Кинти в небето

Кинти в небето

Старата приказка, но на нов глас - по първите страници на пресата отново е пладнешки обир, чиято жертва е българинът. Този пък обаче парите му не влизат в нечий джоб, а политат в небето на борда на самолет, потеглил към китен европейски град.

В ролята на крадеца този път влизат не добре познатите рецидивисти, а туроператорите в Европейския съюз. „Продавачите“ на ваканции, които бяха сериозно ударени от коронавирусната пандeмия, излязоха с поредна идея, която да бръкне дълбоко в джоба на обикновения турист. Според петиция в мрежата таксата „отменено пътуване“ вече е събрала над 3000 привърженици, които подкрепят идеята потребителите да поемат част от разходите по пътуването си, дори то да бъде отменено поради непредвидени обстоятелства като COVID-19. По-възрастните нашенци биха казали „клин клин избива“ - докато се опитват да излязат от блатото, туроператорите бавно теглят клиентите си към него.

С претенциите на туроператорските компании обаче растат и сигналите на ужилените с хиляди левове потребители. Според данни на Европейския потребителски център от началото на пандемията до месец септември нашенци са „пропищели“ с над 1000 сигнала за нарушения. Споделената болка обаче е половин болка и някои от тях успяват да си върнат обратно над 50 000 лв., като претенциите им към онлайн търговци и туроператори варират от 14 лв. до 4000 лв.

Най-голям камък в обувките ни за туристически преходи се оказват международните полети, срещу които са насочени близо половината от сигналите. Със сребърен медал се окичват авиокомпаниите, които са отменили своите полети, и са оставили клиентите си да странстват из чуждестранните летища. Разбира се, не липсват и дребни шмекерии на родна земя - историята, а и туристите помнят не само лошата храна и хигиена в определени места за настаняване, но и хотели фантоми, в които са изпращани да почиват. Двойният скок на жалбите се дължи именно на нощувките „под звездите“, които нашенци са принудени да прекарат заради проблеми с резервацията.

На предпазливите по отношение на пандемията българи пък им прави впечатление, че обслужващият персонал масово не носи маска или не се дезинфекцира. Сянката и лежанката на плажа остават едно от най-сериозните опарвания на нашенци - огън, който може да бъде потушен само с чаша студена вода за 10-15 лв. в някое от барчетата на плажа. За да сме по-шик, докато буквално ни изтърсват джобовете, пък е задължително да си поръчаме нова вечерна рокля и обувки, с които да си отива. Е, понякога се случва да ни излъжат и с тяхната цена - случвало се е само 140 пъти от март до началото на септември.

Както пише Гьоте, „Няма такава книга, от която човек не би могъл да научи нещо“, същото важи и за сайтовете за онлайн резервации - трябва да свикнем внимателно да разглеждаме контактите, условията, локацията и галерията на мястото за отсядане, преди да пристъпим към резервация. В противен случай кинтите ни ще продължат да летят в първа класа до райските кътчета по света вместо нас.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.