Колебливият прогрес при събиране на глобите

Колебливият прогрес при събиране на глобите

Система се нарича множество от обекти и връзки между тях, които се разглеждат като едно цяло. Кибернетиката изучава отворени, затворени и динамични системи.

Тази, за която ще говорим, е съставена от компонентите пътни полицаи и шофьори. Която определено може да бъде определена като динамична. Тя напоследък се пораздвижи доста, след като стана ясно, че близо 6 млн. са връчените фишове по границите. Защото досега шофьорите бяха затворена система и не плащаха, а катаджиите – отворена, която само налага купища глоби и актове в пространството. Добре е, че врътките на нашите тарикати, с които избягваха връчване на наказателни постановления, започна да отива на кино. Да не говорим, че през годините се нагледахме на куп полицаи, хванати да получават подкуп, за да си затварят очите и да съобщават, че получателят не е намерен на съответния адрес. Забележителен по наглост е случаят, когато през миналата година спипаха районен инспектор, поискал сам рушвет от 850 лв., за да не изпълни задълженията си по предаване на документа. Приключиха и игрите на котка и мишка и превръщането на полицаите в своеобразни пощальони. Вече всеки екип на КАТ може да ти връчи електронния фиш за скорост при редовната проверка на пътя. Сега остава обаче системата да започне да действа правилно и ефективно.

Като всяко начало и това е изпълнено с оптимизъм. С въвеждането на проверките по граничните пунктове в началото на юни всеки, който иска да напусне страната или да влезе в нея, трябва челно да приеме греховното си поведение на пътя под формата на катаджийска „честитка“. Но тази практика, макар вече да дава положителен резултат, бе въведена твърде късно. Докато мислехме и се озъртахме, бяхме изпреварени от Гърция и Румъния, които от години раздават правосъдие по границите си.

Незнайно защо обаче в началото на мнозина български шофьори тази система се стори твърде екзотична и голяма част от тях имаха проблем с приемането на нововъведението във всекидневието. И с истински лъвски ербаплък БГ водачът на автомобил реши, че получаването на електронни фишове няма да го уплаши. Дотук с правилното функциониране на системата. Защото въпреки бодрите резултати от проверките цялостната система по събиране на задължения все още не е перфектна. Мнозина се оплакват от „бъгове“ в електронната администрация на МВР, които възпрепятстват погасяването на задължения и проверките за наложени санкции. Неработещи ПОС терминални устройства в патрулките също създават проблеми и отлагат плащането на току-що връчени глоби на пътя от екипите на Пътна полиция. Така динамичната система започва да скърца и не се знае коя от двете й половини ще вземе превес. А тогава тя излиза от равновесие.

Факт е, че този начин връчване на фишове и пращане на санкции ще ликвидират един от най-големите в МВР - намаляват начините за корупционни практики и довеждат до по-висока събираемост на глобите. Засега обаче го ликвидира повече на теория. Остава с малко повече научни познания и практическо усъвършенстване системата да сработи без излишни спънки и бъгове. Системата работи обаче само когато тя бъде изпълнена по план, без излишни спънки. След това неизменно се появяват вредни шумове, което е лош сигнал.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

НАЙ-ГЛЕДАНИ