Километри за източване

Километри за източване

БДЖ от десетилетия се слави като черната дупка за държавния бюджет. Често обаче там се обявяват реформи, които да направят държавната железница конкурентна. В последните три десетилетия обаче това не се получава.

Не помогнаха на пътниците и многобройните кадрови промени на висшето ръководство на превозвача. И как да помогнат, като първа грижа на началниците била да правят обществени поръчки, източващи железницата. Поне така показвали резултатите от проверките на БДЖ, направени наскоро.

Дългогодишният „опит“ на държавния ни жп превозвач в тази насока в последните години успешно е усвоен от широко рекламираната тол система. Тонове мастило се изписаха как тя щяла, едва ли не, да бъде най-модерната в Европа. И с парите от нея за кратко време по българските пътища няма да остане нито една дупка. Реалността обаче се оказа доста по-прозаична и се вижда как години наред се е работело на принципа „Вземай парите и бягай!“.

Над четвърт милиард държавни средства бяха вложени в тол системата, а се оказва, че липсва поръчаният софтуер за автоматизирано обработване на информация. На практика сме платили огромни пари за технология от миналия век и някои за пореден път източват хазната.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.