0

О снователят и собственик на българската автомобилна компания SIN CARS - инж. Росен Даскалов, представи в столицата първият български електрически автомобил SIN S1, както и концепция за мултифункционален и компактен електромобил L CITY. Българската компания планира да произвежда у нас електромобилите и да ги изнася в чужбина.

Основателят и собственик на българската автомобилна компания SIN CARS - инж. Росен Даскалов, представи в столицата първият български електрически автомобил SIN S1, както и концепция за мултифункционален и компактен електромобил L CITY. Българската компания планира да произвежда у нас електромобилите и да ги изнася в чужбина.

SIN S1 е революционен и многофункционален автомобил със състезателна и улична версия, който може да бъде персонално проектиран от бъдещия си собственик. Той е предназначен за млади хора и автомобилни ентусиасти. Първият модел SIN S1 е с отворена платформа и с възможност за надграждане във времето, като първоначално се предлага в електрическа версия. Бъдещият собственик започва с избора на шаси, като може де се избере както като открит модел - кабриолет, така и като напълно оборудвано затворено купе с климатик, електрически прозорци и изискан интериор, който да отговаря и на най-взискателните водачи. Модулният дизайн позволява да се актуализира или променя дизайна на SIN S1 за целия срок на експлоатация на автомобила.

L CITY е платформа за нуждите на всички потребители

Като млада и иновативна фирма, SIN CARS разработва нов модел автомобилна платформа L CITY, която ще отговори на нуждите на всички потребители. L CITY представлява мултифункционална платформа, над която може да се надграждат различни варианти, съобразно нуждите на използване. Конструкцията ще позволява във всеки един момент да бъде надграждана спрямо нуждите на различните клиенти. Използването на стандартно управление с волан, педали и седалка ще бъде предвидено да бъде заменено лесно с електрохидравлична система за управление и спиране. Пълната автоматизация на контролните елементи ще позволява лесното надграждане на самоуправляващо се превозно средство. Първи етап ще бъде произвеждането на автомобилите основно като транспортни с максимум 2 места в категория L6-E и L7-Е, които позволяват лесна хомологация и регистрация за движение в Европа. Скоростите за предвижване ще бъдат, съответно, лесно регулируеми, като не се предвиждат скорости по-високи от 70 км/ч.

Има възможност за модифициране  за 2, 4 или 6 човека

Предимствата на L CITY го превръщат в универсално превозно средство за градско движение и транспорт. Благодарение на мултифункционалната платформа, могат да се използват различни видове двигатели и купета, като има възможност за модифициране според нуждите на клиента - за 2, 4 или 6 човека. Електрическият автомобил се задвижва от стандартни, литиево-йонни или друг вид батерии, разположени в пода, което позволява използването на различни комплекти батерии, които имат автономен пробег до 600 км при необходимост. Електромобилът L CITY ще се произвежда от изцяло подлежащи на рециклиране материали, като тръбна стоманена или алуминиева рама, която на практика няма амортизация, пластмасови външни части на купето, пластмаса, стъкла, електромотор, батерии и контролер. Ако колата се произвежда у нас, тя ще има ниски производствени разходи, високо качество на изработка, което е много по-добро от това, ако се произвежда в Китай. Не на последно място са ниските транспортни разходи и възможността за сглобяване на модулен тип на превозните средства в различни точки на света.

Автономно управление или дистанционно задвижване

Оптимизираният процес на производство позволява бързо и лесно асемблиране на различни варианти с използването на стандартни материали. Автомобилът ще може да се използва с автономно управление или задвижван дистанционно. Технологията замества традиционните системи за механично управление с електронни системи, използващи електромеханични задвижвания и интерфейси между човека и машината, като педали и емулатори на усещане за управление. Това позволява от автомобила да бъдат отстранени компоненти като кормилна колона, междинни валове, помпи, маркучи, колани, охладители, вакуумни сервоусилватели и главни бутилки. Това е подобно на системите използвани широко в авиационната индустрия. Соларните клетки, намиращи се на тавана на автомобила, ще дават възможност за използване на капацитета на батериите, ако автомобила не се използва през деня, към цялостната енергийна система на дома или офиса. Според създателя, L CITY ще бъде неразделна част от така наречените „умни”, енергийно независими къщи на бъдещето.

Редом до най-големите на автосалона в Женева

Компанията SIN CARS е създадена през 2013 г. в Англия от инж. Росен Даскалов с цел разработка и тестване на състезателни и улични автомобили, като през 2015 г. цялата производствена база се мести в България. От 2013 г. досега компанията е разработила три различни типа автомобили с различни модификации, като това са състезателен SIN R1 GT4, хомологиран за състезания в цял свят, SIN R1, който е улична версия на SIN R1 GT4 с различни модификации, достигащи 800 конски сили в хибридна версия с електрическо и конвенционално задвижване. Третият автомобил е SIN S1 и беше представен на автосалона в Женева тази година в електрическа версия. Последният проект L CITY е в работна фаза, като компанията планира да представи прототипа на изложението SEMA в Америка, а след това и в Женева. Базирайки се на опита в производство на суперавтомобили, основателят инж. Росен Даскалов смята, че компанията SIN CARS има пълните знания и възможности да превърне проекта L CITY реалност.

За 5 години компанията стъпи на три континента

За по-малко от 5 години съществуване фирмата SIN CARS е разработила повече от десет модификации на различни автомобили, които са произведени и реализирани като краен продукт. За тези 5 години компанията е успяла да стъпи на три континента - Европа, Австралия и САЩ, като в момента изцяло се издържа от продажби и реализация на готови автомобили и успява да поддържа дори изследователска и развойна дейност. Нефинансовите инвестиции на фирмата се състоят в обучаване на студенти, работници и инженери в несъществуващи в България професии, специфични за изследователската и развойна дейност.