Поради фактът, че светът продължава да се затопля, се очаква все повече и повече хора да използват климатици, за да поддържат жизнената си среда хладна и комфортна. Но тази технология с интензивна консумация на енергия, само ще влоши проблема, който трябва да реши.

Global Cooling Prize е конкурс, който ще помогне да се спрат неудържимите промени в климата, предоставяйки награда от $ 3 млн. за разработването на енергийно по-ефективни решения за охлаждане.

Конкурса е подкрепен от индийското правителство и други партньори, като Ричард Брансън е поел задълженията на посланик. Организаторите показват по интересен начин, необходимостта от преосмисляне на начина, по който сега охлаждаме домовете си. Те казват, че днес съществуват около 1.2 милиарда стайни климатици в света и най-ефективните от тях работят на около 14% от максималната теоретична ефективност. За сравнение, инвестициите в научноизследователска и развойна дейност са довели до създаването на продукти, като LED светлини, които работят с ефективност до 89%.

Междувременно, се очаква още 3.3 милиарда климатика да бъдат инсталирани от сега, до 2050 г., които ще бъдат малко по-ефективни. Според организаторите на конкурса това се дължи на факта, че индустрията се фокусира върху намаляването на разходите за единица продукт, като фактор за продажба, а не върху текущите разходи и консумацията на енергия, с течение на времето.


Точно тук виждат възможност нещата да се променят. Подобно на конкурсите XPrize, които се стремят да вдъхновяват технологични решения на свветовни проблеми, Global Cooling Prize предлага сериозни парични награди за изобретателите, които могат да покрият няколко внимателно разработени критерии.

Участниците в конкурса имат задачата да разработят технология за охлаждане на въздуха, която да може да бъде инсталирана в съществуващите домове и да има пет пъти по-малко въздействие върху климата в сравнение с настоящите базови системи, като цената и да не надвишава повече от два пъти, тази на предлаганите в момента. Консумация на енергия, при пълно натоварване не трябва да надвишава 700 W и не трябва да консумира повече от 14 л. вода на ден.

Записването за конкурсът започна по-рано този месец, като срок за кандидатстване, изтича юни следващата година, като през това време участниците ще трябва да представят първоначалните си идеи. До август, трябва да представят подробно техническо приложение, като 10 от финалистите ще получат по $ 200.000, за да създадат работни прототипи, през ноември. Крайният победител ще получи $ 1 млн., през ноември или декември 2020 г.

 

По темата: Global Cooling Prize K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Сигурност на родителите и полезни функции за децата от Novus Core

Детски умен часовник и телефон в едно устройство

Сигурност на родителите и полезни функции за децата от Novus Core

Умните часовници и смартфоните за деца не са новост, като от скоро, дори FitBit предлага детски умен часовник, но китайската компания Abardeen има малко по различен подход. Най-новото предложение на компанията, което от тази седмица набира средства в Kickstarter, използва модулен дизайн, комбинирайки телефон и умен часовник за деца.

Робота плува в човешкото тяло

Миниатюрен самолет за доставка на лекарства

Робота плува в човешкото тяло

С развитието на технологиите, нараства броя на разработваните миниатюрни роботи, способни да извършват целеви доставки на лекарства в човешкото тяло. Едно от най-новите роботизитани устройства използва наподобяваща кит опашка и криле, които се сгъват нагоре или надолу, когато е необходимо.

ProPilot 2.0 на Nissan освобождава ръцете на водачите

Повече автономия за автомобилите

ProPilot 2.0 на Nissan освобождава ръцете на водачите

Nissan съобщи, че въвежда следващата версия на технологията си за автономно управление ProPilot, която ще дебютира в предстоящия модел за японския пазар Skyline. ProPilot 2.0 позволява за първи път на шофьорите да не държат волана с ръце, въпреки че това е ще бъде възможно само на магистрала и само при определени условия.