0

Ч етвъртото поколение на KIA Sorento дебютира на европейския пазар с нов 2,2-литров турбодизелов двигател и с 1,6-литров бензинов турбодвигател с хибридна система. Сега най-големият кросоувър в европейската гама на KIA идва с изцяло нова Plug-in хибридна версия, благодарение на която 7-местният SUV осигурява изцяло електрически пробег до 57 км (WLTP) с едно зареждане на батерията с капацитет 13,8 кВтч. В градски условия Sorento изминава до 70 км с едно зареждане преди да се включи неговият турбобензинов мотор.

Четвъртото поколение на KIA Sorento дебютира на европейския пазар с нов 2,2-литров турбодизелов двигател и с 1,6-литров бензинов турбодвигател с хибридна система. Сега най-големият кросоувър в европейската гама на KIA идва с изцяло нова Plug-in хибридна версия, благодарение на която 7-местният SUV осигурява изцяло електрически пробег до 57 км (WLTP) с едно зареждане на батерията с капацитет 13,8 кВтч. В градски условия Sorento изминава до 70 км с едно зареждане преди да се включи неговият турбобензинов мотор.

Това дава възможност на водачите да осъществят продължителни пътувания само на електричество, включително ежедневно шофиране до работното място. Новата версия Plug-in Hybrid на KIA Sorento сваля нивото на вредни въглеродни емисии до едва 38 г/км и става един от най-ефективните представители в сегмента на SUV. Потребителите на KIA Sorento Plug-in Hybrid могат да се възползват от услугата за зареждане на електромобили KIA Charge, която осигурява достъп до най-мащабната мрежа от електростанции в Европа.

Новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е оборудвана с 1,6-литров бензинов турбомотор 1.6 T-GDi, който генерира максимална мощност от 180 к.с. и въртящ момент от 265 Нм. Двигателят е комплектован с мощен електрически мотор, който произвежда мощност 67 кВт (91 к.с.), и въртящ момент от 304 Нм. Към тях е добавена литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 13,8 кВтч. Общата максимална мощност от 265 к.с. и въртящият момент от 350 Нм предоставят на новия електрифициран задвижващ агрегат висока ефективност и ниско ниво на вредни емисии.

В интериора новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е със сходна на останалите версии конструкция, с изключение на новия 12,3-инчов изцяло дигитален инструментален панел с нови графики и визуализации. Водачите могат да следят в реално време състоянието на заряда на батерията, както и потока на електрическа и бензинова мощност на задвижващия агрегат. Съвременната мултимедийна система с 10,25-инчов сензорен екран е с нова функционалност, която позволява на водача бърз достъп до локацията на зарядните станции по запланувания маршрут.

Новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е базирана на платформа от ново поколение, която гарантира функционалност и обширно вътрешно пространство. Електрическият мотор е разположен между бензиновия двигател и трансмисията, а батерията е позиционирана под седалките на водача и пасажера до него без да отнема от пространството в салона или от това на багажното отделение. Резервоарът за гориво с обем 67 литра е локализиран под втория ред седалки.

Под пода на товарното отделение е инсталирано бордово зарядно устройство с мощност 3,3 кВт. Модулното разпределение на тези елементи не позволява на батерията да отнема от интериора или товарното пространство и осигурява на всички 7 пътници, включително и тези от третия ред седалки, обширно вътрешно пространство, удобство и висок комфорт.

Производството на новата KIA Sorento Plug-in Hybrid вече стартира в завода на марката в Южна Корея. Дистрибуцията в Европа започва от началото на 2021 година, като всеки модел ще се предлага с безпрецедентната за KIA гаранция от 7 години или 150 000 км, която също ще покрива електрическия мотор и батерията.