KIA Sorento Plug-in Hybrid изминава до 70 км само на ток
7

KIA Sorento Plug-in Hybrid изминава до 70 км само на ток

Корейският 7-местен SUV свали нивото на отделени въглеродни емисии до едва 38 г/км

Четвъртото поколение на KIA Sorento дебютира на европейския пазар с нов 2,2-литров турбодизелов двигател и с 1,6-литров бензинов турбодвигател с хибридна система. Сега най-големият кросоувър в европейската гама на KIA идва с изцяло нова Plug-in хибридна версия, благодарение на която 7-местният SUV осигурява изцяло електрически пробег до 57 км (WLTP) с едно зареждане на батерията с капацитет 13,8 кВтч. В градски условия Sorento изминава до 70 км с едно зареждане преди да се включи неговият турбобензинов мотор.

Това дава възможност на водачите да осъществят продължителни пътувания само на електричество, включително ежедневно шофиране до работното място. Новата версия Plug-in Hybrid на KIA Sorento сваля нивото на вредни въглеродни емисии до едва 38 г/км и става един от най-ефективните представители в сегмента на SUV. Потребителите на KIA Sorento Plug-in Hybrid могат да се възползват от услугата за зареждане на електромобили KIA Charge, която осигурява достъп до най-мащабната мрежа от електростанции в Европа.

Новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е оборудвана с 1,6-литров бензинов турбомотор 1.6 T-GDi, който генерира максимална мощност от 180 к.с. и въртящ момент от 265 Нм. Двигателят е комплектован с мощен електрически мотор, който произвежда мощност 67 кВт (91 к.с.), и въртящ момент от 304 Нм. Към тях е добавена литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 13,8 кВтч. Общата максимална мощност от 265 к.с. и въртящият момент от 350 Нм предоставят на новия електрифициран задвижващ агрегат висока ефективност и ниско ниво на вредни емисии.

В интериора новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е със сходна на останалите версии конструкция, с изключение на новия 12,3-инчов изцяло дигитален инструментален панел с нови графики и визуализации. Водачите могат да следят в реално време състоянието на заряда на батерията, както и потока на електрическа и бензинова мощност на задвижващия агрегат. Съвременната мултимедийна система с 10,25-инчов сензорен екран е с нова функционалност, която позволява на водача бърз достъп до локацията на зарядните станции по запланувания маршрут.

Новата KIA Sorento Plug-in Hybrid е базирана на платформа от ново поколение, която гарантира функционалност и обширно вътрешно пространство. Електрическият мотор е разположен между бензиновия двигател и трансмисията, а батерията е позиционирана под седалките на водача и пасажера до него без да отнема от пространството в салона или от това на багажното отделение. Резервоарът за гориво с обем 67 литра е локализиран под втория ред седалки.

Под пода на товарното отделение е инсталирано бордово зарядно устройство с мощност 3,3 кВт. Модулното разпределение на тези елементи не позволява на батерията да отнема от интериора или товарното пространство и осигурява на всички 7 пътници, включително и тези от третия ред седалки, обширно вътрешно пространство, удобство и висок комфорт.

Производството на новата KIA Sorento Plug-in Hybrid вече стартира в завода на марката в Южна Корея. Дистрибуцията в Европа започва от началото на 2021 година, като всеки модел ще се предлага с безпрецедентната за KIA гаранция от 7 години или 150 000 км, която също ще покрива електрическия мотор и батерията.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.