Коравият корейски пикап
10

Коравият корейски пикап

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

В комбинация с подобренията и функциите, пикапът Musso се превръща в уникално превозно средство, еднакво подходящо за работа и свободно време, дори и в труден терен. Новият пикап SsangYong е автомобил, предназначен за любителите на офроуда и хората, които се нуждаят от мощна кола за безопасното теглене на яхти и ремаркета. Той съчетава в себе си атлетичен външен вид и комфортен салон с характерните за марката мощен и надежден дизелов двигател, и истински офроуд възможности.

Новият пикап SsangYong Musso е здрав, масивен и мощен автомобил. Изграден е на платформата на флагманския всъдеход Rexton G4, но има собствен уникален дизайн със здрава рамка от неръждаема стомана. До В-колоната и двата модела са почти напълно идентични, но зад втория ред седалки се разкрива товарен отсек с дължина 1,30 м и обем от 1011 литра. В него можете да натоварите ATV, планински велосипед, голям електроуред, мебели, строителни материали или каквото си пожелаете.

Големият корав пикап е с дължина 5095 мм, широчина 1950 мм и височина 1870 мм с релси на покрива. Междуосието е 3100 мм, предната и задната следа са 1640 мм, предният надвес е 890 мм, задният е 1105 мм. Теглото на празния пикап е 1980 кг, а върху стабилния товарен отсек с пластмасова облицовка могат да бъдат поставени до 1 тон в зависимост от модификацията. На SsangYong Musso може да бъде поставен опционално теглич и тогава пикапът с 4х4 и носеща рама ще може да тегли ремарке, тежащо 3,5 тона с прикачения товар.

В интериора приятна изненада поднася премиум усещането от щедрото вътрешно пространство и висококачествените материали. Във високата версия са включени кожени седалки с отопление и вентилация, отопляем волан и 19-цолови джанти, модерна информационно-развлекателна система с 9,2-инчов сензорен екран, 360-градусова навигационна система, връзка с приложенията на Apple CarPlay и Android Auto, Wi-Fi и много други.

Салонът на новото Musso прави много добро първо впечатление. Пикапът е атрактивен, а интериорът му е наистина привлекателно място за пътуване. Има достатъчно място отпред и отзад в купето, удобни кожени седалки с леки опори и богато стандартно оборудване. Електронните системи се грижат за комфорта и уюта на водача, а безопасността на пътниците е осигурена допълнително от подсилена структура на каросерията и 6 въздушни възглавници.

Под предния капак на новия SsangYong Musso е поставен 2,2-литров турбодизелов двигател e-XDi с директно впръскване и турбина с променлива геометрия. Неговата максимална мощност е 181 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент от 400 Нм се предлага в диапазона от 1400-2800 об/мин. Стандартно се задвижват задните колела с помощта на 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия. Окачването отпред е с двойни носачи, а отзад със спираловидни пружини.

Всъдеходите не са подходящи за градско шофиране, но Musso с впечатляващо плавния и безшумен турбодизелов двигател е съвсем различно нещо, тъй като не е много шумен при ускорение, а се засилва плавно и мощно. Двигателят работи прекрасно с малко вибрации и е тих до средните обороти. В тандем с 6-степенната ръчна скоростна кутия, Musso ускорява от място до 100 км/ч за 12,2 секунди и достига максимална скорост 195 км/ч. С двама човека на борда, средният разход е 7,9 литра на 100 км.

Страшилището гази смело в кални коловози, през бурни реки и дълбок сняг

Новият пикап SsangYong Musso е истински всъдеход и не подбира пътищата. Благодарение на задвижването 4х4, с него можете да стигнете на трудно достъпни места и да закарате оборудването си за работа или спорт. Конструкцията с рама, пътният просвет от минимум 215 мм и усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела превръщат пикапа в страшилище извън пътя. Чрез въртящия се селектор можете да изберете един от трите режима на раздатъчната кутия - 2H, 4H или 4L. Превключването от режим на задно предаване 2H към режим за шофиране със задвижване на четирите колела 4H, може да се извърши в движение. Режимът 4H е полезен за кал или сняг, както и за прекосяване на водни препятствия. Тягата се преразпределя автоматично в зависимост от сцеплението на колелата с настилката.

За сериозен офроуд, кални коловози и катерене по скалиста местност, централният диференциал може да бъде заключен, избирайки режим 4L с ниски предавателни числа за по-голяма тяга при пресечен терен с ниска скорост. Новият SsangYong Musso може да се движи по наклонен път под страничен ъгъл 45 градуса. Окачването също не скрива, че пикапът е истински офроудър с носеща рама и предна ос с двойни носачи. Задното окачване е многораменно и предлага добра комбинация от комфорт, динамика, пригодност извън пътя и отлична товароносимост. При липса на товар в легена, окачването не филтрира добре неравностите и каросерията на пикапа подскача, така че на водача се налага да прави корекции с волана. Минималният радиус на завиване от 5,91 метра е изненадващо малък за автомобил с този огромен размер, което улеснява паркирането и маневрите в града.

Новият SsangYong Musso има най-добрия в класа си дизелов двигател, има кормилна система, която значително превъзхожда всички конкуренти, изглежда добре отвътре и отвън, и може да тежи до 3,5 тона. Новият пикап вече се предлага от вносителите на марката у нас - „Ратола Корпорация”, а цената е доста атрактивна – от 68 000 лева с ДДС. Моделът ползва данъчен кредит и може да бъде още по-изгоден за фирми.

Технически характеристики

SsangYong Musso 2.2 e-XDi 4WD

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

181 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1400-2800 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км смесен разход на дизел

211 г/км емисии на СО2

68 000 лева с ДДС базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.