамика, пригодност извън пътя и отлична товароносимост. При липса на товар в легена, окачването не филтрира добре неравностите и каросерията на пикапа подскача, така че на водача се налага да прави корекции с волана. Минималният радиус на завиване от 5,91 метра е изненадващо малък за автомобил с този огромен размер, което улеснява паркирането и маневрите в града.

Новият SsangYong Musso има най-добрия в класа си дизелов двигател, има кормилна система, която значително превъзхожда всички конкуренти, изглежда добре отвътре и отвън, и може да тежи до 3,5 тона. Новият пикап вече се предлага от вносителите на марката у нас - „Ратола Корпорация”, а цената е доста атрактивна – от 68 000 лева с ДДС. Моделът ползва данъчен кредит и може да бъде още по-изгоден за фирми.

Технически характеристики

SsangYong Musso 2.2 e-XDi 4WD

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

181 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1400-2800 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км смесен разход на дизел

211 г/км емисии на СО2

68 000 лева с ДДС базова цена на модела