Комбитата се смятат за много практични семейни коли, тъй като разполагат с голям багажник и често събират всички принадлежности за фамилната почивка. Ако обаче семейството иска да отдъхне в някоя планинска вила например, стандартното комби може да не е толкова добре подготвено да се справи с хълмистия терен. За подобни дестинации инженерите от Opel направиха семейното комби Insignia Country Tourer, което добавя към големия багажник и повишена проходимост, така че с него хората лесно да стигнат високо в планината.

Новият Opel Insignia Country Tourer е просторен семеен автомобил, изглежда добре и има куп нови функции, които го превръщат в най-функционалния модел в гамата на марката. Външният му вид се отличава от стандартното комби Insignia Sports Tourer най-вече по предпазните панели от черна пластмаса по долната периферия на каросерията, както и разширените арки на колелата. Панелите пазят боята от издраскване и се сменят лесно при деформация. Пътният просвет е увеличен и така Insignia Country Tourer изглежда по-висока. Около масивната хромирана решетка отпред изпъкват ефектните светодиодни светлини. В задната броня са интегрирани два ромбоидни ауспуха, а извивката на покрива е подчертана с хромирана лайстна.

Комбито Insignia Country Tourer може категорично да бъде определено като новия флагман на Opel, тъй като салонът му е оборудван богато и с качествени материали. Водачът има на разположение нови технологии и функции, типични за луксозните автомобили, като проекционен дисплей точно пред погледа на водача. В горната част на централната конзола е поставен големият сензорен дисплей на мултимедийната система, която може да се свързва и с външни устройства. Дисплеят на арматурното табло дава възможност на водача да регулира големината на скоростомера и да прави числата по-големи или по-малки. Салонът е отлично оборудван, като в предната част има няколко различни по големина ниши за съхранение на дребни предмети, покрити отвътре с меки материи. Жабката е голяма и е климатизирана, което запазва храните и напитките в колата.

Седалките в Opel Insignia Country Tourer са едни от най-удобните в съвременните автомобили. Неслучайно те са одобрени от Асоциацията на германските ортопеди AGR. Предните седалки имат множество настройки, включително възможност за увеличаване на борда за водачи с по-дълги крака. Седалките имат не само отопление в три степени, но и вентилация с три нива на интензивност. Шофьорската седалка се регулира с електрозадвижване и помни настройките на двама различни човека. Големите външни размери на Opel Insignia Country Tourer са осигурили достатъчно пространство за пътниците и на задните седалки. В салона един зад друг могат да седнат хора с ръст до 1,90 метра, като отзад има достатъчно място пред коленете и над главите на пътници с подобна височина. На задните седалки могат да седнат до трима пътници, но истински комфортно ще бъде за двама. За тяхно удобство отзад има отопление на седалките и вентилационни отвори. Като опция има огромен панорамен покрив, който допуска допълнително светлината в разкошния салон.

Новият Opel Insignia Country Tourer разполага с голям багажник, чийто обем в стандартно състояние е 560 литра. Товаренето е лесно заради ниския под, както и наличието на мрежи и приставки за удобно и сигурно позициониране на багажа. Вътрешното пространство е добре организирано, има осветление и контакт за ток. Ако сгънете задните облегалки, обемът на товарното отделение се увеличава до солидните 1530 литра. Това се прави много лесно, тъй като в багажника има специални бутони за спускане на гърбовете, като се образува напълно равен под. Масивният капак на багажника е снабден с електрическо задвижване с дистанционно отваряне. Освен това нивото на повдигане на багажната врата може да се регулира.

Системата 4х4 дава повече сцепление в завои, на черен път и хлъзгави терени

За хората, които пътуват много, удачен избор за задвижване на Opel Insignia Country Tourer е 2,0-литровият битурбо дизелов двигател с мощност 210 к.с. Моторът е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и разгръща чудесната си тяга от 480 Нм още при 1500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 секунди. Моторът реагира отзивчиво при натискането на газта, особено в спортен режим. Двигателят тегли уверено колата, независимо дали се спускате или изкачвате. Също така няма особено значение дали на борда има двама човека или пет с пълен багажник. Разходът на гориво е умерен, като в града се колебае около 9,4-9,8 л/100 км, а при спокойно шофиране с около 100 км/ч консумацията е не повече от 5,7 литра на 100 км. Шумоизолацията е добра, като единствено моторът се чува при ускорение.

Управлението на Opel Insignia Country Tourer е умерено директно, но в същото време дава добра обратна връзка с пътя. На планински път с остри завои комбито е стабилно и не се наклонява осезаемо. При маневриране в града помага системата от четири камери, която осигурява картина от птичи поглед. При наличие на адаптивно шаси FlexRide с настройки Standard, Sport и Tour, водачът може да променя твърдостта на амортисьорите, остротата на кормилното управление, отзивчивостта на газта и реакциите на автоматичната трансмисия. Задвижването на четирите колела и увеличеният просвет са особено полезни на настилки с ниско сцепление като черен път или сняг, при проливен дъжд и на хлъзгави терени. Комбито не е предвидено за сериозен офроуд, но с него ще можете да се придвижвате по-уверено в преспите от непочистен сняг през зимата и с лекота ще стигнете до планинска хижа по черен път.

Технически характеристики

Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

210 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм макс. въртящ момент при 1500 об/мин

8,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

228 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на гориво

186 г/км емисии на СО2

70 755 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.