Кисело мляко с каймак и биволски пастет – хит сред посетителите на Панаира

Кисело мляко с каймак и биволски пастет – хит сред посетителите на Панаира

25 български продукта и 13 италиански на финал в конкурса „Изборът на потребителите”

Кисело мляко с каймак, биволски пастет или пастет от билки на различни български фирми обраха овациите на посетителите на Панаира в Пловдив. Чрез конкурса „Изборът на потребителя” те доказаха, че предпочитат родни продукти пред чуждестранните. До финала на конкурса достигнаха 25  продукта, презентирани от български изложители и 13 от италиански.

В конкурса се състезаваха храни и напитки,  представени от производители и търговци на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия”. Потребителите имаха възможност да дегустират стотици кулинарни изкушения в Града на виното и деликатесите и по този начин да излъчат своите победители.

В категория „Млечните продукти“ фаворити са кисело мляко с каймак, кашкавал от краве мляко, краве масло и пекорино на различни родни фирми. Любимец на публиката стана и белият шоколад със син чипс на швейцарска марка, който направи своя дебют на българския пазар по време на „Фудтех 2019“.  Сред тахановите изделия най-вкусни се оказаха халва с карамел и лешникова мока. Две необичайни предложения - биволски пастет и билков пастет на различни производители бяха сред победителите в раздела „Консервирани продукти“. Групата се допълва от едросмляна екстра лютеница, айвар, черешово сладко, сладко-кисел сос от годжи бери и дехидратирани плодове. Пекарна бе отличена за безглутеновия си хляб.

Оспорвана бе конкуренцията сред месните продукти. Луканка, натурален вурст, горнооряховски суджук, суджук с праз и поркета спечелиха предпочитанията на взискателното жури. То отличи и три български вина: „Сира резерва“ на „Тракийски вино“, „Енигма Експерианс“ на изба „Малката звезда“ и малиново вино „Кубера“. В италианската група финалисти са песто, твърдо сирене, зехтин, сицилиански сладкиш и халва нуга, зеленчукова смес, бадемово брашно, подправки, пюре от шамфъстък, мариновани маслини, кафе, ликьор, вино. 

Голямото разнообразие и силната конкуренция в конкурса се дължат на факта, че във „Фудтех 2019“ участваха двойно повече фирми, предлагащи храни, в сравнение с миналата година. Близо 50 винарски изби се представиха на „Винария“. Над 30 изложители се включиха във „Вкусове от Италия“. Градът на виното и деликатесите посрещаше дневно над 7500 посетители за четирите дни на изложенията в Пловдив.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.