Един от най-успешните наши кинопродуценти – Росица Вълканова („Писмо до Америка“, „Обърната елха“, „Разследване“, „Подслон“ и др.), напусна състава на работната група, натоварена да изработи законопроект за изменение и допълнение на Закона за филмовата индустрия. Причината е несъгласие с начина, по който директорът на Националния филмов център Жана Караиванова ръководи процеса и НФЦ като цяло, заради което Вълканова иска и оставката й.

В открито писмо до колегите си тя отбелязва, че Караиванова или не иска, или не може да защити интересите на филмовата общност пред Министерство на културата и създава впечатление, че само "отчита дейност" в очакване на някакво развитие на събитията, което ще се реши и без нейно участие, и без това на съсловието. „Отсъствието на г-жа Караиванова, в качеството й на директор на Изпълнителна агенция НФЦ, от парламентарната комисия по култура в деня, в който се обсъждаше бюджетът на МК и в частност финансирането на българската филмова индустрия, е последното ярко доказателство за това“, казва се в писмото. Според Вълканова шефката на НФЦ не се отнася сериозно към реформирането на закона, няма капацитет да оглави този процес или приоритетите й са други. „Публична тайна е, че за 2-те години, откакто г-жа Караиванова е директор на НФЦ, работата на агенцията забуксува, че атмосферата в институцията е непоносимо нагнетена, че проблемите от работно естество се трупат и множат, че институцията е на автопилот...“, изтъква продуцентката. В подкрепа на Вълканова и режисьорът Андрей Чертов отправи отворено писмо до общността, в което се казва: „Целта на „двигателите“ на тези промени е съвсем друга и вие всички я знаете. Това не е увеличаване на бюджета за филмопроизводство, а данъчни ползи за чужди инвеститори-филмопроизводители“. Според него „конкурсите в НФЦ са провеждат с манипулации от членовете на комисиите, субсидиите се разпределят неадекватно, парите за производството на филми намаляват и филмите са все по-малко“. Чертов също иска оставката на Караиванова. По БНТ проблемите със субсидията за кино повдигнаха и други от съсловието: Галина Тонева, Димитър Коцев-Шошо, Диана Андреева...

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Валери Йорданов конкурира Мариус с моноспектакъл по Хайтов

Една от звездите в трупата на Народния театър – Валери Йорданов, ще конкурира Мариус Куркински с първия си моноспектакъл „Какаконджул“ по известния разказ „Дервишово семе“ на Николай Хайтов. В тъканта на представлението, което ще се играе премиерно на 22 и 23 януари на сцена „Апостол Карамитев“ на IV етаж в Народния, актьорът е вплел и свои текстове.

Вергов, Радоев и Монев в комедия на Георги Марков в „Армията“

Трима любими актьори – Юлиан Вергов, Иван Радоев и Моню Монев, добре познат и като доц. Мазов от сериала „Откраднат живот“, е събрал режисьорът Иван Урумов в спектакъла „Кафе с претенция“, който утре вечер от 19.30 ч. ще има премиера на сцена „Миракъл“ в театър „Българска армия“.

„Синът“ и неговият баща в разтърсваща драма в Народния

Близо 1600 зрители аплодираха блестящото завръщане на Захари Бахаров на сцената на Народния театър в двете премиерни представления на „Синът“ от Флориан Зелер в края на миналата седмица. Пиесата е съвсем нова – създедена е миналата година и е последна част от трилогията на именития французин, започнала с „Майката“ и продължила с „Бащата“ – трагикомедия, която също е сред хитовите заглавия на първата ни сцена. Режисьор и на двата спектакъла е Диана Добрева.