Срещата ни с актьора Кирил Бояджиев е в Сатиричния театър, ала храмът на смеха в този ден е омърлушен и смълчан: България изпраща своята любима звезда, великата Стоянка Мутафова. Денят е тъжен, но спомените на Кирил от голямата дама на комедията са слънчеви. „Участвахме заедно в спектакъла на Бина Харалампиева „Златният телец“ по Илф и Петров. Тя зареждаше цялото представление с много особена, светла енергия“, припомня си младият ас на Сатирата.

Поради спецификата на драматургията тогава двамата не са имали общи сцени, но пък Бояджиев е успял да се докосне до харизмата на друг от големите пионери на трупата в пълнокръвно и ползотворно партньорство: с Никола Анастасов са били рамо до рамо в унгарската пиеса „Убийство в експреса“. „Беше изключително зареждащо. Видях колко много толерантност, опит и класа има във всичко, което правеше. Ще остане важен етап в моята кариера“, категоричен е той. Иска му се да вярва, че духът на тези забележителни артисти още населява някогашния клуб на Сатирата, където те са се събирали след представление, за да разпуснат и да си спретнат по някой пиперлив майтап. Отскоро мястото на познатия адрес на ул. „Стефан Караджа“ 26 е превърнато в ново пространство за уан мен шоута, стендъп комедии и други атрактивни форми на театрално забавление, а Кирил Бояджиев е първопроходник в него. От октомври насам вече се е разписал с 2 премиери в своеобразния кафе-театър „Happy Сатира“: с моноспектакъла „Помощ, имам две деца!“ и като един от карето влюбени от различни епохи в находчивата творба на американката Киара Атик „Пет пъти за една нощ“.

Бояджиев не може да не се съгласи, че в силната млада група, събрана в Сатирата, днес като че ли не се открояват колоси като Парцалев, Калоянчев, Константин Коцев... Индивидуалност ли не достига на сегашните комици или просто времената са други и артистът е изгубил статута си на единствен и непоклатим авторитет? „Огромният скок в развитието на технологиите няма как да не се отрази на професията. Самата смяна на система налага други ценности, принципи и отношения в обществото. А и е безсмислено да търсим самоцелно нов Калоянчев, нов Парцалев – те са неповторими и прекрасни, защото са онова, което са били в онази ситуация. При нас е доста различно. Аз страшно обичам колегите си от Сатирата и смятам, че именно в това е силата ни – в колективния дух. От десетина години има ядро от млади актьори, които работят активно и изчакват своя момент. Напоследък много от нас получават възможност да се изявят със значими творчески задачи. Трудолюбието и постоянството ни са ключът към успеха“, разсъждава той. Разбира се, и на него се е случвало да го сравняват: дали на шега или наистина, но са му предричали

„Ти ще си следващият Кольо Анастасов!“

За щастие, Кирил гледа със здравословна доза ирония на подобни комплименти. „Предшествениците ни са пример за нас. Ние усещаме техния гръб и се надяваме да успеем да предадем част от тази енергия на идващите поколения. Сатирата съществува и ще съществува без всеки един от нас“, казва актьорът и добавя, че е привърженик на златната среда: човек трябва да има работно самочувствие, но не бива да се самозабравя и да се звездее.

Не отрича обаче, че специално него един телевизионен герой – санитарят Йосиф от сериала „Откраднат живот“, го е извадил от анонимността на „масовката“. „Това е факт и в началото е дори малко плашещо, защото ти дава светкавична популярност. Веднага след излъчването на първите епизоди хората започнаха да ми подвикват „Йосифе, Йосифе“... Виждам усмивки, когато се разминавам с тях по улицата, улавям няколко мига по-дълго задържани погледи – ясно по каква причина. Това е приятно, но...дотам. Аз продължавам да работя по начина, по който съм работил и преди“, уверява Бояджиев. Оказва се, че още в ранния етап от процеса по създаване на филма, в сценария има освободена ниша за санитар, историята на Йосиф се завърта и той остава в болницата. Зрителите харесват добродушния, понякога наивен до глупост асистент на белите престилки, неизменно готов да помогне – на всеки и във всичко. „Йосиф е обичан персонаж и това ме изпълва с приятно усещане. Той е сред отговорните за комедийното разтоварване в сериала. Радва ме, че съм част именно от този слой в сюжета – не от сериозните и драматични перипетии на останалите“, обяснява Кирил и продължава: „Така се е стекъл животът ми, че това е нещо, в което и аз вярвам – че

човек трябва да се отнася с добро

към хората около себе си, към всички хора, и че това ще му се върне по някакъв начин. То се отчита там някъде... Единственото смислено поведение е да гледаме с обич на другите“. Екранният Йосиф определя като феномен факта, че поредицата продължава да приковава вниманието на аудиторията и е доволен, че предстои нов сезон. „Беше ясно, че като санитар ще се занимавам доста с отваряне на линейки, бутане на колички и т.н. Обучаваше ме истински шофьор на линейка, но веднъж, като ми показваше как да сгъна една количка в линейката, стисна някакъв механизъм, а пръстът ми беше на неподходящо място и едва не го счупи“, припомня си медицинските рискове актьорът. В престилката на Йосиф той се е снимал в компанията на куче, котка, кон и какво ли още не. Участвал е и в екшън кадри. В началото на един от сезоните по сценарий става катастрофа, а болницата е запечатана и персоналът, виждайки ранените, трябва да разбие прозорците на сградата, за да влезе в операционните. „Един колега помогна на всички да се качат през прозореца, а той остана сам долу последен. Беше му много трудно да се изкачи и това разсмя всички“, с усмивка връща лентата Бояджиев.

Изглежда, той е дочакал един от звездните си мигове и в театъра. Спектакълът на режисьора Ивайло Ненов по пиесата на Киара Атик „Пет пъти за една нощ“ е същинска златна мина за всеки актьор. В него 5 дуета – съвременни, футуристични със скафандри на астронавти или прародителите на човечеството Адам и Ева, разиграват и коментират любовта и секса в съответната епоха. Но всъщност артикулират универсални, модерно звучащи колебания и комплекси – страха от самота или от обвързване, еротичните предизвикателства в двойката, половата идентичност, двоякия начин, по който се посреща новината за бебе на път... Освен в герои на нашето време Кирил и основната му партньорка Елена Атанасова се превъплъщават в средновековния философ Пиер Абелар и възлюблената му Елоиза, както и в Адам и Ева. „По принцип авторката е задала, че

в последната сцена Адам и Ева са голи

но ние много бързо отметнахме този вариант като невъзможен“, свенливо отбелязва актьорът и хвали находката на костюмографите – халати с принтове, на които се виждат „голите тела“ на предците ни. Апропо Абелар, дал обет за въздържание, но въпреки това познал плътската страст, е бил на мнение, че философията е несъвместима с бащинството. Кирил Бояджиев обаче не смята, че то може да пречи на изявите в една творческа професия. „Родителството обогатява всеки човек. Това е част от моя житейски опит. В „Помощ, имам две деца!“ историите са лично мои и на мои приятели“, доверява той. Пиесата е на Здрава Каменова, с която до неотдавна са били и житейски тандем. Пътищата им са се разделили, но най-успешният им общ проект – 12-годишният Калоян и 7-годишната Ивайла, ще ги свързва завинаги.

Скоро след Нова година Кирил Бояджиев ще се включи в поредното „Сатирично кабаре“ на своя театър – единствения, който може да се похвали с оркестър от актьори, свирещи на живо. Още като тийнейджър той е вземал уроци при един от най-добрите ни музиканти – Веселин Веселинов-Еко. Сега Кирил ще е на баскитарата и групата ще забие с пълна сила...

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Заради авторски права Народният театър не може да пуска онлайн цели спектакли

Откъси от 10 от най-хитовите си, присъстващи в актуалния репертоар, спектакли излъчва онлайн в рамките на повече от месец Народният театър „Иван Вазов”. Представленията ще могат да се гледат до 3 май в YouTube канала на театъра с начален час 19.05 ч., а в сайта му има пълен график на заглавията, датите и времетраенето на откъсите. Онлайн излъчванията обаче ще бъдат в рамките на 15 до 30 минути от началните действия на всеки един от подбраните спектакли.

Звездите на италианската песен събраха 7,6 млн. евро за Гражданска защита

Близо 40 от най-оборотните в момента италиански поп, рок и рап звезди събраха над 7 600 000 евро дарения с големия си съвместен концерт, който бе излъчен миналата седмица по италианската държавна телевизия Rai 1. Средствата са предназначени за подпомагане дейността на Гражданска защита, която е на първа линия в борбата с коронавируса на Апенините. Спектакълът „Музика, която обединява“ бе комплектуван от видеозаписи на живи изпълнения на всеки от артистите, направени в домашна обстановка.

Музата на Мик Джагър от 60-те - в болница с коронавирус в Лондон

Британската певица Мериан Фейтфул – муза от младостта на Мик Джагър и икона на 60-те, е приета в болница, след като пробата й за коронавирус се е оказала положителна. „Нейният мениджър потвърди, че Мериан се лекува от COVID-19 в болница в Лондон“, написаха в Туитър от Republic Media – агенция, специализирана в музикалния сектор. „Тя е в стабилно състояние и реагира добре на терапията“, добавя източникът.